LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Andere onderwerpen over auto en vervoer
gerdasch
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:12

CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door gerdasch »

Mijn dochter heeft 10 augustus haar rijbewijs gehaald. Ze heeft twee dagen later haar medische verklaring van de huisarts ingestuurd.
Het is nu 2 oktober dus bijna 8 weken later en nog steeds geen bewijs van CBR ontvangen om haar rijbewijs aan te vragen bij de gemeente.

Twee weken geleden heeft ze gebeld en men zou haar met prioriteit behandelen want ze vonden het zelf toch ook wel een beetje lang.
Vorige week donderdag weer gebeld. Ze zouden er spoed opzetten en ze kon vandaag bericht ontvangen. Vandaag gebeld; er had nog niemand naar gekeken.

Ik heb rijschool gebeld of zij iets kunnen betekenen maar zij verzuchten dat het CBR een machtspositie heeft en ook zij niets kunnen doen.
Iemand een idee hoe mijn dochter of ik de medewerkers van het CBR kunnen laten inzien dat er soms ook nog gewerkt moet worden ?

Ze kan onderhand weer op rijles om haar rijvaardigheden weer op te halen.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2017 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

PietZz
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2017 21:38

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door PietZz »

Ik kon na 1 dag van de examen gewoon mijn rijbewijs aanvragen bij de gemeente.
De bewijs werd digitaal verstuurd naar de gemeente, gewoon eens even een afspraak maken bij gemeente en proberen?

gerdasch
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:12

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door gerdasch »

Cbr heeft gisteren laten weten dat ze het bewijs naar de gemeente hebben gestuurd.
8 weken na het behalen van het rijbewijs....

stofzuigertje

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Normaal doe je de brief van arts voor examen aanvraag en nu achteraf kan het inderdaad vertragen helaas.

Bij medische problemen moet je het aantonen en mag niet je eigen huisarts zijn.

harryboer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:37

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door harryboer »

Dit is indoor schandalig, in welke wereld leven wij? Of moet ik zeggen in welk Land? Je word van deze verhalen Kotsziek, als ze in Den al geen nieuwe regering kunnen vormen dan is de rest toch ook Cl......te? Kijk eens om je heen, polietiecommissarissen die meer dan € 2,5 ton verdienen per jaar, Iemand uit Valkenburg die men het strafblad schenkt, eene zekere Zalm die meent dat hij zijn gewicht in goud moet verdienen per jaar, ga zo maar door, teveel om op te noemen, tot dat de kruik barst, dan herhaald de geschiedenis zich wel, is misschien ook wel goed, die dan overblijft kan opnieuw beginnen en waardeert het misschien wel dat hij of zij op deze aardkloot mag leven. Ik ben 80, gelukkig hoef ik volgens de statistieken niet lang meer, zal het ook niet willen, aan alle Nederlanders die het met mij eens zijn een goed "GLUCK AUF " :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

wim1967
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2010 00:07

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door wim1967 »

PietZz schreef:Ik kon na 1 dag van de examen gewoon mijn rijbewijs aanvragen bij de gemeente.
De bewijs werd digitaal verstuurd naar de gemeente, gewoon eens even een afspraak maken bij gemeente en proberen?
Dat is omdat jij gezond bent. Er staat ook "nadat zij haar medische verklaring van de huisarts had ingeleverd!!

wim1967
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2010 00:07

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door wim1967 »

Mijn schoonmoeder is al vanaf juni bezig haar rijbewijs te verlengen. Het verloopt 6 oktober dus je zou zeggen dat als je in juni dit aanvraagt (Inclusief medische verklaring) dit ruim op tijd is.
Gisteren heeft zij wederom gebeld (Na 6x al zelf te hebben gebeld én gemaild) en gezegd dat ze vanaf 6 oktober niet meer mag rijden en dat niet zonder auto kan. Toen was het van o sorry vervelend allemaal en is er een mail verstuurd waar in staat dat ze eerst een rijles moet volgen om te zien of ze nog kracht genoeg heeft in haar benen om te pedalen te bedienen. Dit had natuurlijk al veel eerder kunnen gebeuren maar op een of andere manier laten ze bij het CBR alles maar lekker liggen.

Daar heeft uw dochter waarschijnlijk ook last van. Het is inderdaad schandalig. Zij kan vanaf zaterdag niet meer rijden omdat ze bij het CBR alles maar laten liggen.

Maar je kunt er niets tegen doen. Klagen helpt schijnbaar niet.

wim1967
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2010 00:07

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door wim1967 »

harryboer schreef:Dit is indoor schandalig, in welke wereld leven wij? Of moet ik zeggen in welk Land? Je word van deze verhalen Kotsziek, als ze in Den al geen nieuwe regering kunnen vormen dan is de rest toch ook Cl......te? Kijk eens om je heen, polietiecommissarissen die meer dan € 2,5 ton verdienen per jaar, Iemand uit Valkenburg die men het strafblad schenkt, eene zekere Zalm die meent dat hij zijn gewicht in goud moet verdienen per jaar, ga zo maar door, teveel om op te noemen, tot dat de kruik barst, dan herhaald de geschiedenis zich wel, is misschien ook wel goed, die dan overblijft kan opnieuw beginnen en waardeert het misschien wel dat hij of zij op deze aardkloot mag leven. Ik ben 80, gelukkig hoef ik volgens de statistieken niet lang meer, zal het ook niet willen, aan alle Nederlanders die het met mij eens zijn een goed "GLUCK AUF " :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En wat heeft dit met het rijbewijs te maken? Of is het gewoon even lekker je hart luchten? :wink:

harryboer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:37

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door harryboer »

Nee dit is om aan te duiden hoe overheids werknemers met ons geld om gaan.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: CBR: rijbewijs laat lang op zich wachten

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Stofzuigertje kletst koek.
Het mag al een hele tijd je eigen huisarts zijn.

Gesloten