Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Tbakker020
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2022 12:52

Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Tbakker020 »

Vakantie naar Griekenland, valet parking dor Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport. een heel vreemd verhaal.

Op 16 oktober 2022 onze auto ingeleverd bij Park Air/Nu parkeren op Rotterdam Airport . Chauffeur (tevens eigenaar van het bedrijf`) was stipt op tijd, vriendelijk en behulpzaam. Appje gehad de volgende dag met foto van onze auto keurig in de parking (Europarking Marconistraat 18 in Rotterdam). Op 22 oktober om 16:00 de auto weer afgeleverd gekregen, eigenaar was weer keurig op tijd en erg vriendelijk. Heel tevreden, lovende recensie geschreven.

Tot gister, toen ik een boete van het CJIB in de bus vond: 53 euro wegens te hard rijden binnen de bebouwde kom in Arnhem op 22 oktober om 02:39. Toen was ik dus nog in Griekenland, vloog om 13:00 lokale tijd weer naar R’dam! WTF. Meteen met Park air/Nu parkeren gebeld: de eigenaar zei dat het onmogelijk was dat mijn auto op dat tijdstip in Arnhem geflitst zou zijn. Hij had immers de sleutel de hele tijd in zijn bezit, in een kluis bovendien. Gebeld met het CJIB en die bevestigden dat het 100% mijn auto was die daar geflitst was, kenteken was ook heel duidelijk te zien op de foto.

App verkeer met Park Air over en weer: eigenaar bleef aanvankelijk volhouden dat het onmogelijk was dat de auto daar in Arnhem zou zijn geweest. Heel onplezierig gesprek gevoerd over de telefoon vervolgens. Uiteindelijk adviseerde hij mij aangifte te doen van diefstal, mijn auto zou volgens hem uit de parkeergarage gestolen zijn, de dieven hadden er in rond gereden, maar de auto gelukkig wel weer onbeschadigd en op tijd in de parking terug gebracht. Echt fijn zulke dieven! Vervolgens heeft de eigenaar van Park Air niets aan de auto gemerkt en hij de auto keurig op tijd aan ons afgeleverd volgens afspraak op 22 oktober om 16:00. WAT EEN TOTAAL onzin VERHAAL!

De eigenaar heeft wel toegezegd de boete te betalen. Naar de politie geweest net, maar die hebben mij verteld dat aangifte (tegen Park Air) in deze weinig tot geen zin heeft, ik heb mijn auto namelijk onbeschadigd terug. Bottom line: vetrouw jouw auto niet toe aan deze boeven. Gewoon niet doen. Dit keer is het nog relatief goed afgelopen, maar stel dat jouw auto bij een echt zwaar verkeersongeval betrokken raakt, of wordt gebruikt voor criminele activiteiten terwijl jij denk dat jouw auto keurig in een parkeergarage staat. Wees gewaarschuwd! Dit zijn gewoon complete oplichters.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15
Beste antwoord
Gekozen door Tbakker020

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

door Dirkie » 07 nov 2022 08:03

Goede les voor de volgende keer. Gewoon op Rotterdam Airport zelf parkeren. Als je op P3 reserveert is het 5 minuten lopen vanaf de ingang. Geen gedoe met sleutels afgeven aan vage figuren. Dat kost misschien wel iets meer maar dan heb je ook geen gezeik. Heb ik de laatste keer ook gedaan. Je kan dan gewoon in/uitrijden met kenteken herkenning en verder geen gedoe.
Op Schiphol zijn er veel van dit soort louche bedrijven actief, maar omdat er nu veel van andere vliegvelden gevlogen wordt verleggen ze blijkbaar hun werkterrein.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kan het CJIB zeker weten dat het uw auto is? Kennen zij uw auto? Hebt u de foto opgevraagd en goed bekeken? Natuurlijk kan het zo zijn dat ze uw auto hebben gebruikt, maar het kan ook zo zijn dat iemand met eenzelfde kenteken rijdt.
Is voor- en achteraf geen notitie gemaakt van de kilometerstand?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er staat toch dat het kenteken duidelijk op de fotos staat. Het is niet echt een nieuw fenomeen dat er parkeerbedrijven zijn die auto's van klanten gebruiken.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Frantic2 »

of ze hebben alleen uw kenteken platen gebruikt, de hele auto doen ze niet zo snel omdat mensen een foto maken van de km stand als ze de auto achterlaten....

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
06 nov 2022 06:01
Er staat toch dat het kenteken duidelijk op de fotos staat. Het is niet echt een nieuw fenomeen dat er parkeerbedrijven zijn die auto's van klanten gebruiken.
Het is ook geen nieuw fenomeen dat kentekenplaten gedupliceerd worden. Of, zoals ook al geopperd is dat de platen verwisseld worden.

Tbakker020
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2022 12:52

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Tbakker020 »

Ik heb zelf de foto bekeken via het cjib portaal: is 100% mijn zwarte Jaguar X type met kenteken duidelijk op de foto. Lijkt mij sterk dat ze de kentekenplaat er af hebben gehaald en op een volledig identieke Jaguar hebben gezet toch?

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Voortaan toch maar een GPS tracker in uw auto monteren, als u dan tijdens uw vakantie ziet op uw telefoon dat uw auto ergens is waar het niet mag, dan kunt U vanaf uw vakantie adres de Nederlandse politie bellen. Verder wil ik U niet bang maken, maar als U uw auto met sleutel achterlaat bij een dergelijk soort parkeerbedrijf, dan kunt U nooit weten of er illegaal een sleutel bij is gemaakt en dat U nu dus een hele grote kans loopt dat U vroeg of laat aankomt bij een lege parkeerplaats waar uw auto de vorige dag nog stond. En vervolgens tegen uw verzekering vertellen dat U niet begrijpt hoe een auto die netjes op slot stond inclusief startonderbreker toch zomaar verdwenen kan zijn zonder dat U een sleutel mist.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door jonis »

Peter; ik wil je niet bang maken maar dat probleem heb je bij ieder bedrijf met louche medewerker waar je je autosleutel achterlaat.
Garage, schadehersteller, autopoetsbedrijf, bandenboer etc.
Ik zou toch maar eens een gpstracker in je auto monteren.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door lpc »

U kunt aangifte doen van joyriding.
Joyriding is strafbaar gesteld in artikel 11 WVW: "Het is verboden opzettelijk wederrechtelijk een aan een ander toebehorend motorrijtuig op de weg te gebruiken."

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door mahadma »

Uw kentekenplaat of kopie daarvan is zeker op dat moment geflitst (al of niet op uw auto). Even advocaat van de duivel, stel u heeft uw auto uitgeleend aan vriend, buur, kennis of familie, dan bent en blijft u aansprakelijk voor de boete die u van het cjib gekregen heeft, al zat uzelf bijvoorbeeld op de maan. Bekeuringen worden op kenteken gegeven, bij flitspalen. Alleen bij fysieke controle / betrapt door agenten dus, dan krijgt de effectieve bestuurder de prent.

Uw kenteken is geflitst, dus mogelijk kunt u zien wie er achter het stuur zat. Toch blijft u nu aansprakelijk voor de boete, wel kunt u joyriding aangeven bij de politie.

Ik zou u adviseren om de man van de valid parking een aangetekend schrijven met kopie bekeuring te sturen met het verzoek om de boete over te maken OP TIJD omdat hij/zijn bedrijf op dàt moment over de auto beschikte.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Sleuteltje mee nemen en de accu + pool los koppelen. Niet in de auto laten liggen.! Zo doe ik dat. Loopt je accu ook niet leeg als je langere tijd weg bent . Km .stand noteren handig, werkt juridisch niet. Groet, Henk

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Henk Terpstra schreef:
06 nov 2022 17:07
Sleuteltje mee nemen en de accu + pool los koppelen. Niet in de auto laten liggen.! Zo doe ik dat.
Beetje lastig bij Valet perkeren.......

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

De meeste garages hebben tegenwoordig kenteken herkenning. Wellicht is bij betreffende garage iets op te vragen over het in/uitrijden?

AnnekeS1
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2018 10:08
Contacteer:

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door AnnekeS1 »

Vriend van mij ook eens gehad. Zijn auto naar een garage voor een beurt. Kreeg hij een week later een bekeuring. Waren ze met zijn auto naar Harderwijk gereden. Helaas betrapt door de bekeuring :D

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij kun je bij een beroep aangeven dat je niet degene was die achter het stuur zat en daarbij de juiste aanwijzen (kan alleen als je dat doet). Daar zou je natuurlijk het bedrijf kunnen noemen.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Tbakker020 schrijft al: "De eigenaar heeft wel toegezegd de boete te betalen".
Dus dat probleem is opgelost.
IK zou het verder maar achter me laten en volgende keer iets met de ideeen doen die hierboven al gegeven zijn.

Tbakker020
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2022 12:52

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Tbakker020 »

De boete is idd inmiddels betaald. En ik maak nooit meer gebruik van valet parking.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Er zijn echt wel betrouwbare valetparking bedrijven, maar er zit aardig wat gespuis tussen ook. Parkeren Marconistraat is nieuw voor mij, volgens mij stonden de auto’s gewoon op een terreintje in Overschie, zeker te klein geworden. Tip, als je de keuze hebt, ga met de oudste en kleinste auto uit het huishouden op pad, die blijft wel staan. Een mooie luce grotere auto is aantrekkelijker om even mee te pakken voor de parkeerhulpjes.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door Dirkie »

Goede les voor de volgende keer. Gewoon op Rotterdam Airport zelf parkeren. Als je op P3 reserveert is het 5 minuten lopen vanaf de ingang. Geen gedoe met sleutels afgeven aan vage figuren. Dat kost misschien wel iets meer maar dan heb je ook geen gezeik. Heb ik de laatste keer ook gedaan. Je kan dan gewoon in/uitrijden met kenteken herkenning en verder geen gedoe.
Op Schiphol zijn er veel van dit soort louche bedrijven actief, maar omdat er nu veel van andere vliegvelden gevlogen wordt verleggen ze blijkbaar hun werkterrein.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Park Air/Parkeren Nu Rotterdam Airport: geen fraai bedrijf

Ongelezen bericht door BL2 »

AnnekeS1 schreef:
06 nov 2022 17:52
Vriend van mij ook eens gehad. Zijn auto naar een garage voor een beurt. Kreeg hij een week later een bekeuring. Waren ze met zijn auto naar Harderwijk gereden. Helaas betrapt door de bekeuring :D
Bij een proefritje na beurt vanuit Ermelo ben je zo in Harderwijk.......

Plaats reactie