Auto Europe komt afspraak niet na

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Joh64
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2022 15:01

Auto Europe komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Joh64 »

Auto gehuurd bij autoeurope. Helaas op afgesproken plaats en tijd geen auto. Na contact met autoeurope afgesproken lokaal een auto te huren en dat zij deze kosten zouden vergoeden ( afspraak per telefoon en via email bevestigd door autoeurope).
Nu vele weken ( ondanks intensief contact van mijn kant) nog steeds geen geld retour zoals afgesproken. Autoeurope wijst naar de verhuurder (Sixt) en Sixt wijst naar autoeurope, en beide wijzen ze met hun middelvinger naar mij als klant.
Dus die geen zaken met autoeurope, een afspraak met autoeurope is niets waard!!
Kortom heb 2 x betaald voor dezelfde huurauto.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Auto Europe komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Even snel kijken lijkt alsof autoeurope een vergelijkingssite is. Zeer vermoedelijk heb je de auto feitelijk gehuurd bij Sixt.

Jammer genoeg is Sixt (en autoeurope) niet aangesloten bij BOVAG, waardoor hun jou niet kunnen helpen en ook niet terecht kunt bij de geschillencommissie.

Wat mij wel duidelijk is dat Sixt de dienst (huurauto) niet geleverd heeft en je daarvoor niet hoef te betalen.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering (meeste rechtsbijstandverzekeringen eisen dat het verhuurbedrijf aan is gesloten bij BOVAG), www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Ik denk dat de kans groot is dat je door wordt verwezen naar een deurwaarder.

Indien je de extra gemaakte kosten vergoed wil zien worden dan is de kans groot dat je een advocaat nodig hebt.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto Europe komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door kuklos »

AutoEurope IS een vergelijkingssite, waarbij uiteindelijk een ander bedrijf de daadwerkelijke verhuur op zich neemt.

Het bericht van TS roept dus vragen op.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Auto Europe komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Har45 »

Seinhuis schreef:
24 apr 2022 12:27

Jammer genoeg is Sixt (en autoeurope) niet aangesloten bij BOVAG, waardoor hun jou niet kunnen helpen en ook niet terecht kunt bij de geschillencommissie.

Gevonden op Bovag site :

Link: https://www.bovag.nl/leden/sixt-b-v-(11)

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Auto Europe komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem in dit geval contact op met www.bovag.nl/hulp-bij-klachten, daarna naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/b ... gehouders/ voor een bindend uitspraak.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Auto Europe komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Bij Sixt huur ik 4 a 6 keer per jaar. Altijd zeer nette auto's en nooit een administratief probleem gehad. Maar als ik het zeer ligt het bij de bemiddelaar. Sixt is niet eens een partij in deze.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Auto Europe komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Sixt is geen partij in deze. Zij hebben de vervangende auto geleverd conform de afspraak met Sixt. Contractueel is Sixt niet tekort geschoten.
Auto Europe is in gebreke gebleven bij de levering van de eerste auto. Per mail hebben zij bevestigd dat zij de kosten voor de vervangende auto voor hun rekening nemen. Deze afspraak moet Auto Europe dus gewoon nakomen.
U zou ook eventueel het Amerikaanse moederbedrijf kunnen benaderen.

Gesloten