LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor verloren pakket

Andere onderwerpen over auto en vervoer
monique.jonker---van-kamperdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2020 16:35

Post.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor verloren pakket

Ongelezen bericht door monique.jonker---van-kamperdijk »

Vorige week zijn er door een verzender twee pakketten voor ons verzonden, twee pakketten die op dezelfde dag, direct achter elkaar, aan de zelfde ontvanger waren geadresseerd. En van de pakketten kwam 2 dagen later netjes aan. Helaas is het belangrijkste pakketten niet aangekomen.

Eerst heb ik, als ontvanger, contact gezocht met Post.nl omdat ik via Track & Trace had gezien dat ons pakket op 13 mei had moeten worden afgeleverd. Echter daar stond bij pakket vertraagd. Nieuwe datum 14 mei. Ook hier stond bij helaas vertraagd. Nu is het pakket niet te traceren. Via Track & Trace weten we dus dat het bij Post.nl is afgeleverd en daar is aangekomen maar dat het nu weg is.

Post.nl gaf mij telefonisch aan dat ik aan de verzender moest vragen of hij met Post.nl wilde bellen met het verzoek een onderzoek in te stellen. Dat heeft de verzender netjes gedaan.
Onderzoek duurt 5 dagen en ..................... de verzender heeft al te horen gekregen dat als het pakket zoek is Post.nl niet verantwoordelijk is, maar de verzender dat is.

Vreemd, want als het zoek is, is dat bij Post.nl gebeurd en niet bij de verzender. Daar is bewijs van want Track & Trace geeft aan dat het pakket daar is aangekomen.

Kan dit zomaar?

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Post.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor verloren pakket

Ongelezen bericht door Moneyman »

monique.jonker---van-kamperdijk schreef:
19 mei 2020 16:46
Kan dit zomaar?
Kort en goed: ja.

Als je een kleine zoekopdracht op dit forum doet op PostNL (of DHL, of DPD, of...) dan gaat er een wereld voor je open.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor verloren pakket

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gelukkig voor jou is de verzender verantwoordelijk. Hij heeft de post een opdracht gegeven en moet het zelf maar regelen. Dus de verzender moet zorgen dat het pakje bij jouw komt. Zolang dat er niet is heb jij niets ontvangen. De verzender moet de post aansprakelijk stellen. Daar heb je gelukkig niets mee te maken.

DeZevendeHenk
Berichten: 807
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Post.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor verloren pakket

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Eigenlijk in iedere vorm van transport, of het nou pakjes, post of andere materialen zijn neemt de vervoerder een gelimiteerde aansprakelijkheid en moet een verzender de waarde verzekeren als hij daar behoefte aan heeft. Je kunt de post eigenlijk alleen bij grove nalatigheid aansprakelijk stellen, en dan de verzender natuurlijk, niet de ontvanger.

jimmy_zeropm
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2013 11:34

Re: Post.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor verloren pakket

Ongelezen bericht door jimmy_zeropm »

Heel herkenbaar, in mijn situatie zelfs nóg lastiger.

Bij mij is het precies zo gegaan, echter stond bij mij ook nog het pakketje als afgeleverd. Maar mooi niet.
Ik heb de verzender, in mijn geval in het buitenland, gecontacteerd maar deze zeggen "tja, het is afgeleverd en daarmee is ons deel gedaan". Dit is weken lang over en weer gegaan tussen postNL en de verzender. En uiteindelijk leverde het onderzoek ook niets op. Pakketje is weg (lees, in de zak van de bezorger) en omdat hij de status netjes op bezorgd heeft gezet vis ik achter het net.

PostNL hier via alle mogelijke wegen over benaderd maar ze blijven zich verschuilen achter 'internationale afspraken'. Ik begrijp de verzender ook, ze zeggen het niet hard ,maar wellicht lieg ik in deze. Alles houd op bij de status 'afgeleverd'. Wat er gaande is hier is dat de bezorgers geregeld pakketjes in de hal van ons appartementen complex zetten als je niet thuis bent. Dan kan of iemand anders het meenemen maar ik vertrouw de bezorgers hier ook voor geen meter.

Alles loopt vast, mij rest enkel nog een juridische procedure. De verzendwaarde is 25 euro, dat is het niet waard. Maar het blijft kriebelen, het is een principe zaak. En een andere conclusie is dat PostNL de verbinding met hun bezorgers compleet kwijt is. Ik heb meerdere keren bezorgers aangesproken, maar bijna dagelijks zijn het andere mensen. Ze lachen, vinden het vervelend en zeggen belt u de klantenservice....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Post.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor verloren pakket

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn perfecte foutloze en Dubieuze bezorgers!

Ja, voor de tarieven waarvoor je moet werken kun je geen perfecte betrouwbare service verwachten.

Zorg voor een makkelijk adres, als werkgever kwam erg veel bij Receptie binnen voor personeel + vrienden.
Ma t/m Zaterdag open en ruim parkeren en dagelijks meerdere pakjes van vele bezorgers, en zelden fout.

Iets meer werk voor een werkgever maar goed personeel die blij is met deze service is ook iets waard.
Zoek een adres die vrijwel altijd thuis is en in juiste buurt.
Afhalen in Winkel is ook vaak mogelijk en betrouwbaarder.

Naast de hoge porto kosten is de beloning van bezorgers zo laag, dat het daar vooral vaker fout ging.
Zelf ophalen of betrouwbaar bezorg adres zoeken is mijn advies.

Als een werkgever dit accepteerde en wil doen,
verwacht ik dat van alle forum leden Moneyman het beste bezorgadres zou krijgen!
Daar kan ik zelfs niet tegenop!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor verloren pakket

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Sorry of topic

,,, tijd jij moet met een parlevinker laten bezorgen!

Gesloten