LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Andere onderwerpen over auto en vervoer
egkok
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2005 01:58

Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door egkok »

I.v.m. vakantie Portugal voor 14 dd. een auto geboekt. Dan kom je op verschillende sites waarin aanbod van diverse autoverhuurbedrijven met prijs en voorwaardes. Uiteraard zijn er prijsverschillen per firma, maar wat mij opviel was dat Goldcar er abnormaal uitsprong. Bijv. in de goedkoopste categorie waar je voor 14 dagen gemiddeld 400-600 euro kwijt bent betaal je bij Goldcar het drie tot viervoudige zonder extra service in vergelijking tot andere aanbieders. Daar ben je natuurlijk zelf bij maar Goldcar behoort altijd nog tot de grote autoverhuurders. Daar komt dan nog bij dat als je Goldcar googlet zoveel ellende tegenkomt dat je er nog geen auto wilt huren ook al zouden ze het laagste tarief bieden. De bedragen zijn ook niet fake van je kan gewoon reserveren! Goldcar heeft een slechte reputatie als je googlet en de klagers mag geloven. Maar je hoort nooit iets over de absurde en niet in verhouding staande verhuur bedragen.
Buiten de slechte berichten over de service vraag ik mij af hoe het kan dat een autoverhuur bedrijf dat een 3 tot 4 maal hoger tarief hanteert überhaupt nog een auto verhuurt met ook nog vaak gelimiteerde kilometers of zie ik iets over het hoofd? Ben dus niet de dupe geworden maar vind het zo absurd dat ik benieuwd ben naar reacties die het bevestigen of tegenspreken.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door pima »

Misschien worden alle huurders verblind door het gold?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik 13 dagen een categorie AA auto huur vanaf Madeira Fuchal, kom ik op een 400 euro op hun website, dat is gewoon marktconform.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door eleven »

Buiten de slechte berichten over de service vraag ik mij af hoe het kan dat een autoverhuur bedrijf dat een 3 tot 4 maal hoger tarief hanteert überhaupt nog een auto verhuurt met ook nog vaak gelimiteerde kilometers of zie ik iets over het hoofd?
Ik weet niet welke website je hanteert, maar ik kan er niets over 3 tot 4 maal hoger tarief lezen, zelf niets over gelimiteerde kilometers.

Wat is er in het tarief begrepen?

Flex Fuel. Betaal enkel de gebruikte brandstof Geen annuleringskosten
Geen annuleringskosten
Onbeperkt aantal kilometers
Inzittendenverzekering
Schadeverzekering CDW zonder eigen risico
Diefstalverzekering

egkok
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2005 01:58

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door egkok »

Ja ik zie het. Maar reserveer voor volgend jaar. Ik was aan het checken voor 27 juli-10 augustus 2015, dan kan je bij elk bedrijf reserveren. Ook bij Goldcar, althans volgens de site! Dan kom je bedragen tegen die het veelvoud zijn van een normale reservering bij andere verhuurders. Maar mogelijk zijn dit dan Fake bedragen omdat er nog niet kan worden gehuurd zoals dan misschien later blijkt als je al zo gek bent om überhaupt te reageren? Toen ben ik toch uit nieuwsgierigheid gaan googlen en zag daarbij heel veel zeer negatieve reacties, voor wat die waard zijn, in de hitte van zo'n land hebben velen een kort lontje, maar toen snapte ik toch even niet de prijs kwaliteit/verhouding. Ik snap niet dat deze bedragen dan toch worden gepubliceerd??!! Ik wil een 7 pers. van 1200€ 14 dd.. Goldcar in de 3000€. Maar wat ik zei, misschien zijn ze dan nog niet in de markt. Ook Bemiddelings aanbieders eurocar etc of andere die Goldcar voeren hanteren die hoge bedragen. Ik zou heel nerveus worden als ik met die bedragen tussen de heel veel goedkopere huurders zou worden vermeld. Maar inderdaad als ik reserveer voor bijv. a.s. september zie je bedragen van 18-20 per dag ipv 103 per dag voor de goedkoopste categorie. Ik ga ze mailen :) hoe het zit.

egkok
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2005 01:58

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door egkok »

Check bij autoeurope.nl 2950 voor twee weken, overige aanbiedingen rond de 300-400! Goedkoopste categorie. Dan ben je toch zo failliet. Maar een recente boeking weer redelijk normaal. Dus die hoge bedragen zijn niet juist maar dat weet natuurlijk niemand.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door eleven »

egkok schreef:Ja ik zie het. Maar reserveer voor volgend jaar. Ik was aan het checken voor 27 juli-10 augustus 2015, dan kan je bij elk bedrijf reserveren. Ook bij Goldcar, althans volgens de site! Dan kom je bedragen tegen die het veelvoud zijn van een normale reservering bij andere verhuurders. Maar mogelijk zijn dit dan Fake bedragen omdat er nog niet kan worden gehuurd zoals dan misschien later blijkt als je al zo gek bent om überhaupt te reageren? Toen ben ik toch uit nieuwsgierigheid gaan googlen en zag daarbij heel veel zeer negatieve reacties, voor wat die waard zijn, in de hitte van zo'n land hebben velen een kort lontje, maar toen snapte ik toch even niet de prijs kwaliteit/verhouding. Ik snap niet dat deze bedragen dan toch worden gepubliceerd??!! Ik wil een 7 pers. van 1200€ 14 dd.. Goldcar in de 3000€. Maar wat ik zei, misschien zijn ze dan nog niet in de markt. Ook Bemiddelings aanbieders eurocar etc of andere die Goldcar voeren hanteren die hoge bedragen. Ik zou heel nerveus worden als ik met die bedragen tussen de heel veel goedkopere huurders zou worden vermeld. Maar inderdaad als ik reserveer voor bijv. a.s. september zie je bedragen van 18-20 per dag ipv 103 per dag voor de goedkoopste categorie. Ik ga ze mailen :) hoe het zit.

Sorry, maar ik reserveer toch geen auto voor augustus 2015.
Dat de prijzen hoger zijn, zou wel een of andere verklaring zijn, maar dan moet je bij de verhuurder na vragen.

egkok
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2005 01:58

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door egkok »

Nee maar ik wel gezien het probleem van verkrijgbaarbaarheid zoals dit jaar. Vandaar al de vroege check. Geen 7 pers. Van te krijgen paar mnd voor vertrek!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door berndv »

egkok schreef:Toen ben ik toch uit nieuwsgierigheid gaan googlen en zag daarbij heel veel zeer negatieve reacties, voor wat die waard zijn, in de hitte van zo'n land hebben velen een kort lontje, maar toen snapte ik toch even niet de prijs kwaliteit/verhouding.
Negatieve verhalen zullen van iedere aanbieder te vinden zijn. Heb hier op het forum ook europcar, Avis, hertz en noem maar op al voorbij zien komen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door eleven »

egkok schreef:Nee maar ik wel gezien het probleem van verkrijgbaarbaarheid zoals dit jaar. Vandaar al de vroege check. Geen 7 pers. Van te krijgen paar mnd voor vertrek!
Ik vind op de website voor augustus en september 5 spacewagons voor 7 personen.

egkok
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2005 01:58

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door egkok »

Heb net mail gekregen. Prijzen zijn niet bekend. Geen reactie op de achterlijk hoge wel ingevoerde bedragen die geen ondernemer leuk hoort te vinden maar daar werd niet op gereageerd. Ik weet dus nu waarom. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd.:)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door sjohie »

Die van mij eigenlijk niet, diverse users hier kunnen wél boeken wat jou niet lukt, waar komt dat vandaan?

egkok
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2005 01:58

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door egkok »

sjohie schreef:Die van mij eigenlijk niet, diverse users hier kunnen wél boeken wat jou niet lukt, waar komt dat vandaan?
Ik bedoelde een boeking voor een 7 persoons auto twee mnd voor mijn zomervakantie. Nu geen probleem maar toen wel vandaar dat ik al vroeg aan het neuzen ben en daardoor vielen die hoge prijzen van Goldcar op. Blijf het absurd vinden. Ook al zijn het niet de gehanteerde bedragen. Dan zet je toch momenteel nog niet leverbaar! Maar niet die bedragen. Dat is zakelijk fataal. Meeste mensen die dit zien die komen niet meer terug denk ik. Ik heb ze erop geattendeerd maar het is mijn pakkie aan niet natuurlijk.

egkok
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2005 01:58

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door egkok »

berndv schreef:
egkok schreef:Toen ben ik toch uit nieuwsgierigheid gaan googlen en zag daarbij heel veel zeer negatieve reacties, voor wat die waard zijn, in de hitte van zo'n land hebben velen een kort lontje, maar toen snapte ik toch even niet de prijs kwaliteit/verhouding.

Negatieve verhalen zullen van iedere aanbieder te vinden zijn. Heb hier op het forum ook europcar, Avis, hertz en noem maar op al voorbij zien komen.
Ja gelijk heb je. Het was ook niet mijn insteek van deze topic. Maar het waren er wel veel. Toevallig vanavond nog zo'n geval op tv. Niet van Goldcar hoor. Gelukkig meestal geen problemen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de prijzen nog niet bekend zijn kunnen ze beter hogere dan lagere prijzen aangeven. Een prijs verhogen na de reservering is namelijk lastig. En te hoge, maar wel realistische prijzen zullen juist mensen afschrikken.

Door niet-realistische prijzen kun je in elk geval laten zien wat er beschikbaar is. Handiger zou natuurlijk zijn als ze op de site ook nog even vermeldden dat de prijzen nog niet bekend zijn.

egkok
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2005 01:58

Re: Goldcar autorent-prijzen een raadsel? Voor mij nog wel

Ongelezen bericht door egkok »

kweenie schreef:Als de prijzen nog niet bekend zijn kunnen ze beter hogere dan lagere prijzen aangeven. Een prijs verhogen na de reservering is namelijk lastig. En te hoge, maar wel realistische prijzen zullen juist mensen afschrikken.

Door niet-realistische prijzen kun je in elk geval laten zien wat er beschikbaar is. Handiger zou natuurlijk zijn als ze op de site ook nog even vermeldden dat de prijzen nog niet bekend zijn.
Als je aan het zoeken bent en je ziet bij 6 aanbieders ongeveer een bedrag van 1000 en bij Goldcar 3000 en dat geldt voor alle andere categorieën ook dan krijg je toch een negatieve indruk en ga je sowieso niet meer bij Goldcar proberen. Ik niet en vrijwel iedereen niet. Doet je PR echt niet goed hoor. Kleine moeite om i.p.v. de achterlijke prijs te vermelden, pas leverbaar in etc. etc. Kennelijk kan het lijen daar.
Temeer omdat je gewoon heel ver komt met bestellen alleen nog knop betalen indrukken. ( uit nieuwsgierigheid geprobeerd :)) Misschien dat je dan pas hoort dat het niet klopt. Kan ook zijn dat ze zomaar de betaling accepteren bijv. wie zal het zeggen. Kortom heel negatieve gevoelens krijg ik hier toch bij. Als de groenteboer 10 sinaasappelen voor 3 euro verkoopt, een paar dezelfde straat, en een verkoopt er 10 voor 20 euro, dan gaat daar toch niemand naar binnen ( behalve ik omdat ik nieuwsgierig ben hoe het komt dat iemand zo stom kan doen) ook al blijkt dat hij nog helemaal geen sinaasappelen verkoopt. Topic begint wel uit te dijen trouwens :)

Gesloten