LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Andere onderwerpen over auto en vervoer
roelpol
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2012 11:15

Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door roelpol »

Ik heb mijn auto ingeruild. Uiteraard kon ik in mijn haast de tenaamstelling niet vinden. Via internet zocht ik naar de rdw om een nieuwe aan te vragen. Zonder het in de gaten te hebben belandde ik op https://tenaamcode.nl/ Daarop las ik dat het aanvragen van de code met DigiD momenteel niet mogelijk was. Ik bestelde dus een nieuwe voor ongeveer 20 euro. Bij het betalen viel me op dat rdw niet de rekeninghouder was. Helaas zocht ik daar niet gelijk iets achter.
Toen ik het toch controleerde, bleek de site niet van het RDW. Een mail sturen is niet mogelijk. Het mail adres bestaat niet. De contact pagina is onbereikbaar. Verder blijkt de site in het buitenland te zitten en valt naar eigen zeggen niet onder Nederlands recht.
Wellicht zijn er meer klachten over. Op de site van het rdw had ik binnen 5 minuten een tenaamstelling voor 1 euro met gebruik van digid. Bij eerstgenoemde frauduleuze site zit een levertijd van 3 dagen. Ik verwacht eigenlijk niet dat ik post van ze zal ontvangen. Voel me behoorlijk genaaid.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2020 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door k2p »

breien schreef:
03 jun 2020 01:27
Hoeveel haast moet men dan hebben.
Als ik RDW tenaamstellen goochel dan is de derde en eerste na de advertenties ook RDW.
Ja, maar met magie is alles makkelijker.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U geeft iemand de opdracht om voor u die code op te vragen en u moet voor die dienst betalen. Wat is daar frauduleus aan? Dat is hetzelfde als online boodschappen bestellen en deze thuis laten bezorgen. Met dat verschil dat de bezorger in dienst is van de supermarkt en dit een commercieel tussenpersoon is.
En zijn zat signalen dat dit een commercieel bureau is. De toevoeging ADV bij google, andere naam om te betalen, geen contactmogelijkheden. En toch blijft u doorgaan met bestellen.
Maar zo lang zij doen wat ze beloven, u dus een code toesturen, dan voldoen ze geheel aan de overeenkomst.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door berndv »

roelpol schreef:
03 jun 2020 01:00
Via internet zocht ik naar de rdw om een nieuwe aan te vragen. Zonder het in de gaten te hebben belandde ik op https://tenaamcode.nl/
tja, het ging natuurlijk niet geheel onverwacht. Bij de eerste 3 hits in google staat toch echt "advertentie" voor. Bovenaan de pagina staat:
Tenaamcode is een online service m.b.t. het aanvragen van RDW tenaamstellingscodes, wij zijn geen onderdeel van de RDW.
Op de pagina staat onderaan:
Tenaamcode is geen onderdeel van de RDW
roelpol schreef:
03 jun 2020 01:00
Bij het betalen viel me op dat rdw niet de rekeninghouder was.
en dan toch de betaling voltooien? Er staat zelfs op het midden van de pagina:
U betaalt de kosten via iDEAL aan FTM Online Media:
roelpol schreef:
03 jun 2020 01:00
Toen ik het toch controleerde, bleek de site niet van het RDW.
Goede tip voor de volgende keer, eerst controleren, daarna pas verder gaan.
roelpol schreef:
03 jun 2020 01:00
Bij eerstgenoemde frauduleuze site zit een levertijd van 3 dagen.
Hoezo frauduleus? U beschuldigt een site die fungeert als (veel te dure) dienstverlener van fraude, terwijl zij naar mijn mening open zijn in het feit dat ze niet de RDW zijn.
roelpol schreef:
03 jun 2020 01:00
Ik verwacht eigenlijk niet dat ik post van ze zal ontvangen.
Ik zou niet weten waarom niet. Ik zou niet weten waarom ze hun afspraken niet nakomen, dan heeft u een punt, dan kunt u nakoming van de overeenkomst eisen of de overeenkomst ontbinden, na in gebreke stellen.

sake1987

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ja had ik met een scooter. Ook eerste site aangeklikt, 20 euro. Toch even goed gelezen en kwam er al snel achter dat dit niet de RDW was. Gauw naar de RDW site en binnen een paar minuten via Digi D voor 1 euro geregeld. En nee dit is niet frauduleus maar handel. Geld verdienen aan mensen die niet lezen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zorgtoeslag of Huursubsidie aanvragen is dit hetzelfde.....
Gun je deze mensen werkgelegenheid of ga je het via de juiste link zelf doen?

Zal ik hier de Sloten makers en Riool reinigers gelijk toevoegen?

Alleen de aandeelhouders zijn zeer tevreden met mensen die bovenste link gebruikten!
Ja, de aandeelhouders Google zullen vooral adviseren; Neem de bovenste en vaak duurste!

Hartelijk dank voor de gratis vakantie die ik als aandeelhouder van Alfabet kreeg aangeboden van de 1e pakkende mensen!

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door kuklos »

roelpol schreef:
03 jun 2020 01:00
Voel me behoorlijk genaaid.
Dat je je genaaid voelt valt te begrijpen. Maar genaaid door wat of wie eigenlijk?
En wat is je vraag voor het forum?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door scontra »

roelpol schreef:
03 jun 2020 01:00
Zonder het in de gaten te hebben belandde ik op https://tenaamcode.nl/ .

Voel me behoorlijk genaaid.
Staat met grote koeienletters boven dat het om een advertentie gaat !!!!

joëlle.oldenburg-slot
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2020 07:45

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door joëlle.oldenburg-slot »

Hoi iedereen,

Ook ik ben er in getrapt , te veel haast en niet lezen... stom. Nu is het zo dat ik een mailtje heb ontvangen dat ze een meldcode nodig hebben om de aanvraag af te ronden, daar heb ik op gereageerd dat ik mn bestelling wil annuleren.

Dat willen ze niet doen. Ook zijn alle mailtjes zonder naam. Hoewel ik een fout heb gemaakt is er ook geen mogelijkheid om je bedenk termijn in te zetten. Dat wordt gelijk afgekapt met “ wij kunnen hier geen gehoor aan geven”.

Ik krijg dus geen geld terug en ik weiger de meldcode te geven. Overigens voel ik mij behoorlijk misleid en vooral genaaid, want ook ik had het idee dat ik bij de rwd bestelde, maar in de haast heb ik dat stukje over het hoofd gezien.

Het geld vind ik niet belangrijk, maar ik snap wel dat je erin kan trappen.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door kuklos »

joëlle.oldenburg-slot schreef:
04 jun 2020 08:03
Nu is het zo dat ik een mailtje heb ontvangen dat ze een meldcode nodig hebben om de aanvraag af te ronden, daar heb ik op gereageerd dat ik mn bestelling wil annuleren.

Dat willen ze niet doen. Ook zijn alle mailtjes zonder naam. Hoewel ik een fout heb gemaakt is er ook geen mogelijkheid om je bedenk termijn in te zetten. Dat wordt gelijk afgekapt met “ wij kunnen hier geen gehoor aan geven”.
Wijs ze maar op het herroepingsrecht bij aankoop op afstand.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door berndv »

joëlle.oldenburg-slot schreef:
04 jun 2020 08:03
Overigens voel ik mij behoorlijk misleid en vooral genaaid, want ook ik had het idee dat ik bij de rwd bestelde, maar in de haast heb ik dat stukje over het hoofd gezien.
Welk "stukje" heeft u over het hoofd gezien? Die bovenaan de pagina? Die onderaan de pagina? Die op de bestelpagina? De melding advertentie op google?

Misleiding is een rekbaar begrip, maar goed, u mag het vinden natuurlijk, wellicht ben ik iets voorzichtiger omdat ik hier al wat jaartjes meeloop en voorbij zie komen wat de valkuilen zijn. Maar aan de andere kant, deze pagina geeft op meerdere plekken aan dat ze geen RDW zijn.
joëlle.oldenburg-slot schreef:
04 jun 2020 08:03
Nu is het zo dat ik een mailtje heb ontvangen dat ze een meldcode nodig hebben om de aanvraag af te ronden, daar heb ik op gereageerd dat ik mn bestelling wil annuleren.

Dat willen ze niet doen. Ook zijn alle mailtjes zonder naam. Hoewel ik een fout heb gemaakt is er ook geen mogelijkheid om je bedenk termijn in te zetten. Dat wordt gelijk afgekapt met “ wij kunnen hier geen gehoor aan geven”.
Hier heeft u wel een valide punt en wellicht dat u hier op grond van hun eigen voorwaarden wel de overeenkomst kunt ontbinden op grond van het herroepingsrecht. Ze geven namelijk het volgende aan:
5. Nadat tenaamcode.nl de Aanvraag heeft gedaan, kan die niet stopgezet worden. De Klant zal dan dus een nieuwe tenaamstellingscode ontvangen.

6. Nadat de Klant de tenaamstellingscode heeft ontvangen, kan de Klant de overeenkomst niet ontbinden, indien:
a. de Aanvraag is gedaan met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Klant; en
b. de Klant heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de tenaamcode.nl de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.
door de missende gegevens is de aanvraag niet gedaan, met missende gegevens is immers geen aanvraag te doen, dus op grond van punt 5 zou de aanvraag stopgezet moeten kunnen worden. Daarnaast geeft 6b aan dat nadat de code ontvangen is, er geen beroep gedaan kan worden gedaan op het herroepingsrecht.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dit is de dienstverleningsvariant van het fenomeen 'dropshipper'.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door tttlocke »

tenaamcode.nl schreef: Is tenaamcode.nl onderdeel van de RDW?
Uw tenaamstellingscode wordt na het invullen van uw gegevens aangevraagd bij de RDW. Deze site staat los van de RDW, wij verwerken enkel tenaamstellingscode aanvragen.

Wat kost een nieuwe tenaamstellingscode?
Wanneer u op tenaamcode.nl een nieuwe tenaamstellingscode aanvraagt, wordt daarvoor €19,95 in rekening gebracht wat u met iDeal kunt betalen. U krijgt na de betaling direct een bevestiging van uw aanvraag.

Is DigiD nodig voor het aanvragen van een tenaamstellingscode?
Nee, DigiD is niet nodig voor het aanvragen van een tenaamstellingscode. Wanneer u op tenaamcode.nl de tenaamstellingscode aanvraagt krijgt u deze via de post thuisgestuurd.
Het is via tenaamcode.nl op dit moment helaas ook niet mogelijk om uw tenaamstellingscode m.b.v. DigiD op te vragen. Ga voor de DigiD aanvraag naar de website van de RDW.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door omega19 »

Toch wel apart als ik de website open dat het dan maar euro 14,95 kost

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door berndv »

omega19 schreef:
04 jun 2020 11:24
Toch wel apart als ik de website open dat het dan maar euro 14,95 kost
zit je wel op de juiste pagina? www.tenaamcode.nl geeft 19,95 als kosten, www.tenaamstellingscode.nl biedt dezelfde dienst voor 14,95 aan. Opvallend is wel dat beide pagina's nagenoeg identiek zien, alleen gerund worden door een andere onderneming.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door tttlocke »

Je ziet dat het dus loont om 'te shoppen'. Partijen beconcurreren elkaar en prijzen verschillen. ;)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt zomaar 5 Euro sparen of 13,95 of 18,95!

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door omega19 »

berndv schreef:
04 jun 2020 11:28
omega19 schreef:
04 jun 2020 11:24
Toch wel apart als ik de website open dat het dan maar euro 14,95 kost
zit je wel op de juiste pagina? www.tenaamcode.nl geeft 19,95 als kosten, www.tenaamstellingscode.nl biedt dezelfde dienst voor 14,95 aan. Opvallend is wel dat beide pagina's nagenoeg identiek zien, alleen gerund worden door een andere onderneming.
ja, kijk maar bij veel gestelde vragen, en dan het onderdeel wat zijn de kosten . Ik krijg de tekst alleen niet gequote, maar dat komt vast omdat ik hier nieuw ben.
https://www.tenaamcode.nl/veelgestelde-vragen.html

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door berndv »

omega19 schreef:
04 jun 2020 16:53
berndv schreef:
04 jun 2020 11:28
omega19 schreef:
04 jun 2020 11:24
Toch wel apart als ik de website open dat het dan maar euro 14,95 kost
zit je wel op de juiste pagina? www.tenaamcode.nl geeft 19,95 als kosten, www.tenaamstellingscode.nl biedt dezelfde dienst voor 14,95 aan. Opvallend is wel dat beide pagina's nagenoeg identiek zien, alleen gerund worden door een andere onderneming.
ja, kijk maar bij veel gestelde vragen, en dan het onderdeel wat zijn de kosten . Ik krijg de tekst alleen niet gequote, maar dat komt vast omdat ik hier nieuw ben.
https://www.tenaamcode.nl/veelgestelde-vragen.html
Ze weten gewoon zelf niet meer hoe ze heten en hoe duur hun eigen dienst is :lol:

hier staat:
https://www.tenaamcode.nl/veelgestelde-vragen.html
Wanneer u op tenaamstellen.nl een nieuwe tenaamstellingscode aanvraagt, wordt daarvoor €14,95 in rekening gebracht wat u met iDeal kunt betalen. U krijgt na de betaling direct een bevestiging van uw aanvraag.
euh, ik zit op tenaamcode.nl en niet op tenaamstellen.nl.

Maar als ik dan weer op de hoofdpagina hetzelfde rijtje van veelgestelde vragen zie staan, staat daar het volgende bij:
https://www.tenaamcode.nl/index.html
Wanneer u op tenaamcode.nl een nieuwe tenaamstellingscode aanvraagt, wordt daarvoor €19,95 in rekening gebracht wat u met iDeal kunt betalen. U krijgt na de betaling direct een bevestiging van uw aanvraag.
Hier heeft iemand een foutje gemaakt met copy/paste

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Tenaamcode.nl is niet van de RDW

Ongelezen bericht door Arizonakid »

kuklos schreef:
04 jun 2020 10:35
joëlle.oldenburg-slot schreef:
04 jun 2020 08:03
Nu is het zo dat ik een mailtje heb ontvangen dat ze een meldcode nodig hebben om de aanvraag af te ronden, daar heb ik op gereageerd dat ik mn bestelling wil annuleren.

Dat willen ze niet doen. Ook zijn alle mailtjes zonder naam. Hoewel ik een fout heb gemaakt is er ook geen mogelijkheid om je bedenk termijn in te zetten. Dat wordt gelijk afgekapt met “ wij kunnen hier geen gehoor aan geven”.
Wijs ze maar op het herroepingsrecht bij aankoop op afstand.
Ja, doen, kunnen ze lachen.
Dit is geen koop op afstand, maar een dienst, een dienst die de koper onmogelijk maakt uit te voeren door incomplete gegevens aan te leveren. Geen geld terug dus.

Gesloten