LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Andere onderwerpen over auto en vervoer
WilHuijser
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2020 15:23

Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Ongelezen bericht door WilHuijser »

Wij hebben voor 14 mei tot en met 17 mei een auto gehuurd om hiermee vanuit Nederland (wij wonen in Spanje) naar Parijs te rijden.
Deze reis hebben wij geannuleerd vanwege het Coronavirus. Bij Cartrawler, waar wij de auto hebben gehuurd, kunnen wij echter niet annuleren via Internet. Wij krijgen dan de volgende mededeling:

Als u zich zorgen maakt over reizen vanwege de recente uitbraak van het coronavirus (COVID-19), overweeg dan om dichterbij de ophaaldatum nog eens terug te komen: u kunt tot 48 uur voor de ophaaltijd gratis annuleren.
Houd er rekening mee dat wanneer u uw huidige boeking annuleert en beslist om later een nieuwe boeking te maken, de prijs van de nieuwe boeking waarschijnlijk hoger zal zijn.

Wij hebben € 25,00 aanbetaald bij de boeking en rond 7 mei wordt het restant € 135,00 geincasseerd.
Het gaat ons niet om de € 25,00 maar we moeten toch gewoon kunnen annuleren?
We weten NU al dat de reis niet doorgaat.
Wanneer wij wachten tot 48 uur voor de ophaaldatum is ook het restant (€ 135,00) alweer geincasseerd!

Graag uw reactie!
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2020 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Ongelezen bericht door Jablan »

Stuur dit per mail naar het bedrijf (denk wel aan het toevoegen van je reservering) en vraag om een bevestiging van je annulering.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat heeft u naar hun geschreven?

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Ongelezen bericht door Redfloor »

Ze zeggen niet dat annuleren niet kan...

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt ze toch wel bellen of mailen? Ik snap de waarschuwing wel op hun site, echter is die niet voor u van toepassing. Diverse fora worden nu overstelpt met mensen die te vroeg annuleren vanwege angst. Het zou zonde zijn als voor die mensen de reis wel door kan gaan en ze opnieuw, tegen hogere kosten, moeten boeken.

Ik zou, als ik u was, er gewoon een mailtje heen sturen of ze bellen. Zorg in het laatste geval wel dat u bewijs van annuleren krijgt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Belgen hebben grens gesloten!
Als je van NL naar Frankrijk wilde zou ik kijken of en hoelang die grens gesloten bleef.

Nederland heeft van 6 april naar 1 juni gezet de regels voorlopig.
En een automatische incasso van 7 mei kun je zowel vooraf blokkeren als achteraf terug halen, er vanuit gaande dat je een NL bank rekening hebt of Spaanse met dezelfde voorwaarden, maar wat daar geld weet ik niet.

Veldt01
Berichten: 995
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Bedrijf kan inderdaad verzoeken om te wachten maar als er kosteloos kan worden geannuleerd kunnen ze dat niet tegenhouden. Niemand kan nu al voorzien hoe de situatie rond de geplande tijd is. Als op dat moment de grenzen weer open zijn en de regels afgezwakt is reizen prima mogelijk.
Gewoon de voorwaarden van de verhuurder m.b.t. annuleren goed doornemen (redenen om te kunnen annuleren), als u aan de rondvoorwaarden voldoet zou ik inderdaad gewoon meteen opzeggen (de auto is toch niet meer nodig). In het ergste geval bent u de reserveringskosten kwijt, het aanvullende bedrag kan geblokkeerd / gestorneerd worden al vrees is wel dat ook dit soort bedrijven in de huidige situatie met vouchers gaat strooien waar ik zeker met een verhuurfirma niet heel blij mee zou zijn.

Ivo.w
Berichten: 1769
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Annuleren huurauto: bedrijf stelt voor dat we nog even wachten

Ongelezen bericht door Ivo.w »

U mag kostenloos annuleren. U kunt het bedrijf uw annulering per mail toesturen.

Gesloten