LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete parkeerschijf

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
erikm80
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 16:54

Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door erikm80 »

Vandaag ging ik op weg voor een zakelijke afspraak. Daar aangekomen kwam ik erachter dat de gehele wijk een zone was waar een parkeerschijfregeling geldt. Aangezien ik deze niet in de auto had, omdat ik eerder nog nooit op een locatie heb geparkeerd waar dit aan de orde was, had ik besloten om duidelijk op een briefje te vermelden wanneer ik daar was aangekomen. Het was 15 uur.
Teruggekomen van mijn afspraak (45 minuten later) merkte ik tot mijn verbazing op dat er toch een bon onder mijn ruitenwisser zat voor maar liefst 97 euro!
Op de bon stond de volgende tekst:

Bonopmerking
In voertuig lag alleen een briefje met tekst geparkeerd vanaf ma 11-11 15.00 uur

Mijns inziens heb ik prima voldaan aan gedachte achter de regeling wat kan worden bewezen door de tekst op de bon maar heb ik de parkeerschijf niet fysiek geplaatst.
Heeft het zin om beroep aan te tekenen tegen de beschikking en is hier mogelijk al jurisprudentie over bekend?
Laatst gewijzigd door erikm80 op 11 nov 2013 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Nee, parkeerschijf is verplicht, en briefje werkt dus niet, deze schijf is bijna overal te koop, en kost betrekkelijk weinig. Verzekeringen geven hem zelfs gratis.
Anders hadden ze wel iedereen een blocnoot gegeven en een pennetje.
Jammer maar deze gemakzucht kost helaas geld.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door ciske »

50 cent bij de Action, bij de dierenartsen kun je die zelfs gratis krijgen.

Zonde van het geld, maar wel terecht een prent!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja sorry idd,je hoort zo,n ding standaard in de auto te hebben,je ziet het.

Sorry maar terecht

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door puma73 »

erikm80 schreef:Vandaag ging ik op weg voor een zakelijke afspraak. Daar aangekomen kwam ik erachter dat de gehele wijk een zone was waar een parkeerschijfregeling geldt. Aangezien ik deze niet in de auto had, omdat ik eerder nog nooit op een locatie heb geparkeerd waar dit aan de orde was, had ik besloten om duidelijk op een briefje te vermelden wanneer ik daar was aangekomen. Het was 15 uur.
Teruggekomen van mijn afspraak (45 minuten later) merkte ik tot mijn verbazing op dat er toch een bon onder mijn ruitenwisser zat voor maar liefst 97 euro!
Op de bon stond de volgende tekst:

Bonopmerking
In voertuig lag alleen een briefje met tekst geparkeerd vanaf ma 11-11 15.00 uur

Mijns inziens heb ik prima voldaan aan gedachte achter de regeling wat kan worden bewezen door de tekst op de bon maar heb ik de parkeerschijf niet fysiek geplaatst.
Heeft het zin om beroep aan te tekenen tegen de beschikking en is hier mogelijk al jurisprudentie over bekend?
Het bericht maar even quoten

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door eleven »

Teruggekomen van mijn afspraak (45 minuten later) merkte ik tot mijn verbazing op dat er toch een bon onder mijn ruitenwisser zat voor maar liefst 97 euro!
Als zakenman, zou je wel moeten weten, dat je niet mag parkeren, zonder te betalen aan een parkeerautomaat, zonder parkeerschijf in de blauwe zone, en/ of waar vergunningshouders zijn aangegeven.
Mijn voorgangers hebben het al geschreven, jammer voor het geld.
Hier kan je nog nalezen, waar een parkeerschijf noodzakelijk is.


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... chijf.html

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door GJvdZ »

eleven schreef:
Teruggekomen van mijn afspraak (45 minuten later) merkte ik tot mijn verbazing op dat er toch een bon onder mijn ruitenwisser zat voor maar liefst 97 euro!
Als zakenman, zou je wel moeten weten, dat je niet mag parkeren, zonder te betalen aan een parkeerautomaat, zonder parkeerschijf in de blauwe zone, en/ of waar vergunningshouders zijn aangegeven.
Maakt niet uit of je zakenman bent of niet, als automobilist hoor je dit te weten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door kokka »

Of het terecht of niet terecht is doet er denk ik niet zoveel toe.
ik zou het gewoon voor laten komen, wie weet denk de rechter er hetzelfde over als u.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door puma73 »

kokka schreef:Of het terecht of niet terecht is doet er denk ik niet zoveel toe.
ik zou het gewoon voor laten komen, wie weet denk de rechter er hetzelfde over als u.
En nog meer belastinggeld verspillen?? Gewoon met je billen bloot en betalen.

erikm80
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 16:54

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door erikm80 »

Bedankt voor de hartverwarmende reacties!
Ik heb geprobeerd naar eer en geweten te handelen in de geest van de wet (maar helaas niet naar de letter van de wet).
Binnenkort maar even langs de Action...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door eleven »

GJvdZ schreef:
eleven schreef:
Teruggekomen van mijn afspraak (45 minuten later) merkte ik tot mijn verbazing op dat er toch een bon onder mijn ruitenwisser zat voor maar liefst 97 euro!
Als zakenman, zou je wel moeten weten, dat je niet mag parkeren, zonder te betalen aan een parkeerautomaat, zonder parkeerschijf in de blauwe zone, en/ of waar vergunningshouders zijn aangegeven.
Maakt niet uit of je zakenman bent of niet, als automobilist hoor je dit te weten.

Ik bedoelde ook meer, dat een zakenman toch vaker moet parkeren, als misschien een particulier, en deze situatie veelvoudig tegenkomt.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door kokka »

puma73 schreef:
kokka schreef:Of het terecht of niet terecht is doet er denk ik niet zoveel toe.
ik zou het gewoon voor laten komen, wie weet denk de rechter er hetzelfde over als u.
En nog meer belastinggeld verspillen?? Gewoon met je billen bloot en betalen.
iedereen heeft toch het recht zich te verdedigen? ik zie ook best wel dat het volgens de letter van de wet misschien niet helemaal klopt, maar het gaat toch nergens over als zo'n BOA dat briefje wel gezien heeft maar er toch een prent voor schrijft.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ik ben het eens met kokka. En omdat het een wet Mulder overtreding is kan ts allereerst gewoon (binnen 6 weken) bezwaar aantekenen. Als dat wordt afgewezen kan hij altijd nog beslissen of hij het voor laat komen bij de rechter.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kokka er zijn ook roze parkeerschijven, ook hele leuke lollige parkeerschijven
te koop maar daar kunnen en mogen ze je voor bekeuren.
Want de parkeerschijf moet blauw zijn !

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door puma73 »

kokka schreef:
puma73 schreef:
kokka schreef:Of het terecht of niet terecht is doet er denk ik niet zoveel toe.
ik zou het gewoon voor laten komen, wie weet denk de rechter er hetzelfde over als u.
En nog meer belastinggeld verspillen?? Gewoon met je billen bloot en betalen.
iedereen heeft toch het recht zich te verdedigen? ik zie ook best wel dat het volgens de letter van de wet misschien niet helemaal klopt, maar het gaat toch nergens over als zo'n BOA dat briefje wel gezien heeft maar er toch een prent voor schrijft.
Je moet in een blauwe zone gewoon een parkeerschijf plaatsen, dat behoort elke automobilist te weten. Elke andere actie om te proberen een bekeuring te voorkomen is kansloos. Dus waarom in beroep. Kansloos en daarom verspilling van iedereen zijn tijd en belastinggeld.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door puma73 »

weetnietveel schreef:Ik ben het eens met kokka. En omdat het een wet Mulder overtreding is kan ts allereerst gewoon (binnen 6 weken) bezwaar aantekenen. Als dat wordt afgewezen kan hij altijd nog beslissen of hij het voor laat komen bij de rechter.
Je moet in een blauwe zone gewoon een parkeerschijf plaatsen, dat behoort elke automobilist te weten. Elke andere actie om te proberen een bekeuring te voorkomen is kansloos. Dus waarom in beroep. Kansloos en daarom verspilling van iedereen zijn tijd en belastinggeld.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2013 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap niet waarom er altijd zo moeilijk 'idealistisch principieel' gedaan moet worden. De wet is duidelijk, blauwe zone is blauwe parkeerschijf, en die dingen kun je overal voor een paar centen, en misschien zelfs voor niets krijgen.

Doe nou gewoon eens wat er gezegd wordt, dat is honderden malen makkelijker dan boetes aanvechten, naar de rechter, honderden euri's kosten maken, en dan toch in het ongelijk gesteld worden om de simpele reden dat de rechter geen wetgever is maar rechter. En als je een prent te pakken hebt, wees dan een vent en aanvaard de consequenties van je eigen fout. 'Wees een vent, betaal je prent', zou zomaar een postbus 51 spotje kunnen zijn tegenwoordig.

Voor TS: misschien een reclametip, aangezien je zakenman bent: Koop een paar honderd/duizend van die dingen in, laat er je logo opdrukken, en deel die dingen als relatiegeschenk uit. Heb je zelf genoeg van die dingen voor de rest van je leven, en wie weet maak je een ander er nog blij mee ook.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Ik snap niet waarom er altijd zo moeilijk 'idealistisch principieel' gedaan moet worden. De wet is duidelijk, blauwe zone is blauwe parkeerschijf, en die dingen kun je overal voor een paar centen, en misschien zelfs voor niets krijgen.

Doe nou gewoon eens wat er gezegd wordt, dat is honderden malen makkelijker dan boetes aanvechten, naar de rechter, honderden euri's kosten maken, en dan toch in het ongelijk gesteld worden om de simpele reden dat de rechter geen wetgever is maar rechter. En als je een prent te pakken hebt, wees dan een vent en aanvaard de consequenties van je eigen fout. 'Wees een vent, betaal je prent', zou zomaar een postbus 51 spotje kunnen zijn tegenwoordig.

Voor TS: misschien een reclametip, aangezien je zakenman bent: Koop een paar honderd/duizend van die dingen in, laat er je logo opdrukken, en deel die dingen als relatiegeschenk uit. Heb je zelf genoeg van die dingen voor de rest van je leven, en wie weet maak je een ander er nog blij mee ook.

Ben ik niet helemaal met je eens. Lees vaak genoeg dat figuren / bedrijven rechtszaken traineren en tot uiterste drijven om maar ergens onder uit te komen, die zouden eens moeten dien wat er gezegd wordt. Maar das een andere discussie.

Je hebt het recht in NL om bezwaar te maken. 97 euro vindt ik erg veel geld,
Is TS fout ? Tuurlijk, mag deze bezwaar aantekenen, tuurlijk......uitslag.....tsja wie weet, hij heeft een kansje,

Als mij zou overkomen zou ik een bezwaarschrijft maken, naar de rechter niet, dat kost inderdaad teveel tijd, energie voor een ieder.

Maar maken die BOA;s geen foto's van de auto ? Is dat standaard overal ? Zou toch sieren als het schrijven van TS ook zichtbaar was op de foto.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door puma73 »

Het is van de zotte als je volkomen terecht een bekeuring krijgt, je daar tegen in bezwaar gaat en dan opzettelijk de boel gaan traineren om onder een volkomen terechte boete uit te komen. In dat soort gevallen moet men alle, maar dan ook alle gemaakte kosten verhalen op de bezwaar makende partij.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:Het is van de zotte als je volkomen terecht een bekeuring krijgt, je daar tegen in bezwaar gaat en dan opzettelijk de boel gaan traineren om onder een volkomen terechte boete uit te komen. In dat soort gevallen moet men alle, maar dan ook alle gemaakte kosten verhalen op de bezwaar makende partij.

Tsja, je hebt nu eenmaal het recht om te bezwaren. Of in dit geval traineren is kan ik niet oordelen, zo komt TS althans niet over.

Maar gemaakte kosten door justitieel apparaat worden reeds doorbelast aan diegene welke onnodig gebruik maakt. Ben ooit lid geweest van de tuftufclub en daar kon je brieven downloaden om maar overal tegenin te gaan......dat vond ik te ver gaan en terecht als daar een tegen boete tegenover staat.

Maar de "gewone" man / vrouw ( lees ook zakenman / vrouw ) mag in bezwaar gaan. Of de terechte boete dan wordt gesponeerd is aan de rechter.

Gesloten