LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
jeroenverboom
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:36

SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door jeroenverboom »

Ik heb een tijd geleden schade opgelopen aan mijn voorruit doordat er bij wegwerkzaamheden op de andere rijbaan (tegemoetkomend) iemand besloot zijn hogedrukspuit in de middenberm te zetten terwijl ik over de linkerbaan de andere kant op reed.
Ik heb hiervan gelijk melding gemaakt bij de politie dat dit een onveilige situatie was aangezien heel mijn voorruit onder de monder en steentjes zat in 1 keer.
ook heb ik gelijk daarna een claim ingediend bij rijkswaterstaat omdat ik gewoon een nieuwe voorruit wil aangezien deze nu vol zit met putjes.
dit alles is inmiddels als zo'n 3 maanden geleden.
Na nog een paar emails te hebben gestuurd over hoe het er nu voor staat reageren ze niet meer.
ze zouden de aannemer opzoeken die daar aan het werk was en dan moest ik daar mijn schade maar gaan verhalen.
Naar mijn mening had gewoon ook de linkerbaan waar ik reed afgekruist moeten worden aangezien ze aan de middenvangrail bezig waren, ik heb zelfs een foto gemaakt dat een persoon aan mijn kant van de vangrail staat te werken terwijl de autos langs rijden.
ze waren met 2 ongemerkte renault bestelbusjes aan het werk dus daar had ik ook niks aan.
heeft iemand dit ook meegemaakt?
of heeft er iemand advies voor me hoe ik dit aan moet gaan pakken?

dit hoor ik graag van U.
alvast bedankt!
jeroen verboom

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door MLF »

U heeft wel aangifte gedaan bij de politie? Of alleen een melding?

jeroenverboom
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:36

Re: SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door jeroenverboom »

Hallo, allereerst bedankt voor uw aandacht!

ik heb niet officieel aangifte gedaan bij de politie.
Ik heb gebeld met de afdeling midden/west brabant die mij doorverbonden met de centrale meldkamer te Tilburg.
Die zeiden dat ze polshoogte gingen nemen.
Volgens mij worden alle gesprekken met de meldkamer opgenomen dus ik denk dat dat wel terug te halen is.
ik heb ook gelijk een melding gemaakt bij RWS dus daar staat het ook gemeld.
Bij mijn baas was iemand van de verzekering die ook juridisch advies gaf en die adviseerde me om hun aansprakelijk te stellen dan geven ze meestal wel direct een reactie.
Dus ik heb ze gister weer een email gestuurd met dat als ze nu niets wisten ik hun aansprakelijk ging houden, en jahoor nu hebben ze in 1 keer de aannemer gevonden na 3 maanden!?
Dus nu ga ik het daar maar proberen.
Ik heb voor de rest wel direct fotos ter plaatse gemaakt van de werkzaamheden en van de schade dus ik heb zoiezo wel iets van bewijs denk ik ?!
ik zal ze zo een brief sturen en dan maar weer wachten denk ik.

Dank U wel voor uw reactie!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door MLF »

U moet eerst aangifte doen voor u een schade kunt claimen.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door ron1 »

Aangifte van schade door schuld ? :?:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door MLF »

Van de politie krijgt meneer een kopie van de aangifte en daarmee moet meneer naar de verzekering.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door Byob »

Van de politie krijgt meneer een kopie van de aangifte en daarmee moet meneer naar de verzekering.
En welke verzekering mag dat zijn? Ik zie namelijk nergens zo staan dat hij zelf verzekerd is voor de schade, of het verhalen hiervan?

Ben wel benieuwd of er ondertussen iets mee is gedaan eigenlijk...

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door MLF »

Bij zijn eigen verzekering denk ik, ik weet niet waar meneer verzekerd is.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: SCHADE DOOR WEGWERKZAAMHEDEN

Ongelezen bericht door pbarendse »

Eigen verzekering zal hier vermoedelijk weinig mee doen. Daar het de schuld is van de aannemer/rijkswaterstaat zal de schade ook daar verhaald moeten worden. Omdat RWS verantwoordelijk is voor het werk aan de wegen, en dus ook de opdrachtgever, zou ik hen schriftelijk aansprakelijk stellen (via een aangetekende brief!). Zij moeten het dan met de aannemer uitvechten. Dat is niet het probleem van TS.

Gesloten