Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
15 okt 2022 21:34
Moneyman schreef:
15 okt 2022 21:21
moederslink schreef:
15 okt 2022 19:24
Nee. Ik had moeten schrijven de huurder en/of de eigenaar . Zo bedoelde ik het ook met huurder/ eigenaar. :wink:
Maar het is dus niet de huurder, maar alleen de eigenaar.
Ik weet het niet in dit geval.
TS woont er 19 jaar, toen stond dat ding er al.
Vorige huurders , buren , zijn na +- een jaar of 10 vertrokken , dacht ik te hebben gelezen.
Huidige buren, huurders, wonen er dan zo.n +-9 jaar?
Wie de eigenaar dan is, kan ik dan niet zo 1-2-3 meer zeggen .

De huidige bewoners , TS als koper ad ene kant, de huurder, ad andere kant hebben in ieder geval géén van beiden deze schutting geplaatst.
Je denkt veeeeeeeel te moeilijk. De woonbuurt doet er helemaal niet toe. Het zijn, als de schutting op de erfgrens staat, de eigenaren van de woningen die tevens eigenaar van de schutting zijn. Meer is het niet.
moederslink schreef:
15 okt 2022 21:45
Missivo schreef:
12 okt 2022 21:30
De huurders voor haar hebben de schutting geplaatst, Schutting hoort volgens wbv niet bij gehuurde
Dus wie is nu dan de eigenaar? Zeker niet de WBV .
Juist wel, samen me TS.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet wel zeker dat de wbv geen schutting gaat plaatsen. Hooguit paatjes met ijzerdraad er overheen, en dat is het. Willen huurders meer, dan is dat een eigen keuze.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
16 okt 2022 08:47
Voor zover ik weet wordt bij oplevering van huurwoningen door de woningbouw geen schuttingen geplaatst maar de grond waarvan een tuin gemaakt kan worden afgebakend. Die grond wordt aan de huurder beschikbaar gesteld en die mag voor eigen rekening en risico een schutting plaatsen al dan niet gezamenlijk met de buren.
Prima, zo is de WBV contractueel af van geneuzel van 2 buren die huurders zijn.
Maar TS heeft een koopwoning, welke aan een WBV huurder grenst. En TS heeft dus niets te maken met het huurcontract

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door PGros »

scontra schreef:
15 okt 2022 22:52
PGros schreef:
15 okt 2022 22:41
En dat de schutting van beide huiseigenaren is. Dat is ook duidelijk. Zelfs als hij niet op de erfgrens zou staan.
Als de schutting op eigen grond wordt geplaatst, dus net niet op de erfgrens, dan is de eigenaar van de schutting dezelfde als de eigenaar van de grond waarop de schutting staat.
hij staat al 29 jaar. Na 20 jaar is de grens verjaard en is de schutting de nieuwe erfgrens

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door scontra »

PGros schreef:
16 okt 2022 11:26
scontra schreef:
15 okt 2022 22:52
PGros schreef:
15 okt 2022 22:41
En dat de schutting van beide huiseigenaren is. Dat is ook duidelijk. Zelfs als hij niet op de erfgrens zou staan.
Als de schutting op eigen grond wordt geplaatst, dus net niet op de erfgrens, dan is de eigenaar van de schutting dezelfde als de eigenaar van de grond waarop de schutting staat.
hij staat al 29 jaar. Na 20 jaar is de grens verjaard en is de schutting de nieuwe erfgrens
Foutje, verjaring bestaat niet in een dergelijk geval, was recentelijk nog een dergelijke zaak bij de Mr. Visser.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door PGros »

Als het een keer in een bepaald geval niet geldt betekend dat niet dat de wet is aangepast.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

schutting is door natrekking eigendom geworden van de wbv volgens mij.

https://rechtswinkel.nl/vragen/ik-woon- ... -bew/71784

voor de rest heb je al je antwoorden....

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Er is geen sprake van verjaring van de erfgrens. Ts woont er nog maar 19 jaar als eigenaar. Of was Ts eerst huurder en heeft de eigen huurwoning gekocht, dan is de verjaring nog lang niet in zicht. Een schutting gezet door de huurder op de eventuele erfgrens telt niet mee voor verjaring. De schutting kan dus op de grond van de woningstichting staan.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door dmv »

Missivo schreef:
15 okt 2022 17:27
Ik zou graag die Schutting kopen en zelf plaatsen. Dan valt het qua kosten mee maar zowel wij als buurvrouw zijn daar niet toe in staat.
De schutting San de andere kant van de tuin hebben we een aantal jaren geleden, toen we beiden nog werkten, vervangen op onze kosten, daar zat toen ook een huurder deze weigerde mee te betalen. We hebben toen niet aan de wbv gedacht.
Maarktplaats wordt veelaangeboden. En mogelijk zijn er vrijwilligers(organisaties) in de buurt die met plaatsing kunnen helpen? Of familie en vrienden met als bedankje een bbq of iets?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom: wat er in stapel papieren en voorwaarden staat mbt koop schutting, kan niet omdat deze schutting niet kan worden los gezien of los gemaakt zonder schade toe te brengen aan de grond
:lol: :lol: :lol:

Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door Missivo »

Dev schutting staat precies op de erfgrens omdat 19 jaar en een paar maanden geleden de percelen zo bij het kadaster ingeschreven zijn, bij de koop moest ik daar voor betalen. En we zijn hier pas ingetrokken na de koop. Mijn antwoorden heb ik al, denk alleen dar recht krijgen wel eens lastig kan worden.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schutting tussen tuin eigenaar en huurder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ga gewoon eens praten met de woningbouwvereniging.

Plaats reactie