LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Waarschuwen voor dit soort dure 'dienstverleners' is zinloos. Degene die hiervoor gewaarschuwd moeten worden, zijn immers de mensen die eerst handelen en daarna pas lezen en eventueel verder onderzoek doen en dan mogelijk de waarschuwingen hier en elders op het internet lezen. Maar dan is het dus al te laat.

Les 1 bij gebruik van Google: de bovenste resultaten zijn meestal advertenties van relatief dure commerciële partijen. De daaropvolgende resultaten zijn meestal middels zogenaamde adwords hoog geplaatste resultaten, en daardoor ook niet altijd betrouwbaar.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door rvjapio »

IWaar halen al die zielige slachtoffers die haast vandaan? Zodat 'rdw' ineens als 'tenaam' klinkt? Ik beveel ze aan om zich niet meer op internet te begeven.

(behalve natuurlijk om hier een ander de schuld te geven van hun onvermogen).

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door triangel »

Wat wordt bedoeld met "tenaamstelling"?? Dat snap ik niet.. een garagehouder/dealer zorgt toch dat je auto op jouw naam komt? Daar hoef je zelf toch niet achteraan als je de auto inruilt, wat hier het geval is.
Dat een tenaamstelling betaald moet worden zit al bij de uiteindelijke prijs van de auto in

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door grun »

triangel schreef:
08 jun 2020 13:13
Wat wordt bedoeld met "tenaamstelling"?? Dat snap ik niet.. een garagehouder/dealer zorgt toch dat je auto op jouw naam komt? Daar hoef je zelf toch niet achteraan als je de auto inruilt, wat hier het geval is.
De tenaamstelling code bestaat uit twee gedeelten, een gedeelte staat op een formulier dat je goed moet bewaren om later de auto in te kunnen ruilen of te laten slopen. Ik vermoed dat TS dat papier kwijt was.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door berndv »

triangel schreef:
08 jun 2020 13:13
Wat wordt bedoeld met "tenaamstelling"?? Dat snap ik niet.. een garagehouder/dealer zorgt toch dat je auto op jouw naam komt? Daar hoef je zelf toch niet achteraan als je de auto inruilt, wat hier het geval is.
Dat een tenaamstelling betaald moet worden zit al bij de uiteindelijke prijs van de auto in
U had uw vraag misschien beter in google kunnen zetten, dan had u sneller antwoord gekregen, maar goed, ik zal een poging doen. Als u uw auto verkoopt of inruilt en u wilt deze tenaamstellen op naam van iemand anders, zult u dit moeten doen met een kentekenbewijs van de auto en een brief van het rdw met daarop een cijfercode. Een deel krijgt u bij het op naam zetten van de auto, het andere deel ontvangt u van het rdw tezamen met uw nieuwe kentekenbewijs.

Zonder die code kunt u de auto niet overschrijven op naam van iemand anders. Eigenlijk hetzelfde als wat vroeger bekend stond als overschrijvingsbewijs.

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door triangel »

@grun en @berndv: Helder, dank je wel :idea:

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door KR1275 »

Die sites zeggen dat ze de code sturen naar het adres, waarop het kenteken geregistreerd staat.

Hoe komen zij daaraan?? De RDW geeft dat zeker niet!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door tttlocke »

KR1275 schreef:
08 jun 2020 17:09
Die sites zeggen dat ze de code sturen naar het adres, waarop het kenteken geregistreerd staat.

Hoe komen zij daaraan?? De RDW geeft dat zeker niet!
Ze sturen het ook niet. Dat doet het RDW.

'Dropshipper' was het toch.

Gesloten