LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door tienepien »

Ik wens Zalm een slecht leven toe, het leven dat hij verdient!
Dit is dan weer zo jammer he, waar is dat nou weer voor nodig? Waarom kunnen sommige mensen niet gewoon een stukje typen en daarmee hun ongenoegen tonen zonder dat er meteen met verwensingen gesmeten hoeft te worden?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Frankkk »

Bedenk dat het te laat uitbetalen van Toeslagen mensen aan de rand van de afgrond kan brengen, of zelfs in de afgrond. Die mensen hebben het dan heel erg slecht.

Voor die mensen is het realiteit, richting Zalm is het slechts een verwensing.

Zalm zal immers deze forumberichtjes niet lezen en slapeloze nachten over geldgebrek in de privé-sfeer zal hij al helemaal niet hebben.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Wat ik nog wel wilde aanhalen om niet te verzanden is, dat er ook altijd onder de beschikking of beslissing van de inspecteur van de belastingen is. Wat ik me afvraag of dat deze persoon uit eigen zak moet betalen, wat een werkwijze, uiteindelijk krijg je wel wat je toekomt en dan duurt het al weer een eeuwigheid, krijg je ook nog een rente waar je U tegen zegt. Als de werkwijze gewoon een keer normaal zou kunnen zijn en niet iedereen z'n eigen 'eilandje' heeft. Wat een territorium gedrag, de keer dat ik een afspraak had bij de belastingdienst om toe te lichten wat voor Hypotheek ik had, 3 personen, koffie, een hoop papier, en dan nog niet snappen hoe het in elkaar zit. Ik vraag me wel eens af hoe de willekeur en bekwaamheid en de gewichtigheid van zo'n tribunaal in elkaar steekt.

Als ze niet snappen hoe een Hypotheek in elkaar zit moeten ze dat maar bij de bank gaan vragen, wat een stelletje knullen, ze hadden nog nooit van zo'n dergelijke Hypotheek gehoord. De papieren en overzicht van de bank en Hypotheekakte zegt toch genoeg. Ik heb nog nooit zo'n stelletje onbenullen bij elkaar gezien. Na ongeveer een uur en alle vragen die ze moesten weten beantwoord te hebben, zaten ze er nog bij zo van, ikke niet snappe. Ga dan wat anders doen, nu snap ik waar ons belastinggeld naar toe gaat, naar mensen die aan het werk gehouden worden en die niet snappen waar ze mee bezig zijn. Zo ook het voorbeeld van de nieuwe Zorgtoeslag en Huurtoeslag.

Vandaar dat meneer Wijn ook naar het buitenland vlucht, want dat is heel belangrijk, verklaren dat alles goed komt en dat alles is 'geregeld'.
Ik zou zeggen eerst afmaken en zogenaamd regelen en dan pas de buitenlandse reis, zo niet terug naar de schoolbanken of ga ander werk doen. Er is geen controle dus hebben ze altijd het antwoord klaar makkelijk toch, echter als de aap uit de mouw komt is de persoon niet aanspreekbaar of geeft een niet duidelijk antwoord, om de pot heen breien heet zo iets, klinkt als Politiek!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door SJZ »

20 januari krijg ik netjes huurtoeslag, maar wat schetst mijn verbazing? 152 euro! Ja, hartstikke leuk natuurlijk, maar dat kan natuurlijk nooit, meer toeslag dan de basisverzekering kost
Beste Rayfra,

Het lijkt erop dat je huurtoeslag en zorgtoeslag door elkaar haalt. De huurtoeslag is niet bedoeld om de ziektekosten mee te betalen.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

heb de zorgtoeslag wel op tijd gekregen,maar niet de huurtoeslag.

de zorgtoeslag over jan/febr heb ik ook van een ander op mijn girorekening gekregen!


de huurtoeslag is juist weer naar een ander rekening nummer overgemaakt!


ik heb dus de belastingtelefoon gebeld ,en die snappen er niets van.

even later belde belastingdienst gorichem ,dat zij wel de huurtoeslag over hadden gemaakt! ik vertelde ja maar niet op mijn rekening!

weten jullie het nou nog?

wiewatwaar

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Je zou je nog kunnen afvragen waar ze mee bezig zijn.

Wel overal zoeken waar ze de gemiddelde Nederlander kunnen pakken en de kosten voor het levensonderhoud verhogen en in de tussentijd aanklungelen. Goed voorbeeld Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, maar overzichtelijker ook niet, wat het niet allemaal kost om deze mensen van de straat te houden, ze weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn, overboeken naar andere rekening nummers, als je vorige reacties ziet, ook de bedragen kloppen niet, waar zijn ze mee bezig, werken ze tussen de koffie door of koffieën ze door het werk ( thee mag ook). De praat en vergadercultuur is nog steeds de hoofdmoot, personen die wilt spreken zijn ook vaak niet op de plaats, in bespreking of 'ergens', sterker nog ze weten soms niet waar de collega's zijn.

Voor de Ministers maakt het niet uit, die maken de dienst uit en hebben een salaris en onkostenvergoeding van heb ik jouw daar. Ze staan te ver van de burger af en vinden toch alles maar 'relatief'.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door rollertje »

Heb je niet gevraagd of de huurtoeslag naar de rekening van de verhuurder gaat? Kunnen ze zien omdat er dan een c achter het rekeningnummer staat. Als dat gebeurt zou jij een lager bedrag aan huur per maand moeten betalen.

Rollertje

Gesloten