Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Andere onderwerpen over auto en vervoer
hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door hercu1965 »

afgelopen zaterdag middag onze auto bij Q park Mahler in Amsterdam binnen gestald voor achteraf 60 euro parkeergeld was iets van 6 uur. Toen we onze auto parkeerden zagen we 3 auto's waarvan de zijruit kapot was geslagen en compleet leeggeroofd waren.
We wilde dit melden bij de aanwezige kantoortjes voor bewakers , maar het licht brandde er wel , echter niemand aanwezig.

Dat gaf geen goed gevoel toen we de parkeergarage uitliepen.

Op de terugweg eerst betaald en met het uitrijkaartje in onze hand , op zoek naar onze auto hopend dat alle ruiten er nog in zaten.
Stond er pal achter ons een MINI en ja hoor de zijruit er ook uit geramd. en leeggehaald.
We wilde dit weer melden maar wederom , het licht in het kantoor brandde maar niemand aanwezig.

Toen we op Google keken naar de revieuws over Q park mahler in Amsterdam gingen de laatste 10 revieuws allemaal over autoinbraken.

Is het nu niet een beetje de taak van de parkeergarage als je ca 60 euro parkeergeld betaald per dag om ervoor te zorgen dat dit veilig kan ?
Is niet sprake van nalatigheid ? Ik snap dat je over 1 auto inbraak per maand niet moet zeuren , maar hier praten we over ik schat 25 autoinbraken per dag, de junks staan letterlijk om de hoek te wachtten daar, klaar om je auto leeg te roven.

Wij hebben in 1 uur tijd op 2e paasdag 4 auto's met ingeslagen autoruiten gezien, en dat was in ik schat 10% van de totale grootte van de parking.

Wij gaan er in ieder geval nooit meer parkeren, het is daar een broedplaats van junks en autoinbrekers.

Ik vind het niet kunnen zoveel geld te rekenen voor een parkeerplaats en vervolgens niets te doen aan beveiliging.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door Jablan »

Q-Park => Tarief is momenteel 2 euro per 14 minuten of deel daarvan.

Amsterdam is nooit goedkoop met parkeertarieven en die staan helemaal los van de beveiliging van een garage.

De enige manier om deze inbraken te voorkomen: auto 'schoon' parkeren. Dus alle persoonlijke dingen uit het zicht, zelfs laadkabels. Het moet eruit zien alsof je de auto net hebt gekocht en bij de garage opgehaald.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Hele goede vraag dit! Kijk je hebt een plekje in de Qpark garage. Wat levert Qpark nu aan je en waar betaal je voor?

Zij stellen dat ze een plek leveren waar je kan parkeren, ze beloven je geen veiligheid volgens hun voorwaarden. Het is een service om te parkeren en geen beveiliging strikt genomen.

Echter als juridische relschopper ben ik het daar niet zo mee eens. Je betaalt fors en er hangen camera's. Ik vind dat je van QPark best wat mag verwachten eigenlijk. Het is strikt genomen niet dat je dat met ze afspreekt in de parkeerovereenkomst,maar je mag wel iets verwachten dat er een zekere veiligheid is. Je verwacht dat je auto veilig staat, je betaalt flink en ze sluiten alle aansprakelijkheid uit. Daar zit een leuke grijze juridische zone.

Er hangt aan de ingang geen bord "OP EIGEN RISICO". Ze wekken de indruk dat er een safe zone is vind ik. Je bent je eigenlijk niet erg bewust van de afspraken als je daar naar binnen rijdt, QPark maakt zich er lekker makkelijk vanaf dat het een soort huurovereenkomst is.

Kijk hier zou ik als jurist graag wat mee doen. Als Qpark klinkt het hartstikke leuk dat je geen beveiliging biedt maar ik vind het onredelijk en niet wat je verwachten. Ze hebben slagbomen, cameras, en soms personeel ook aanwezig, en dat alles voor alleen het huren van een plekje?

Niet zomaar pikken dus. Vraag camera beelden op. Laat je niet kisten. Als ze weten dat dit vaak gebeurt en dit niet zeggen en toch fors rekenen klopt het gewoon niet. Wat mag je nou verwachten van dit soort monopolie garages (er is niet echt een keuze in NL ook wat vreemd is)ndie zulke tarieven hanteren? Meer dan een plekje...

Ik pak dit graag op en iedereen die een standaard brief wil laat maar weten die stuur ik graag. Echt onzin van Q park.


Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
22 apr 2022 00:20
Er hangt aan de ingang geen bord "OP EIGEN RISICO". Ze wekken de indruk dat er een safe zone is vind ik.
Onjuist. Bij de ingang staat een groot bord waar meerdere waarschuwingen op staan (eigen risico, laat niets in de auto, noem maar op).
ElleFlowers schreef:
22 apr 2022 00:20
Niet zomaar pikken dus. Vraag camera beelden op. Laat je niet kisten. Als ze weten dat dit vaak gebeurt en dit niet zeggen en toch fors rekenen klopt het gewoon niet.
Die camerabeelden krijg je niet. Die worden alleen op last aan de politie verstrekt.

Op zich heb je wel een punt: Q-Park maakt zich er heel makkelijk vanaf. De meest kansrijke benadering is om te betogen dat er, gezien de uitingen en uitstralingen qua bewaking (met mensen en camera's) niet meer sec van een parkeerovereenkomst sprake is, maar van een opdracht tot bewaarneming. Daarvoor gelden heel andere aansprakelijkheden voor de bewaarder.

Overigens is Gordon het met je eens.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

ElleFlowers schreef:
22 apr 2022 00:20
Wat mag je nou verwachten van dit soort monopolie garages (er is niet echt een keuze in NL ook wat vreemd is)ndie zulke tarieven hanteren?
Tarieven worden door de gemeente bepaald. Daarnaast is het geen monopolie (zou een jurist moeten weten). Er zijn immers meerdere parkeergarageexploitanten, en ook inhoudelijk heb je als consument keuze genoeg. Als we het bij Amsterdam houden: er zijn parkeergarages in diverse prijsklasses, er zijn transferia waar je goedkoop kunt parkeren en daarvandaan goedkoop de stad in kunt, en tussenvormen daarvan. Als je het centrum in wilt kan je heel duur in het centrum parkeren. Maar je kunt ook voor een stuk minder bij Eye parkeren en oversteken met het gratis pontje. Keuze zat dus.

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Van Q-Park Mahler
"Zorgeloos parkeren bij Q-Park Mahler in Amsterdam Parkeren op loopafstand van jouw bestemming! Op onze website vind je informatie over vrije parkeerplaatsen, tarieven en openingstijden. Ook heb je de mogelijkheid om een parkeerplaats te reserveren. Navigeer nu naar de parkeergarage en geniet van zorgeloos parkeren bij Q-Park!"

de belofte luidt ; zorgeloos parkeren vij Q park !

weet iemand met een juridische achtergrond of jij je ingeslagen ruit, wat al snel 500 euro aan kosten is, toch kan claimen bij Q-park
het is daar helemaal niet "zorgeloos" parkeren met ik schat 30 auto inbraken per dag en nul beveiligers.
Q park moet dit weten , want de laatste 15 revieuws op Google gaan allemaal over autoinbraken in de Q-park parkeer garage.
Ernstige vorm van nalatigheid, ongeintresseerdheid , houdig van ; als wij het parkeergeld maar hebben

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door hercu1965 »

https://www.q-park.nl/nl-nl/klantenserv ... ademelden/

via bovenstaande link kan je een schade melden, heeft iemand daar ooit wel eens gebruik van gemaakt !

16again
Berichten: 16112
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door 16again »

hercu1965 schreef:
30 apr 2022 15:50
https://www.q-park.nl/nl-nl/klantenserv ... ademelden/

via bovenstaande link kan je een schade melden, heeft iemand daar ooit wel eens gebruik van gemaakt !
Lijkt me weinig kansvol, behalve gevallen waar bijvoorbeeld de slagboom storing heeft en schade veroorzaakt

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Q park Mahler Amsterdam, enorm veel autoinbraken

Ongelezen bericht door Moneyman »

hercu1965 schreef:
30 apr 2022 15:47
weet iemand met een juridische achtergrond of jij je ingeslagen ruit, wat al snel 500 euro aan kosten is, toch kan claimen bij Q-park
Claimen kan altijd, de vraag is of je wint. Zie ook mijn voorgaande reactie.

Plaats reactie