LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing voor mensen met uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

hasop we wijken af van de zaak die ik eigelijk uit wil leggen...over mijn uitkering klaag ik niet ondanks dat het geen vetpot is,alleen de wetten daar omheen vind ik niet deugen.in 86 ben ik gescheiden en leefden met twee kleine kinderen van de bijstand,alles heb ik gedaan om aan een baan te komen,maar men vond me te oud,ik had soms het idee dat men mij achter mijn rug uit lachten ik was 36 en de 18 jarige kwamen aan bod..na jaren overal afgewezen te zijn vond ik uiteindelijk een part time baantje,met het vooruizicht op een full time baan,het was een piep klein bedrijfje en de euro gooide roet in het eten,er was veel minder werk,na anderhalf jaar werd ik ziek,een burn out,dat kon mijn baas niet aan en heeft mijn ontslag afgekocht...nu ben ik dus weer terug in de sociale dienst ,met een jaar vrijstelling om op te knappen...als ik weer moet solliciteren ben ik bijna 60...neee nu ben ik niet te oud,nu moet ik als een gek achter elk baantje aan...waar ik nu wel over klaag is het volgende....mensen die 5 jaar leven van de bijstand krijgen een tegemoetkoming van 340 euro per jaar....iemand die maar een uur per jaar gewerkt heeft en netjes dat geld heeft afgedragen krijgt niets,terwijl je je goede wil heb laten zien...dus ik leef al bijna 20 jaar van een uitkering,[niet omdat ik niet wil werken ,maar omdat ik nergens een baan vind ] maar ik heb pas recht op die 340 euro in 2009....en dat vind ik onterecht...met andere woorden omdat je gewerkt hebt en zodoende toch alles wat je afgedragen hebt word je nu gestaft...werkt men zo zwart werken niet in de hand??? ik haal me op mijn leeftijd geen problemen op de hals ,maar duizende andere wel,en ik moet eerlijk zeggen dat ze gelijk hebben ...jij bent het niet met me eens ,ik weet het ,maar daarom bedoel ik werken moet beloond worden al was het maar 50 euro op je uitkering dan wist je waarom je het huis uit ging...maar ieder mag toch een eigen mening hebben???

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door hansop »

Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar je moet wel de feiten juist weergeven. Dat het erg vervelend is om in de bijstand te zitten, dat kan ik me voorstellen. Maar de bijstand is er ook niet om van te genieten. En dat je pas iets extra's overhoudt als je het volledige uitkeringsbedrag hebt gecompenseerd lijkt me logisch. Kan me wel andersom voorstellen dat als dat een reden is om niet te gaan werken, dat je dan flink gekort wordt net zolang tot je wel werk accepteert.
Maar goed. Als je al een 'burn-out' krijgt van een parttime baan, dan zal ik maar ophouden.

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

ook ik hou er over op,je draait al wat ik zeg om,en nee ik heb geen burn out gekregen van het werk ,deed het werk heeellll graag,als je goed gelezen hebt weet je dat ik erg graag een baan zou hebben...maar er zijn mensen die moeite hebben met luisteren[lezen] dus laat maar zitten...

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door companancy »

pff ik heb nog nooit iets gekregen van de gemeente
ik weet niet hoe andere het voor elkaar krijgen maar wat ik ook doe ik word altijd geweigerd

nu heb ik een rolstoel nodig denk je dat ik dat krijg nee hoor ik ben nog onder behandeling en revalidatie ik moet als alleenstaande moeder het maar uitzoeken. ja heel tries nederland gaat echt achter uit en dieren worden beter behandeld dan mensen een woord schandalig triest gewoon :cry:

Rots
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2004 15:41

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door Rots »

...knip>ja heel tries nederland gaat echt achter uit en dieren worden beter behandeld dan mensen een woord schandalig triest gewoon
Ik denk niet dat alle dieren in Nederland het daar mee eens zijn, vraag het bijvoorbeeld eens aan die kippen die lekker mochten "scharrelen" en nu heel lang op een kluitje in een hok moeten zitten door die vogelgriep. Of aan die kippen die niet eens weten wat scharrelen is.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door companancy »

daar heb je ook weer gelijk in. is ook zielig.
voor de scharrel kippen die buiten lopen blijkt het beter te zijn omdat ze anders kan hebben op vogel pest en geloof me dat wil je ook niet mijn kleine vogeltje is door de vogel pest dood neer gevallen en dat vond ik heel zielig
dus ja ik weet wat het is. :wink:

StonieTonie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2005 14:24

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door StonieTonie »

Sinds vorig jaar krijgen alle uitkeringsgerechtigden een jaarlijkse tegemoetkoming van ong. 400 euro..........waarom krijgen niet alle uitkeringsgerechtigden een brief hierover thuis, en een formulier om dit in te vullen? Of nog beter: dit automatisch overmaken op hun bankrekening??? Ik hoor dit voor het eerst, dus ik ben vorig jaar alweer 400 euro misgelopen. En als ik dit niet gelezen had dan was ik het dit jaar ook al misgelopen. Al die sociale diensten pikken het geld in als je niets weet. Het is te gek voor woorden dat als er iets betaald moet worden aan de overheid je ALTIJD post daarover krijgt, maar als je als burger ergens recht op hebt dan ontvang je niets. En hier in ALMELO hebben ze volgens mij NOOIT wat, die hebben ALTIJD een LEUGEN klaar om je zo snel mogelijk weer te laten ******** naar die armoedige toestand waarin de uitkeringsGERECHTIGDEN al jaren MOETEN leven. Die mensen worden GEDISCRIMINEERD omdat ze toevallig WEL RECHT HEBBEN OP DIE GELDEN. Te gek voor woorden, GEMEENTE ALMELO !!!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door topery »

Sorry hoor maar hier moet ik wel op reageren!

Ik werk 32 uur per week en krijg netto net iets meer dan een bijstands uitkering. Om precies te zijn 100 pleuro........Tuurlijk heb ik belastingvoordeel, maar daar gaat wel kinderopvang vanaf, want dat moet ik zelf betalen. Huursubsidie? Nee daarvoor verdien ik 12 euro per maand teveel......

Goh en u loopt 400 euro mis omdat ze u dat niet verteld hebben......
Misschien moet ik gewoon stoppen met werken...scheelt me kinderopvang en ik krijg 400 euro extra.
Laatst gewijzigd door topery op 26 aug 2005 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

oke stonietonie ik ben blij dat we dit onderwerp aangekaart hebben we hebben dan in ieder geval jou geholpen,waar je recht op hebt...nee als je het niet weet krijg je niets,maar als ik jou was zou ik toch een poging doen het van vorig jaar alsnog te krijgen...ook jij hebt rechten...onze plichten en de dreiging van het stopzetten van de uitkering kennen we allemaal maar de rechten daar moet je zelf achter komen.in ieder geval heb je nu toch een extra cent,en voor een bijstander niet mis,het is je gegund....

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

ja topery dat is nederland,ik heb ook gewerkt ,alles afgegeven,een bijbetaling tot bijstand,en ook ik vis achter het net,je mag niet gewerkt hebben,dus dan werk jij toch nog ergens voor...een uur per jaar gewerkt en netjes afstaan dan word je gestraft....dat is al een rede om je van de lijst te halen..zo hou je de moed er in om aan de slag te gaan

StonieTonie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2005 14:24

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door StonieTonie »

premier harry potter Balkenende zei tijdens een Europese topontmoeting op TV: WE MOETEN IN HET VERLEDEN GEMAAKTE AFSPRAKEN RESPECTEREN en in ERE houden. Waarom breken die zogenaamde politici dit dan ZO SNEL MOGELIJK AF ????? Als je respect, normen en waarden in een nog sneller tempo afbreekt, dan dat het door VAKBEKWAME politici na jarenlange strijd is opgebouwd, dan kan je zelf wel bedenken hoe deze bevolking daarop reageert. Of zijn die mensen in dat sprookjeshof soms OOSTINDISCH DOOF EN BLIND ???? Het lijkt er wel op. Dus alle wetten die zijn aangepast wegens FINANCIEEL WANBELEID van de regering MOETEN weer TERUGGEDRAAID worden, begin maar vanaf 1990..toen kwamen de herkeuringen van de wao-ers, omdat die groep teveel kostten voor de overheid. En dus laten ze die wao-ers weer herkeuren door BEDRIJFSARTSEN, die totaal PARTIJDIG zijn, en niet eens ECHTE ONAFHANKELIJKE ARTSEN zijn. TE GEK VOOR WOORDEN. Kan ert niet een wet gemaakt worden dat politici en andere bestuurders bij FOUTEN/WANPRESTATIES METEEN AFGEZET worden, met teruggave van het verdiende geld in die periode ?? EN DAN ZONDER GOUDEN HANDDRUK OF IETS DERGELIJKS. Dat zou pas getuigen van NORMEN, WAARDEN en RESPECT. Maar zolang er door hen "legaal"gestolen wordt, dan geef je het slechte voorbeeld, waarvan jullie inmiddels wel begrepen hebben waarom men ZWART wil BIJVERDIENEN en GEEN BELASTING wil betalen aan DIEVEN. Sinds W.Drees Sr en J. den Uyl zijn gestorven is de AFBRAAK VAN SOCIALE WETTEN nog nooit ZO SNEL GEBEURD ALS NA 1990. Denk daar maar eens over na, EN DOE ER WAT AAN. Onze wet blijkt er alleen nog maar te zijn voor de RIJKEN. Onze regering bestaat uit DOOR RIJKEN GEKOZEN "DEMOCRATEN", die alleen bestuurders kiezen die goed zijn voor verdere VERRIJKING van HUN portemonee. En de rest kan zo snel mogelijk doodvallen lijkt het wel de AFGELOPEN 15 JAAR !!![/b]

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door companancy »

hoi ik vroeg me af hoe dat zit met die 400 euro
wat ik zeg ik heb nog nooit iets extra's gekregen van de gemeente ik moet nu al bijna op mijn knieen voor een rolstoel of scootmobiel en zelfs zo krijg ik het niet.

dus aub vertel mij eens wat de voorwaarden zijn om die 400 euro te krijgen. dan kan ik me die rolstoel of scoot mobiel zelf aanschaffen

en die mevr die zo hard werkt wil ik ook even zeggen dat ook ik de kinderopvang moet betalen ik weet het het is schandalig hoog die prijzen. vaak is het wel zo als je minnimum loon hebt en gewoon 32 uur ervoor werkt dan kun je beter niet werken dat klopt. want je moet alles betalen wij krijgen kwijtschelding voor bijv.gemeentelijke belanstingen,waterzuiveringen enz enz.dat krijg je dan niet.maar wat ik niet begtijp is waarom u geen huursupsidie kunt krijgen want dat krijg je toch ook als je een minimum loon hebt?.het gaat toch tot een bepaalde hoogte? en ik denk dat het er ook aan ligt in wat voor huis je woond want in sommige huizen is huursupsidie niet mogelijk.en of je getrouwd bent of alleenstaande of is dat niet zo?

nou ja voor iedereen veel succes het is niet makkelijk voor niemand niet dit jaar.laten we hopen dat balkenende zich aan zijn woord houd met prinsjes dag dat het volgend jaar weer beter word voor ons.ik ben er bang voor misschien eerder voor hem en al die andere die geen problemen hebben met hun financiele zaken.

zelfs mensen met geld die klagen nu nog dus ik hoop het voor iedereen dat het beter zal gaan.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door topery »

maar wat ik niet begtijp is waarom u geen huursupsidie kunt krijgen want dat krijg je toch ook als je een minimum loon hebt?
Ik heb geen minimum loon, maar ik werk gewoon maar 32 uur omdat ik 2 kleine kids heb. ik ben alleenstaand.
Ik krijg geen huursubsidie, omdat volgens de berekening mijn loon ten opzicht van de huur 12 euro te hoog ligt. Tuurlijk ik heb geen extreem hoge huur.....maar toch...
Ik heb weleens uitgerekend wat ik zou krijgen als ik NIET werk, dus werken t.o.v. bijstand......dan werk ik voor ongeveer 200 euro per maand.
Toch ben ik niet van plan te stoppen met werken, want eenmaal uit het arbeidsproces is voorgoed uit het arbeidsproces......helaas nemen weinig werkgevers mensen in dienst die een uitkering hebben.....

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Zalm maar lachen, het wordt tijd om elke keer een stok op zijn fingers te slaan.

Net zoals vroeger, iemand moet naast hem zitten, en elke keer weer ingrijpen :evil:

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door topery »

Ik zal Zalm niet slaan, dat doen de kiezers wel in 2007............exit Zalm, exit Harry Potter...

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door companancy »

ja het is toch schandalig omdat je 12 euro teveel verdient dat je dan geen huursupsidie krijgt. ik weet wat je zegt en ik geef je voor de volle 100% gelijk. toch moet ik eerlijk zijn al moet ik heel hard werken om een minimum ler zijn ook mensen die misbruik ervan maken dat klopt ook maar er zijn ook mensen die in de bijstand zitten en er helemaal niet in willen zitten maar dat er niks anders op zit omdat ze geen kant meer op kunnen. ik bijvoorbeeld had een mooie toekomst was aan het studeren voor kleuterleidster en het ging allemaal super tot dat ik ziek werd en nu omdat ik nog onder behandeling ben geen hulp krijg alleen tegenwerking dat vind ik super jammer. als men het nodig heeft doet men niks en voor andere die het minder hard nodig hebben vliegen ze bijna.ze kunnen het niet inschatten denk ik. ik vraag me alleen af waar dat dit naar toe gaat.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door topery »

Daarom zal ik ook de laastste zijn om te zeggen dat niemand het slechter heeft dan ik...

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door companancy »

heb je het nieuws al gehoord volgens balkenende gaan alleenstaande ouders er met 0.5% op vooruit wat een vet pot zeg jammer genoeg word ik daar niet warm van hoor.

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

hoi companancy...
je vraag over die 400 euro zit zo....als je 5 jaar of langer een bijstandsuitkering hebt gehad en niet hebt gewerkt, krijg je vanaf vorig jaar een maal per jaar 400 euro...je mag dan niet een uur wit hebben gewerkt...dus ik hoop echt dat je hier iets aan hebt...als je niet gewerkt hebt en je hebt niets van hun gehoord ga er zelf dan achteraan,ik hoop echt dat je het krijgt ,want jou verhaal is te gek...ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen..ik wens je het allerbeste...

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door companancy »

he toos dankjewel

dat krijg ik dan in juni 2006 moet ik toch nog ff wachten jammer genoeg. maar ik blijf door gaan met zoeken en vechten want dit vind ik niet normaal al is het niet voor mijzelf maar als ik andere daarmee kan helpen ben ik al blij want dit moet veranderd worden. nu dat ik zelf in die situatie zit zie ik het hoe andere ermee kampen en als ik daar niks aan doe dan ben ik zelf ook niet menselijk en niet eerlijk bezig.

Gesloten