LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door ecva »

Zojuist een nota van Sena € 174,00 en van Buma € 380,50 ontvangt. Is dit normaal voor een Sportcentrum?

Ik kom nu pas achter waarom vragen zij zoveel geld voor muziekgebruikers.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 32&t=80045
http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=26786

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

Ook aan jou de taak om je zuur verdiende centjes af te dragen aan een miljoenenverslindende subsidieclub. Ze betalen "artiesten" voor produkties waar nog nooit iemand behoefte aan heeft gehad.

En volgend jaar mag je weer ietsje meer betalen....

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door ecva »

@crazyme,
Je had gelijk. Geld vangen en geen discussies.
Zij reageren niet op mail. Bellen(070-4528873) voor factuur vragen lukte ook niet.
Geen medewerkers aan de lijn is de antwoord. Terwijl werken er heel veel medewerkers in dit Stichting .
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 32&t=80045

Buma/Stemra
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2011 09:41

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door Buma/Stemra »

Het nummer waar u geen gehoor krijgt komt me niet bekend voor. U kunt ons bereiken op: (023) 799 79 99. Dan leggen we het u graag uit.

Met vriendelijke groet,

Bas Erlings
Buma/Stemra

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

Buma/Stemra schreef:Het nummer waar u geen gehoor krijgt komt me niet bekend voor. U kunt ons bereiken op: (023) 799 79 99. Dan leggen we het u graag uit.

Met vriendelijke groet,

Bas Erlings
Buma/Stemra
Misschien kunt u het gewoon openbaar uitleggen ?
Niet zo lafjes doen.

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door ecva »

Buma/Stemra schreef:Het nummer waar u geen gehoor krijgt komt me niet bekend voor. U kunt ons bereiken op: (023) 799 79 99. Dan leggen we het u graag uit.

Met vriendelijke groet,

Bas Erlings
Buma/Stemra
Dit nummer 070-4528873 stond in de factuur die ik moet betalen. U beweert het nummer waar ik geen gehoor kreeg kwam u niet bekend voor.
Dit zegt al genoeg .
[email protected] stond ook in mijn factuur. Komt dit u bekend voor?

Misschien kunt u het gewoon openbaar uitleggen ?
Niet zo lafjes doen. :roll:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door renegade66 »

overal waar in het openbaar muziek gedraaid wordt moeten die kosten betaald worden.
dit is al jaaaaaarrrreeeeeen bekend.

jij het een sportzaal en draait muziek, dus moet je hiervoor betalen.

een discotheek, kroeg, benzinepomp, restaurant enz. enz. enz. moet dit ook, dus waarom jij niet?

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door ecva »

renegade66 schreef:overal waar in het openbaar muziek gedraaid wordt moeten die kosten betaald worden.
dit is al jaaaaaarrrreeeeeen bekend.

jij het een sportzaal en draait muziek, dus moet je hiervoor betalen.

een discotheek, kroeg, benzinepomp, restaurant enz. enz. enz. moet dit ook, dus waarom jij niet?
Stel dat geen muziek draait. Want dat is niet noodzakelijk. Moet ik hiervoor betalen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

@ecva
Spookfactuur?

Buma/Stemra
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2011 09:41

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door Buma/Stemra »

ai, wat een negatieve toon. Ik heb u het nummer van Buma/Stemra gegeven. Ik ken het andere nummer niet. Als u ons belt krijgt u iemand aan de lijn die er anders dan ik, wel genoeg van weet om u te woord te staan.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door vroem »

als je geen muziek draait in het openbare deel waar de klanten/bezoekers komen hoef je niet te betalen, schriftelijk bezwaar maken dan dus.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

Buma/Stemra schreef:ai, wat een negatieve toon. Ik heb u het nummer van Buma/Stemra gegeven. Ik ken het andere nummer niet. Als u ons belt krijgt u iemand aan de lijn die er anders dan ik, wel genoeg van weet om u te woord te staan.
De rest van de wereld is zeker hartstikke positief over bs ?

Geen nieuws gevolgd de afgelopen maanden/jaren?

Zakkenvullers.

stoompie2
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 mar 2011 15:37

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door stoompie2 »

riekt dus naar een spook factuur

of de persoon die meld dat hij buma stemra is beweert dingen die niet kloppen

1 buma stemra zit in den haag en hoofddorp

2 90% van de rechten word via muzieklicentie verrekend

en bezwaar maken is lastig aangezien er alleen een rekening kan worden gemaakt als je het niet zelf door geeft of er bewijs is dat je muziek draait voor je klanten
3 de vorige eigenaar heeft wel netjes alles betaald en jij niet dus gaan hun er van uit dat jij ook dient te betalen
4 er is bij een controle al aan gezegd dat je moet betalen en dan krijg je een bepaalde tijd om het zelf te doen en anders gaan hun een rekening op maken op basis van schatting

nu hebben hun ook een zwaar achterlopende boek houding
kennis had al op 1 maart betaald en op 1 juni laatste herinnering gekregen
na bellen eisen hun bewijs terwijl alles via ideal was betaald
3 weken later word je terug gebeld dat ze de betaling hebben gevonden maar je wel even de administratie kosten mag betalen
En dat is per brief bevestigd
dit is door jurist van hem ook direct naar prullenbak verwezen via een mooie brief aan hun
de fout lag bij hun staat zwart op wit

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door renegade66 »

@evca,

als je geen muziek draait in de openbare ruimte hoef je niets te betalen.

indien je muziek hebt wat meer dan 70 jaar oud is en de componist is dood hoef je ook niets te betalen.

gewoon aangeven dus dat je niets draait, zij moeten maar bewijzen dat je wel draait.
jij hoeft niet met bewijzen te komen.

het zijn gewoon een stelletje harkers daar met hun eigen gemaakte regeltjes.

ik heb ze al eens te pakken gehad, ik moest ook betalen omdat ik via mijn website internet piratenmuziek draaide om de database's te testen omdat ik in opdracht muziekstations bouwde.
dit ging af en toe via mijn site en dan maar halve nummertjes.
ze wilden dat ik ff ongeveer 300 p/j betaalde.

het is een heel gevecht geweest en heb ze toen gezegd dat ik geld van hun wilde hebben omdat ze op hun website mijn site layout gebruikte.
die hadden ze niet auteursrechtelijk vastgelegd en ik heb een copie gemaakt en toen wel vastgelegd.
daar hadden ze niet van terug. :lol: 8) :lol:
toen werd alles teruggedraait en mocht ik gewoon doorgaan met kosteloos testen.
de sukkels, :lol: :lol: :lol:

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door ecva »

Spookfactuur? dat weet ik niet zeker.

Op 15 mei heb ik de nota’s van Buma en Sena ontvangen. Ik maakte meteen een bezwaar via mail [email protected] en per brief Postbus 13059, 2501 EB Den Haag die onderaan in de brief stond.
Geen tegenbericht via mail en post.
19 juni kreeg ik een aanmaning als binnen 5 dagen niet betaald dan worden de kosten verhoogt met € 55,00.
070-4528873 die bovenaan in de brief had gebeld. Geen medewerkers aan de lijn. Zo ging het verhaal.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door renegade66 »

schrijf een brief of bel met (023) 799 79 99 en stel daarin de vraag hoe ze er bij komen dat je muziek draait.

waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ze dit hebben geconstateerd.
vraag om bewijs en vertel dat je helemaal geen muziek draait of zult draaien.

ze kunnen je alleen verplichten te betalen als je daadwerkelijk muziek draait en daar hebben ze bewijzen voor nodig.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door kweenie »

crazyme schreef:Ook aan jou de taak om je zuur verdiende centjes af te dragen aan een miljoenenverslindende subsidieclub. Ze betalen "artiesten" voor produkties waar nog nooit iemand behoefte aan heeft gehad.
Als je er geen behoefte aan hebt en dus ook geen muziek draait in het sportcentrum, dan hoef je ook niet te betalen. Maar als je wel muziek draait, dan heb je daar kennelijk wel behoefte aan en zul je daar ook voor moeten betalen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

kweenie schreef:
crazyme schreef:Ook aan jou de taak om je zuur verdiende centjes af te dragen aan een miljoenenverslindende subsidieclub. Ze betalen "artiesten" voor produkties waar nog nooit iemand behoefte aan heeft gehad.
Als je er geen behoefte aan hebt en dus ook geen muziek draait in het sportcentrum, dan hoef je ook niet te betalen. Maar als je wel muziek draait, dan heb je daar kennelijk wel behoefte aan en zul je daar ook voor moeten betalen.
Twintig euro voor een CD was nog niet voldoende ?

En wie bepaalt hoeveel dat kost ? Wanneer je top 40 muziek draait kan ik mij voorstellen dat dit meer waard is dan bijvoorbeeld "De grootste hits van James Last"

Of misschien draai je wel je eigen muziek, of rechtenvrije muziek ?

Het is gewoon "muziek belasting" welke door een commerciële instantie wordt geheven. Fouter kan gewoon niet.
Die gasten hebben een overhead waar het uwv nog een puntje aan kan zuigen.
Bij de "artiesten" komt misschien net 50% terecht, de rest hangt aan de strijkstok.

Maar goed, dit is in feite geen consumentenzaak, dus het verkeerde forum voor deze discussie.

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door ecva »

Verbazing kreeg ik gisteren WEL een tegenbericht van Sena en Buma.
Zie hieronder:

Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw verzoek in goede orde ontvangen. Hierbij willen wij u melden dat wij uw mail uiterlijk binnen 5 werkdagen zullen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Medewerker/ster Administratie
Service Centrum Auteurs en Naburige rechten

@crazyme,
Op de brief van Sena en Buma stond dit op:
Buma behartigt in Nederland zonder winstoogmerk de materiële en immateriële belangen van componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers. :roll:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Sena en Buma nota's voor Sportcentrum

Ongelezen bericht door renegade66 »

Op de brief van Sena en Buma stond dit op:
Buma behartigt in Nederland zonder winstoogmerk de materiële en immateriële belangen van componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ze houden in ieder geval wel van humor :lol: :lol: :lol:

Gesloten