LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorg in Nederland

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kleikloetje
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jun 2011 14:42

Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door kleikloetje »

Wist u dat

..... er op dit moment ongeveer 300.000 mensen door hun zorgverzekering zijn aangemeld bij het CVZ.
..... dat de overheid deze mensen gezamenlijk maandelijks een boete laat betalen van 1 miljoen euro.
..... dat deze mensen door financiele moeilijkheden hun zorgverzekering niet kunnen betalen.
..... dat er vroeger twee soorten verzekeringen waren nl. Ziekenfonds voor de lagere lonen en een particuliere verzekering voor de mensen die veel verdienen.
..... dat de particulier verzekerden bij invoering van het huidige systeem er plm. 50 euro netto per maand op vooruit gingen.
...... dat het huidige systeem van de zorgverzekering is bedacht door de VVD.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Geen vdd stemmen??


Stem op partij vd dieren :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kleikloetje schreef:Wist u dat

..... er op dit moment ongeveer 300.000 mensen door hun zorgverzekering zijn aangemeld bij het CVZ.
..... dat de overheid deze mensen gezamenlijk maandelijks een boete laat betalen van 1 miljoen euro.
..... dat deze mensen door financiele moeilijkheden hun zorgverzekering niet kunnen betalen.
..... dat er vroeger twee soorten verzekeringen waren nl. Ziekenfonds voor de lagere lonen en een particuliere verzekering voor de mensen die veel verdienen.
..... dat de particulier verzekerden bij invoering van het huidige systeem er plm. 50 euro netto per maand op vooruit gingen.
...... dat het huidige systeem van de zorgverzekering is bedacht door de VVD.

En wat nu ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

..... dat deze mensen door financiële moeilijkheden hun zorgverzekering niet kunnen betalen.
Daar zitten ook mensen bij die

-helemaal niet met geld kunnen omgaan
-te lui zijn om goed met geld om te gaan (gemakzucht; want "gemak dient de mens")
-liever beltegoed of barbecuevlees kopen van hun zorgtoeslag
-etc etc etc

Let wel: Als je je met maximaal eigen risico verzekert bij Anderzorg en je zorgtoeslag ontvangt; dan ben je in veel gevallen kosteloos verzekerd en voldoe je aan de wettelijk eis om verzekerd te zijn.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Bob Schurkjens schreef:
..... dat deze mensen door financiële moeilijkheden hun zorgverzekering niet kunnen betalen.
Daar zitten ook mensen bij die

-helemaal niet met geld kunnen omgaan
-te lui zijn om goed met geld om te gaan (gemakzucht; want "gemak dient de mens")
-liever beltegoed of barbecuevlees kopen van hun zorgtoeslag
-etc etc etc

Let wel: Als je je met maximaal eigen risico verzekert bij Anderzorg en je zorgtoeslag ontvangt; dan ben je in veel gevallen kosteloos verzekerd en voldoe je aan de wettelijk eis om verzekerd te zijn.
Erg gemakkelijk om dat maar weer te generaliseren, er zitten ongetwijfeld mensen bij op wie bovenstaande van toepassing is, maar dat zal procentueel geen grote groep zijn.
Ik ken een paar van die gevallen en de problematiek gaat beslist verder dan gemakzucht of beltegoed.
En in de meeste gevallen zal het opleggen van een boete het probleem alleen maar verergeren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door ciske »

En in de meeste gevallen zal het opleggen van een boete het probleem alleen maar verergeren
Wat moeten ze dan doen? Zeggen laat maar zitten, dan draaien wij er voor op.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik generaliseer helemaal niet. Het is idioot dat zoveel mensen hun premie niet betalen terwijl ze nota bene zorgtoeslag ontvangen bij een laag inkomen die de te betalen premie geheel kan dekken. De rekening van deze wanbetalers komt te liggen bij de mensen die wél hun premie betalen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:Ik generaliseer helemaal niet. Het is idioot dat zoveel mensen hun premie niet betalen terwijl ze nota bene zorgtoeslag ontvangen bij een laag inkomen die de te betalen premie geheel kan dekken. De rekening van deze wanbetalers komt te liggen bij de mensen die wél hun premie betalen.

Krijgt een wanbetaler dan nog zorgtoeslag, dat denk ik toch niet!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door bprosman »

Krijgt een wanbetaler dan nog zorgtoeslag, dat denk ik toch niet!
Meestal krijg je eerst zorgtoeslag en dan wordt je wanbetaler
..... dat de particulier verzekerden bij invoering van het huidige systeem er plm. 50 euro netto per maand op vooruit gingen.
Wist u dat...
De meeste (ex) particulier verzekerden 52% van hun inkomen afdragen om oa de "Chronisch werkelozen" die wel in staat zijn om wietplantjes te verzorgen maar blijkbaar geen baan bij Intratuin of de plantsoenendienst kunnen/willen nemen te onderhouden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

weet je ook dat we in geloof wat was het...1991 ?25 gulden aan zorgpremie hoefde te betalen

uh...
bprosman voel me niet aangesproken... :lol: kan een normale plant niet eens levend houden :lol: :lol: ;laat staan en hele kwekerij :lol: sorry..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ook niet, bij mij overlijden de kunstplanten van Ikea nog :-)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: :lol:

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door harley68 »

TS heeft gelijk dat de zorgpremie een probleem is voor velen. Zelfs voor modale verdieners. Als je anderhalf modaal bent krijg je namelijk geen zorgtoeslag. Maar dat terzijde. Lijkt mij meer dat TS een probleem heeft met het betalen van zijn premie in het algemeen. Als ik zijn galspuwende stukjes lees wil hij nu wederom zijn gal spuwen. En hij denkt, tis verkiezingstijd, laat ik de VVD er eens in meenemen.

TS, waar je ook op stemt, wat je ook doet, je rekeningen zul je moeten betalen. Simpel. De oplossing ligt bij de mensen zelf, aanpassen en doorgaan. Maar altijd vanuit boosheid beslissen en reageren.... niet goed.

Als je blijft doen, wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg!


Succes

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

goed geschreven!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door nevermind »

Meestal krijg je eerst zorgtoeslag en dan wordt je wanbetaler
Je krijg alleen zorgtoeslag, als je kunt aantonen dat je een zorgverzekering hebt.
Als je de zorgverzekering niet meer betaald wordt je uitgeschreven.
De Belastingsdienst krijgt van deze akkefietjes ook bericht.
Daarom mijn vraag:
nevermind schreef:
Bob Schurkjens schreef:Ik generaliseer helemaal niet. Het is idioot dat zoveel mensen hun premie niet betalen terwijl ze nota bene zorgtoeslag ontvangen bij een laag inkomen die de te betalen premie geheel kan dekken. De rekening van deze wanbetalers komt te liggen bij de mensen die wél hun premie betalen.

Krijgt een wanbetaler dan nog zorgtoeslag, dat denk ik toch niet!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je de zorgverzekering niet meer betaald wordt je uitgeschreven.
Onze Amsterdamse filosoof (J. Cruijff) zou zeggen : "Logisch toch". Als je je premie toch niet meer (meer) betaald heb je ook je zorgtoeslag niet nodig. DE ideale oplossing om er voor te zorgen dat de zorgtoeslag ergens anders voor besteed wordt.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door Dirkie »

kleikloetje schreef:Wist u dat

..... dat er vroeger twee soorten verzekeringen waren nl. Ziekenfonds voor de lagere lonen en een particuliere verzekering voor de mensen die veel verdienen.
..... dat de particulier verzekerden bij invoering van het huidige systeem er plm. 50 euro netto per maand op vooruit gingen.
Voor wat betreft het eerste is dat niet helemaal juist. Er was een grote groep particulier verzekerden, die niet veel verdienden maar gewoon ambtenaar waren. Destijds kregen zij een vergoeding, waardoor ze niet meer betaalden van ziekenfonds verzekerden.
Omdat bij de invoering van het nieuwe systeem deze vergoeding afgeschaft is, vervalt ook de tweede bewering, want men is er dus gewoon op achteruit gegaan.
Graag voortaan wel eerst de feiten controleren .....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mijn man ging er toen niet op voorruit hoor! Betaalde zich groen en geel...nu ook maar doet iedereen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:weet je ook dat we in geloof wat was het...1991 ?25 gulden aan zorgpremie hoefde te betalen

Ja, en in 1950 was het vast nog goedkoper. Oftewel: onzinnige vergelijking.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door boef530 »

Het ziekenfonds waar iedereen aan meebetaalde werd automatisch van het inkomen af gehouden, geen sterveling die dat merkte maar je betaalde wel. Nu is de zorgverzekering los gekoppeld dus het netto inkomen is gestegen maar de basis verzekering moet zelf betaald worden, eventuele aanvullende verzekeringen betaalde je al zelf. Heb je een laag inkomen ontvang je zorgtoeslag soms wel 70 euro per maand. Iedereen in ons landje heeft de middelen om deze basis verzekering te bekostigen, hetzij een uitkering dan wel werk.

Gesloten