LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verborgen gebrek is producteigenschap volgens Opel

Andere onderwerpen over auto en vervoer
ait
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2009 09:46

Verborgen gebrek is producteigenschap volgens Opel

Ongelezen bericht door ait »

In januari 2008 hebben we een Opel Vectra 1.9CDTI aangeschaft.
Dat is een Z19DTH dieselmotor met 150 pk.

Deze motor hapert als je vanuit een stationaire snelheid, bijv. 100km, gas bijgeeft om snelheid te vermeerderen.
Het is dan net alsof de motor niet reageert op het gaspedaal waarna de motor met een schok de draad weer oppakt.
De motor vertoont dit gedrag ook in de stad bij snelheden die daar gelden.

De dealer heeft een keer op advies van de Opel servicedesk een onderdeel vervangen. Dat heeft helaas niet geholpen.
Daarna is een delegatie van Opel naar de dealer gekomen om zelf te ervaren wat er aan de hand was.
Na een testrit was de conclusie dat het haperen van de motor een producteigenschap is van de Z19DTH motor.

Nu kan ik me niet herinneren dat ik in de verkoopfolder gelezen heb over deze producteigenschap.
Ook de dealer heeft mij niet gewezen op dit gebrek, :oops: deze producteigenschap.

Als ik geweten had dat deze motor deze producteigenschap heeft had ik beslist een andere motor gekozen.
Want volgens Opel hebben andere motoren deze producteigenschap niet.
Dat geeft overigens wel te denken. Is het een producteigenschap ten gevolge van een ontwerpfout?

Ik heb van alles geprobeerd om de Opel organisatie te bewegen om iets aan dit haperen binnen de garantieperiode te doen.
Opel erkent dit gebrek niet en laat haar klanten in de kou staan door vol te houden dat het een producteigenschap is.
Via mijn rechtsbijstand verzekering nog geprobeerd Opel aansprakelijk te stellen maar dat lukt niet omdat ik geen schade zou hebben. :cry:

Derhalve wil ik met dit bericht enkel potentiële kopers van een Opel met Z19DTH motor attenderen op deze hinderlijke producteigenschap.

Gesloten