Van Mossel eindafrekening ontvangen met tussentijdse aanpassing

Andere onderwerpen over auto en vervoer
c.nanlohy
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2022 13:07

Van Mossel eindafrekening ontvangen met tussentijdse aanpassing

Ongelezen bericht door c.nanlohy »

ik heb na het beindingen van mijn leasecontract een eindafrekening ontvangen met het onderwerp: Tussentijdse aanpassing.

Nu had ik wel verwacht dat ik een eindafrekening zou krijgen maar als ik de factuur beter bekijk dan zie ik allemaal kosten posten die weer gecorrigeerd worden.Het uiteindelijke bedrag wordt 0.00 Euro. onderaan de factuur zie ik een omzet BTW staan van 115.07 Euro en ook dat wordt gecorriceerd met als eindbedrag van 0.00 Euro.

Het vreemde aan dit is dat ik dan 21% BTW moet betalen (geen idee van wat) met als eindbedrag van 24.16.
ik bel de klantenservice van Van Mossel en die vertelde mij dat het bedrag een correctie is van de BPM van de afgelopen jaren (ik heb de auto 4 jaar mogen rijden).

ik vertelde hem dat dit een vreemde contructie is en dat ik dat graag op de factuur wil zien omdat ik nu dus voor "niks" gefactureerd wordt. Dit was volgens de medewerker niet mogelijk en ik moest maar op zijn "donkerblauwe ogen" vertrouwen omdat dit volgens hem niet technisch mogelijk is.

Nogmaals dit is volgens mij een rare manier van factureren en mocht het zo zijn dat van Mossel dit bij 1000 klanten zo doet dan krijgt dit bedrijf 250000- euro "schoon" in het handje.

Ze moeten hiermee stoppen of anders aangepaste facturen versturen en niet van die "spook facturen"

gr Charles

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van Mossel eindafrekening ontvangen met tussentijdse aanpassing

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rekenen is niet je sterkte kant. € 24,16 x 1.000 = € 250.000,00 :?: :?:

Los daarvan: ik zou ook een juiste factuur willen hebben. Ik kan alleen niet beoordelen of de factuur niet juist is, of dat je 'm gewoon niet begrijpt. Maar gezien de reactie van Van Mossel lijkt het op het eerste.


c.nanlohy
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2022 13:07

Re: Van Mossel eindafrekening ontvangen met tussentijdse aanpassing

Ongelezen bericht door c.nanlohy »

Dan zou dit toch gespecificeerd de factuur moeten staan?

Gesloten