LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reken je KO toeslag 2011 krijgen/betalen toch maar even na

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Quindana
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:18

Reken je KO toeslag 2011 krijgen/betalen toch maar even na

Ongelezen bericht door Quindana »

Ik heb net van de toeslagen club van de belastingdienst een terugvordering ontvangen voor de kinderopvangtoeslag 2011. Ik wist gelukkig dat ik geld van ze moest krijgen. Daar zorg ik altijd voor. Blijkt nu: Ze hebben het maandbedrag van de oorspronkelijke beschikking die de belastingdienst zelf had gedaan, eind 2010 x 12 gedaan en daar dan de nieuwe uiteindelijke beschikking na mijn inkomstenaangifte 2011 vanaf gehaald. En dat ging dus niet goed. Want ik heb in 2011 2 keer mijn inkomensgegevens veranderd en een hoger inkomen opgegeven. Ik concludeer dus dat ze niet hebben gekeken naar wat ik echt van ze heb ontvangen, maar naar wat ze in 2010 dachten aan mij te moeten geven. Resultaat is dat ik in plaats van geld terug te krijgen nu weer die ellendige en oneindige bezwaarprocedure in mag omdat ze een vordering op me menen te hebben.

En als het bij mij fout zit, zullen er nog wel zijn. Dus mijn raad aan allen die de uiteindelijke beschikking KO 2011 ontvangen hebben: "Haal er even je bankgegevens bij." Bij mij was het verschil tussen betalen en ontvangen in totaal uiteindelijk toch ruim 300 euro. Wil ik wel een avondje voor gaan zitten rekenen en schrijven. Adres waar je bezwaar naartoe kan: Belastingdienst, Afd. Toeslagen, Antwoordnummer 21440, 6400 SL Heerlen. Dan kost het geen postzegel. Suc6.

Gesloten