LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzine prijs verhogingen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
cooltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2011 17:44

Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door cooltje »

Shell heeft onlangs mede gedeeld dat de benzineprijs wel eens naar 2 euro kan gaan. De prijs is momenteel al erg hoog en ze zijn al aardig op weg. Dit MOET gestopt worden. Kan alleen als er massaal geprotesteerd gaat worden. En hier lijkt het nog niet op. Laten we dit dan maar langs ons heen gaan?? Er zijn al ketting emails in omloop om de marktleiders Shell en Esso te boycotten door geen benzine meer van die merken te kopen. Als ze het in hun portemonnee voelen werkt het misschien.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

hoe wou je het tegen houden dan? het wordt allemaal duurder dus ook de benzine denk niet dat protesteren helpt hoor.

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

tiptoo schreef:hoe wou je het tegen houden dan? het wordt allemaal duurder dus ook de benzine denk niet dat protesteren helpt hoor.
Ik denk dat het juist tijd wordt dat er veel meer geprotesteerd word. Het is nu van: wie zwijgt stemt toe.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:hoe wou je het tegen houden dan? het wordt allemaal duurder dus ook de benzine denk niet dat protesteren helpt hoor.
Er is op het ogenblik een mailtje in omloop, waar opgeroepen wordt, om de bedrijven (benzinestations) van Shell en Esso te boykotieren, om zo de prijs, misschien weer normaal te krijgen!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:
Er is op het ogenblik een mailtje in omloop, waar opgeroepen wordt, om de bedrijven (benzinestations) van Shell en Esso te boykotieren, om zo de prijs, misschien weer normaal te krijgen!

en jj denkt dat ze zich daar iets van aantrekken? ik dus niet.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door Athoz »

De weinigen die zoiezo al gehoor geven aan zo'n oproep zijn minder dan een druppel op een hele grote gloeiende plaat, zo'n miljarden bedrijf trekt zich echt niets aan van de paar mensen die zo'n actie uitvoeren..

De shell mag van mij de prijs opdrijven, het is onze overheid die de belachelijk hoge accijnzen eens moeten bijstellen.. Naar beneden wel te verstaan. Helaas is het een te grote melkkoe, dat doen ze niet..

angel1978
Berichten: 10965
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door angel1978 »

tennis schreef:
tiptoo schreef:hoe wou je het tegen houden dan? het wordt allemaal duurder dus ook de benzine denk niet dat protesteren helpt hoor.
Er is op het ogenblik een mailtje in omloop, waar opgeroepen wordt, om de bedrijven (benzinestations) van Shell en Esso te boykotieren, om zo de prijs, misschien weer normaal te krijgen!
Alweer ? Kan me herinneren dat die 1 1/2 jaar geleden ook al in omloop was ( misschien is het wel dezelfde, deze blijven soms lang rond gaan )... Ook toen hielp dit niets overigens.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zou zeggen: verbiedt alle opkomende economieen om zichzelf verder te ontwikkelen zodat alle fossiele brandstoffen voor ons zijn en blijven. "Eigen volk eerst als het om brandstof gaat".

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

GJvdZ schreef: "Eigen volk eerst als het om brandstof gaat".

jij denkt alleen maar aan jezelf?????

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tiptoo schreef:
GJvdZ schreef: "Eigen volk eerst als het om brandstof gaat".

jij denkt alleen maar aan jezelf?????
Jij weet zeker niet wat het betekent als er aanhalingstekens staan?

Maar goed, ik reageer op iemand die vindt dat er wat aan de stijgende benzineprijzen wordt gedaan, terwijl die voor het grootste deel wordt veroorzaakt door welvaartstijgingen en daardoor toegenomen vraag naar fossiele brandstoffen, in voormalige ontwikkelingslanden.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door wiseger »

Onzin, de prijs van de benzine wordt niet bepaald door de vraag uit opkomende economien. De prijs is Nederland wordt bepaald door de Shell via de gepubliceerde adviesprijs. Zo simpel is het. Terwijl de olieprijs veel lager staat dan medio 2008, terwijl de dollar lager staat dan de euro vergeleken met medio 2008, is de benzine prijs alleen maar gestegen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door riddert »

Zou de hoge benzineprijs misschien wat te maken kunnen hebben met de asociaal hoge accijnzen? Het lijkt me zinvoller om daartegen te protesteren.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door wiseger »

De accijns zijn sinds begin 2008 tot heden met maar 3 cent verhoogd. De rest is dus gewoon prijsverhoging van de maatschappijen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door riddert »

Op zich valt die verhoging dan wel mee. Ik heb juist in de administratie de oude tankbonnen teruggezocht. Op 18 feb. 2008 getankt, diesel voor €1,169 per liter.

Vandaag heb ik getankt voor €1,249 per liter diesel. Dit betekent dus een prijsstijging van 8 cent in 3 jaar tijd. Ongeveer 7%, ermee rekening houdende dat alles rond de 3% duurder wordt per jaar, dan lopen de brandstofprijzen keurig in de pas met de normale prijsstijgingen.

Ik zag verder nog dat in juli de diesel €1,409 per liter kostte!
Laatst gewijzigd door riddert op 21 jan 2011 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

riddert schreef:Op zich valt die verhoging dan wel mee. Ik heb juist in de administratie de oude tankbonnen teruggezocht. Op 18 feb. 2008 getankt, diesel voor €1,169 per liter.

Vandaag heb ik getankt voor €1,249 per liter diesel. Dit betekent dus een prijsstijging van 8 cent in 3 jaar tijd. Ongeveer 7%, ermee rekening houdende dat alles rond de 3% duurder wordt per jaar, dan lopen de brandstofprijzen keurig in de pas met de normale prijsstijgingen.
Je hebt het daar over DIESEL, het gaat om de BENZINE prijzen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door riddert »

Benzine en diesel stijgen volgens mij wel aardig gelijkwaardig met elkaar.

Heb de dieselprijzen gepakt, deze bonnen kan ik terugzoeken, de benzinebonnen niet, vandaar.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

[** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom2008
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2008 11:56

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door Tom2008 »

riddert schreef:Benzine en diesel stijgen volgens mij wel aardig gelijkwaardig met elkaar.

Heb de dieselprijzen gepakt, deze bonnen kan ik terugzoeken, de benzinebonnen niet, vandaar.
op deze site http://www.cijfernieuws.nl/benzine.html kan je de prijzen per dag bij de onbemande pomp nalezen. sinds 1 januari 2008 steeg de benzineprijs 10 cent, de dieselprijs 13 cent. vergelijk je met 1 januari 2009 dan steeg benzine 44 cent, diesel 38 cent. tijdens de top van de economische crisis daalde de dieselprijs veel meer dan de benzineprijs omdat het bedrijfsleven wel minder ging rijden, maar de particulier (nog) nergens last van had. als de dieselprijs harder stijgt dan de benzineprijs gaat het dus goed met de economie. dieselrijders in Engeland hebben het nog flink zwaarder http://www.petrolprices.com/
van de grote maatschappijen is Shell vandaag het goedkoopst http://www.nu.nl/brandstof/index.html

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik heb gisteren bij de shell , 1,59.3 cent moeten betalen vind het nogal meevallen.

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door marcelxxx »

De prijs van benzine kan van niet hoog genoeg zijn, misschien fietsen ze dan weer naar de supermarkt, en is het op de snelweg een stuk rustiger omdat die zinloze ritten naar Mc Donalds er dan niet meer zijn, De krisis beviel mij goed, helaas is het nu alweer een stuk drukker!!!

Gesloten