Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

JochM schreef:
25 apr 2022 16:57
Uw melding is afgehandeld

U heeft aangegeven dat er in Schoonhoven, locatie Bergambachtstraat werkzaamheden of acties nodig waren. Eventueel benodigde werkzaamheden of acties zijn uitgevoerd.
Dan is de conclusie toch dat de gemeente van mening is dat er geen sprake is van benodigde werkzaamheden of acties?

JochM
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2022 05:47

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door JochM »

Ja, dat zou je denken. Maar als je dan contact opneemt dan word je verteld dat de melding nog in behandeling is!?!

Erthanax
Berichten: 9768
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u echt denkt dat de gemeente u iets op de mouw speldt, kunt u wellicht een WOB-verzoek doen om alle informatie op te vragen.

JochM
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2022 05:47

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door JochM »

Ik denk niet dat een WOB-verzoek mij zal helpen en ik wilde alleen maar een melding doen, maar nu gaat het echt om de werkwijze.
Moet ik de eerste mail geloven waarin staat dat de melding is afgehandeld of het telefoongesprek daarna waarin mij word verteld dat de melding in behandeling is of de mail die ik na dat telefoon gesprek ontving waarin staat dat de melding is afgehandeld of de mail die ik weer wat later ontving waarin staat dat de melding in behandeling is of..... enz

Erthanax
Berichten: 9768
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij kunt u met een WOB-verzoek ook alle communicatie naar aanleiding van uw melding boven tafel krijgen. Daarmee zou het duidelijk moeten worden wat er al dan niet is gedaan of doorgegeven aan een andere afdeling.

JochM
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2022 05:47

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door JochM »

Goed om te weten, maar ik hoop dat het nu gewoon word opgepakt want dan kan ik het laten rusten.

JochM
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2022 05:47

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door JochM »

@snuffel1 Uw reactie is op z’n zachts gezegd ongefundeerd. Ik zie ook dat u een dergelijke reactie wel onder meer topics plaatst, waarom denkt u dat “iedereen” die een topic opent liegt?
snuffel1 schreef:
26 apr 2022 15:15
U heeft aangegeven dat er in Schoonhoven, locatie Bergambachtstraat werkzaamheden of acties nodig waren. Eventueel benodigde werkzaamheden of acties zijn uitgevoerd.
Kan wel kloppend zijn want op de Bergambachtstraat zelf was er niets mis, geen werkzaamheden of dat er anderszins actie ondernomen diende te worden en de melding wordt dan op afgehandeld gezet.
U bent de enige die ontkent dat er op de bergambachtstraat iets mis is. De Gemeente erkent dat daar wat mis is daarom hebben ze de eigenaar er ook op aangesproken.
Dus waar baseert u op dat er op de bergambachtstraat niets mis is?
U kaart een heel ander probleem aan en dat is een verpaupert particulier pand die niet op gemeentegrond gebouwd is maar in uw inziens wel gevaarlijk voor omstanders kan zijn. Ik begin meer het idee te krijgen dat u middels de gemeente app de betreffende gemeente bleef bestoken met meldingen over dit verpauperde pand en zoals ik las heeft u uiteindelijk ook een bericht van de gemeente terug ontvangen met de mededeling dat de eigenaar van pand actie gaat ondernemen.
U leest wel heel fragmentarisch. Ik heb inderdaad meerdere meldingen moeten doen, helaas. Als u mijn ‘klacht’ (volledig) leest dan zult u ook begrijpen dat dat juist het probleem is dat ik met de Gemeente heb. Om dat dan ‘bestoken’ te gaan noemen vind ik wat ongepast.
Als dat bericht u ook niet gerust stelt en alsnog ontevreden bent over de afhandeling van uw melding kunt u uw klachten op papier zetten en per brief naar het postadres van uw gemeente sturen met op de envelop t.a.v. de betreffende afdeling die uw melding in behandeling heeft genomen. Voor uw gemoedsrust heeft u er dan alles aan gedaan om iets waarvan de gemeente al wist dat het pand aan het verpauperen was weer onder de aandacht te brengen.

Vooralsnog zal ik geen klacht indienen en als ik dat wel zal doen dan zal ik die zeker niet t.a.v. de desbetreffende afdeling sturen.
Ook lijkt het mij (tip van Erthanax) interessanter een WOB-verzoek in te dienen.
Rest mij nog één vraag bent u direct woonachtig in de nabijheid van dit verpauperde pand of stoort u zich aan dit pand omdat er een school in de nabijheid gelegen is.

Waarom is mijn nabijheid van belang? Bent u van mening dat als iemand niet in de nabijheid woont ook niet mag klagen over een potentieel gevaarlijke situaties?
Ik wil zo’n pand nergens in Nederland zien en nu ik de app heb ontdekt en gedownload zal ik ook als ik in een andere gemeente een potentieel gevaarlijke situatie zie dat melden. Maar het ergste vind ik dat dit pand naast een speeltuin staat waar veel kleine kinderen spelen.

Resumerend:
Waarom denkt u dat “iedereen” die een topic opent liegt?
Waar baseert u op dat er op de bergambachtstraat niets mis is?
Waarom is mijn woonplaats van belang?
Bent u van mening dat als iemand niet in de nabijheid woont ook niet mag klagen over potentieel gevaarlijke situaties?

Lady1234
Berichten: 27295
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar wordt er geschreven dat u liegt?

JochM
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2022 05:47

Re: Problemen bij de gemeente, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door JochM »

Mijn verhaal word (zonder enige feitelijke onderbouwing) in twijfel getrokken om vervolgens te impliceren dat ik de fout ben!?!
Maar ik zag ook de reactie van Snuffel1 in het topic over Autoterrein sammersbrug, die combinatie maakte voor mij dat ik schreef 'dat iedereen liegt'.

Ik hoop dat ik nu niet het hele forum over me heen krijg om dat ik een reactie heb gegeven op Snuffel1. Een reactie van Snuffel1 zelf zal ik wel waarderen.

Gesloten