LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandmelders

Andere onderwerpen over auto en vervoer
johannesA22
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2018 15:53

Brandmelders

Ongelezen bericht door johannesA22 »

Ik heb een First Alert brandmelder met lithiumbatterij voor 10 jaar ( vervanging 31 augustus 2027) Deze begon s ‘nachts te piepen en ik kreeg hem niet uit. Heel vervelend en ik heb de melder moeten slopen. Komt dat vaker voor. En First alert is moeilijk qua contact per email te vinden.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Brandmelders

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet u ook bij de verkoper zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Brandmelders

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Altijd de verkoper nooit de fabrikant.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Brandmelders

Ongelezen bericht door bprosman »

en ik kreeg hem niet uit.
Wat zei de handleiding hoe hij uit moest ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Brandmelders

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Batterij verwijderen. Dan moet hij we stil zijn.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Brandmelders

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Elke rookmelder heeft een knop om bij valse melding de boel weer tot zwijgen te brengen. Hoe en wat staat in de handleiding.

Welk type ging het om? Als het tevens een CO melder is en het CO alarm ging af, dan moet je eerst de oorzaak wegnemen (huis luchten) voordat je het apparaat stil krijgt. Of het apparaat mee naar buiten nemen en daar in de frisse buitenlucht de 'stilte' knop indrukken. Alleen heb je dan mogelijk nog steeds een te hoge concentratie CO in huis.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Brandmelders

Ongelezen bericht door berndv »

johannesA22 schreef:
18 dec 2018 16:43
Komt dat vaker voor.
Komt wat vaker voor? Dat die begint te piepen? Dat de batterij eerder leeg is dan de aangegeven datum? Dat u de melder moet slopen om hem los te halen?

schadeoplossing
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 okt 2015 11:35
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Brandmelders

Ongelezen bericht door schadeoplossing »

Ik heb het zelf ook meegemaakt, maar dan thuis en niet in de auto. De brandmelders begonnen allemaal tegelijk af te gaan midden in de nacht, en dat is geen pretje! Wat blijkt, de brandmelder (met een primaire stroomvoorziening van het elektriciteitsnet) moest zijn piepprogramma van minstens 30 minuten helemaal afronden, tenzij je er een nieuwe 9V batterij in zet.

[offtopic deel door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 19 dec 2018 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel door moderator verwijderd

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Brandmelders

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

johannesA22 schreef:
18 dec 2018 16:43
Ik heb een First Alert brandmelder met lithiumbatterij voor 10 jaar ( vervanging 31 augustus 2027) Deze begon s ‘nachts te piepen en ik kreeg hem niet uit. Heel vervelend en ik heb de melder moeten slopen. Komt dat vaker voor. En First alert is moeilijk qua contact per email te vinden.


Inderdaad ook meegemaakt. Ik heb na amper 1 jaar de Lithium batterij moeten vervangen, nadat het kreng maar bleef piepen. Sindsdien knippert ie weer elke minuut z'n knipperlichtje

Gesloten