LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering opzeggen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
mo.brak
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2017 20:13
Contacteer:

autoverzekering opzeggen

Ongelezen bericht door mo.brak »

Ik ben verzekerd bij Autoweek, de verzekering is per 16-05-2019 stilzwijgend verlengd. Op dezelfde datum kreeg ik een mail dat de premie van € 62,72 omhoog gaat naar € 104,27.
Mag dit zomaar? Ik wil nu opzeggen, want ik vind het te veel. Kan dat nog? Ze hebben mij niet van te voren gewaarschuwd dat de premie omhoog zou gaan.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: autoverzekering opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, u kunt gewoon opzeggen. Maar hebt u niet geïnformeerd wat die sterke stijging veroorzaakt heeft? Schade gereden soms?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: autoverzekering opzeggen

Ongelezen bericht door scontra »

Informeer eerst bij andere verzekeraars welke premie zij in rekening brengen, de voorwaarden die zij hanteren en zeg uw huidige verzekering pas op als u zeker bent om elders geaccepteerd te worden.

Lowieze
Berichten: 6600
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: autoverzekering opzeggen

Ongelezen bericht door Lowieze »

[Citaat verwijderd]

Waarom zou je hiervoor gaan betalen als je zelf gemakkelijk uit kunt zoeken wat de premie bij een andere maatschappij kost.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mei 2019 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van verwijderd bericht verwijderd - oorspronkelijk bericht verwijderd wegens plaatsen commerciële link.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: autoverzekering opzeggen

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik zou eerste A: vragen aan de huidige verzekring waarom deze verhoging, B: niet eerst oude schoenen weg gooin voordat je nieuwe hebt. Anders gezegd, eerst denken dan doen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: autoverzekering opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard mag die verzekering wel stilzwijgend verlengd worden, en hoef je ook geen nieuw premievoorstel te krijgen, wat je al dan niet moet accepteren.

Maar ná één jaar mag je de verzekering met een maand opzegtermijn opzeggen.

Gesloten