LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen verklaring CBR: eerlijk zijn over epilepsie-aanval van lang geleden?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Eigen verklaring CBR: eerlijk zijn over epilepsie-aanval van lang geleden?

Ongelezen bericht door Revoked »

sylvesterb schreef:
02 jun 2020 19:50
Komkommertijd schreef:
02 jun 2020 19:33
Ik mag nu met een legaal Belgisch rijbewijs onbeperkt door Nederland rijden ongeacht mijn verleden!
Belgische kent ook gewoon medische keuringen:
https://www.vias.be/nl/particulieren/cara
En je medische verleden niet melden heeft dezelfde consequenties als in Nederland.

De rest van je verhaal is zoals gewoonlijk weer komkommeriaans met wat stofzuigende zinsnedes.
Daarom zijn de OV-bussen in België twee meter lang en 16 meter breed: iedereen wil voorin zitten....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Eigen verklaring CBR: eerlijk zijn over epilepsie-aanval van lang geleden?

Ongelezen bericht door scontra »

sylvesterb schreef:
02 jun 2020 17:37

En ja we weten nu wel dat in Belgie alles beter is.

Het is maar van welke kant van de grens je het bekijkt, want ongeacht waar je ook bent, 'aan de andere kant van de grens is het altijd beter' !

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Eigen verklaring CBR: eerlijk zijn over epilepsie-aanval van lang geleden?

Ongelezen bericht door thecure »

Toen mijn vrouw 24 jaar geleden moest afrijden, werd er door de instructeur gezegd dat ze gewoon overal nee moest invullen. Ook al zei ze dat ze als kind een aanval had gehad.

Ik denk dat het veel vaker gebeurd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Eigen verklaring CBR: eerlijk zijn over epilepsie-aanval van lang geleden?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het verschil tussen NL en BE is;

De keuring is gelijk maar...... na goedgekeurd zullen ze volgende keer als er geen ziekte verschijnselen waren die
makkelijker accepteren en geen 5 jaren of korter rijbewijs geven indien er geen noodzaak is.

Naast gezonde + fraudeurs die in NL 10 jaren kregen met een zelf in te vullen en door niemand gecontroleerde formulier.....
de mensen die melden wat ze ooit hadden krijgen van CBR levenslange straf van elke keer als rijbewijs met beperkte duur van 5 jaren of nog minder verloopt weer gehele procedure met artsen die het al druk genoeg hebben en dit koste veel tijd en geld.

Als je in 20 jaren 8x een rijbewijs kreeg in NL, achteraf was 2x voldoende en kijk eens naar zowel de kosten als tijd dat die 6x extra kost.

Als CBR zou vragen of je tijdens de periode van huidige rijbewijs nog Epileptische aanvallen had?
Dan zou je zonder onderzoek als alles goed bleef gewoon 10 jaren kunnen geven.

De Keuring is gelijk maar bij een JA, gewoon vragen of je afgelopen jaren iets van deze ooit ziekte had is daar voldoende.
Soms een steekproef, maar niet iedereen elke keer een medische keuring en die uitslag voor volgende keer hergebruiken als er niets
aan de hand was.....

Hoe lang terug is het dat je van de opgegeven ziekte last had!
Die vraag is in België bepalende of je keuring kreeg of laat maar zitten en ga weer 10 jaren verder!
Dan heb je een veel eerlijker systeem en geen onzin keuringen.

Het geen inzage hebben in Medisch Dossier en verzwijgen maken Nederland gevaarlijker,
een eerlijker systeem en minder lomp zouden vele mensen het ook eerlijker gaan invullen.

Verder is de procedure voor rijbewijs voor 1e keer halen en verlengen daar ook anders.
Ik ruilde lopende en nog enkele jaren geldige om en dan kijken ze minder streng.

Wel hebben Belgen een hoger aantal dodelijke ongevallen maar dat is met strengere Nederlandse regels voor rijbewijzen niet op te lossen, ze rijden veel slordiger, en als je 5x goed ging gewoon doorgaan tot het fout gaat.....
Mensen die schade veroorzaken via de verzekeraar royeren zou een prima maatregel zijn als iemand schade veroorzaakte door de rijstijl of is dat rij-stijlloos?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Eigen verklaring CBR: eerlijk zijn over epilepsie-aanval van lang geleden?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

In Nederland wordt ook niet perse na 3 of 5 jaar een herkeuring nodig. Mijn rijbewijs was weg na mijn infarct. Na een medisch onderzoek en een rijtest van een heel uur door Maastricht mag ik weer motor en autorijden tot de keuring voor 75 jaar nodig is. Alleen geen groot rijbewijs meer omdat daar een andere medische keuring voor nodig is. Die kosten doe ik daarvoor niet meer. Dus eenmaal gekeurd en ze blijven lastig is niet waar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eigen verklaring CBR: eerlijk zijn over epilepsie-aanval van lang geleden?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik ga er niks van vinden, je hebt alle info zo te lezen wel boven tafel, dus maak je eigen keus zou ik zeggen.

Gesloten