LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
erwinvanderslik
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2008 01:37

Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door erwinvanderslik »

Ik had recent het genoegen en bon van Stadstoezicht Amsterdam onder het autoraam te vinden. 60 Euri vanwege het niet juist instellen van de parkeerschijf die de slimme controleur ver achter het raam had zien liggen en tsja wat denk je dan als de parkeerschijf op 14.00 uur staat en het is 13.20 uur?

Alleen was dit ittelect vergeten ook even zijn zak PC te checken of ik misschien een geldige (electronische) vergunning had (ja dus).

Ik wordt nu gedwongen eerst te betalen en bezwaar te gaan maken. Aangezien dat zakelijk uren zijn wil ik de overheid aka Stadstoezicht aansprakelijk stellen voor de te maken kosten en uren.

Kan dat of heeft de overheid zichzelf weer uitgezonderd van wat in de rest van de maatschappij wel mogelijk is?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door Mendoza »

U mag een tegemoetkoming in de kosten vragen. Maar u zult de tegemoetkoming niet toegewezen krijgen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Aangezien dat zakelijk uren zijn
Wat zou dat uitmaken? Als er inderdaad een fout gemaakt is dan zal U de boete gewoon terug krijgen. Mensen maken fouten en controleurs zijn ook mensen. Probeer niet overal geld aan te verdienen, we wonen niet in Amerika.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

erwinvanderslik schreef: Alleen was dit ittelect vergeten ook even zijn zak PC te checken of ik misschien een geldige (electronische) vergunning had (ja dus).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellect

stofzuigertje

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een foute kaart ziet mag je boete schrijven!
Verder zoeken of er nog iets is hoeft niet.
Dus voortaan blauwe kaart alleen in juiste gebied gebruiken.

Dus nu eerst betalen en hopen dat je het geld terug krijgt.
2 systemen te gelijk gebruiken mag niet, ik probeerde ook ooit iets langer te parkeren door 2e blauwe en dat werd dus afgewezen!

Dus blauwe kaart of vergunning en niet beide.

Rene1
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:18

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door Rene1 »

Je kunt de controleur in deze waarschijnlijk alleen nalatigheid aanrekenen maar dat is juridisch moeilijk te bewijzen. Een vergoeding van kosten is slechts mogelijk indien Stadstoezicht de fout toegeeft (gebeurt in de praktijk nooit). Of als je de zaak voor de rechter brengt en je de zaak wint natuurlijk. Uit eigen beweging zullen ze je niet tegemoet komen. De gemiddelde medewerker van de gemeente gaat liever dood dan dat hij uit eigen beweging een fout toegeeft.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door Miss M »

Dat laatste slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik werk zelf bij een gemeente en heb deze ervaring helemaal niet. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dit geldt overal, dus ook voor een gemeente. Aangezien er in Nederland op dit moment ca. 430 zelfstandige gemeenten zijn, kun je ze moeilijk allemaal over één kam scheren. Dé gemeente bestaat niet.
Kortom: iedere gemeente is anders, iedere medewerker is anders. Je kunt niet iedereen die bij een gemeente werkt over één kam scheren. Uw opmerking is dan ook totaal ongefundeerd en insinuerend. Als u een bepaalde, blijkbaar negatieve, ervaring heeft met uw gemeente, zegt dat niets over alle hardwerkende, welwillende mensen die iedere dag bij hun gemeente aan de slag gaan.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door priewjet »

vanwege het niet juist instellen van de parkeerschijf die de slimme controleur ver achter het raam had zien liggen
Welke auto-intellectualis had nou die schijf verkeerd ingesteld of volstrekt onnodig zichtbaar achter het raam gelegd?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

VioletPrue schreef:
erwinvanderslik schreef: Alleen was dit ittelect vergeten ook even zijn zak PC te checken of ik misschien een geldige (electronische) vergunning had (ja dus).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellect

:wink: zolang hij "Ik wordt" nog met dt schrijft maakt het maar weinig indruk.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Pindakaaspotje schreef:
VioletPrue schreef:
erwinvanderslik schreef: Alleen was dit ittelect vergeten ook even zijn zak PC te checken of ik misschien een geldige (electronische) vergunning had (ja dus).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellect

:wink: zolang hij "Ik wordt" nog met dt schrijft maakt het maar weinig indruk.
Die kon ik zó ontzettend niet aanzien, dat ik die maar even vergeten ben.
Uitermate pijnlijk.... :lol:

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Kijk kijk. Stofzuigertej heeft bij het rechte eind! Indien u een blauwe zonekaart voor het raam legt binnen het zonegebied moet deze tijdens het parkeren hoe dan ook ingesteld staan vanaf het moment dat u aankomt. Wilt u terug vallen op andere rechten dan gelden deze niet omdat u de bluwe kaart had liggen.
Jammer geld dus.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Overheid aansprakelijk voor foute bekeuring?

Ongelezen bericht door dhc »

troubleshooter schreef:Kijk kijk. Stofzuigertej heeft bij het rechte eind! Indien u een blauwe zonekaart voor het raam legt binnen het zonegebied moet deze tijdens het parkeren hoe dan ook ingesteld staan vanaf het moment dat u aankomt. Wilt u terug vallen op andere rechten dan gelden deze niet omdat u de bluwe kaart had liggen.
Jammer geld dus.

Blauwe zonekaart in hartje Amsterdam?
Is het erg lang geleden dat je daar was?
Welterusten.....

Gesloten