LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPS koeriersdienst WAARDELOOS

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

UPS koeriersdienst WAARDELOOS

Ongelezen bericht door Gioia »

We zijn een klein atelier dat sinds kort gebruikt maakt van koeriersdiensten van UPS. Het gaat om een verzending binnen Nederland naar een klant van ons die bedrijf vanuit huis voert. Wij hebben nog in het contract gekeken, maar konden nergens vinden dat wij nu ineens een toeslag ( achteraf ) gefactureerd krijgen. Bij navraag werd ons nergens aangeduid waar wij dit konden vinden in het contract. Uiteraard hebben wij per mail informatie gevraagd en wij kregen als antwoord:

De definitie van een residentiele toeslag is:
Aflevering op privé-adres
UPS kan uw zendingen overal afleveren, zowel op privé- als op zakenadressen. Er is sprake van een aflevering op een privé-adres als er wordt afgeleverd bij een huis (inclusief bedrijfsuitoefening vanuit huis) dat geen vrij toegankelijke ingang heeft. Voor aflevering op een privé-adres gelden bijkomende kosten per zending. U kunt de kosten voor aflevering op een privé-adres berekenen aan de hand van de tabel Bijkomende Kosten.
EN NU KOMT HET wij citeren de ontvangen mail:
Overigens bepaald de chauffeur of hij het een prive adres vindt. Wanneer je hier dus geen toeslag voor krijgt, heeft de hij het niet in zijn diad aangegeven.

Het moet niet gekker worden : De extra kosten hangen dus af van de willekeur van een chauffeur van UPS :? en heeft geen juridisch fundament.Als iedereen achteraf maar kosten gaat declareren omdat hij iets wel of niet zo vindt, dan wordt het een ongestructureerd geheel bij bedrijven !
Voorts staan er nergens in de contracten dat er ineens achteraf kosten moeten worden verrekend omdat het een woonadres is of bedrijfsadres.
Ups heeft op haar website geen enkel klachtenreglement gepubliceerd. We hebben wel getracht een klacht te melden maar zijn niet terug gebeld. Wel heeft men gebeld maar geen klacht echt geregistreerd.
Wij dachten er goed aan te doen als klein bedrijfje eens een leuke koeriersdienst in de arm te nemen. Maar we kwamen bedrogen uit:
Sterker nog...vandaag kregen we een betalingsherinnering terwijl we allang betaald hebben. ( en ook nog eens ontvang je dan de herinnering, terwijl de wettelijke 14 dagen nog niet eens om zijn!!
Wat een waardeloos bedrijf is dit , wij versturen nu maar weer per TNT post. :wink:

Maretta
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2011 20:29

Re: UPS koeriersdienst WAARDELOOS

Ongelezen bericht door Maretta »

Ik vind UPS waardeloos omdat ze tot 3x toe beweren een pakket te hebben aangeleverd op het door mij aangegeven adres en buren die op nummer 2 ipv 20 (zoals wel goed stond vermeld op mijn Apple bon) wonen mij uiteindelijk de 3 bonnen overhandigde nadat ik vandaag (3e poging van levering) :evil: mijn voicemail een zeer slecht sprekende dame hoorde inspreken dat ze wederom op nummer 2 een pakket hadden aangeboden en dat ik nu het pakket maar in Utrecht moest ophalen. Ik baal hier echt van want tot 2x toe de hele dag thuis gewerkt + een eindeloze discussie met de mensen van het 0900 nummer.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: UPS koeriersdienst WAARDELOOS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De logica om verschil te maken tussen privé- en bedrijfspanden snap is overigens wel. Bij een bedrijfspand loop je naar binnen, geeft het af bij de receptioniste of expeditie, tekenen en je bent weer weg. Bij woningen moet je aanbellen met de kans dat de bewoner niet thuis is en je later nog eens langs moet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPS koeriersdienst WAARDELOOS

Ongelezen bericht door Jolijn »

Gioia schreef:Er is sprake van een aflevering op een privé-adres als er wordt afgeleverd bij een huis (inclusief bedrijfsuitoefening vanuit huis) dat geen vrij toegankelijke ingang heeft.
:shock: Als je de wagen aan ziet komen en de deur open zet, heb je dan wel een vrij toegankelijke ingang?
Hoe zit het dan bij levering aan bedrijven, waar je eerst moet melden aan de poort/slagboom enz.?

P@scal
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2011 12:14

Re: UPS koeriersdienst WAARDELOOS

Ongelezen bericht door P@scal »

Wanneer jij bij UPS een zending aanmaakt, moet je al aangeven of de aflevering op een zakelijk of privé-adres is. Wanneer jij prive opgeeft, wordt €1,60 in rekening gebracht voor aflevering op prive-adres. En omdat je zaken doet met een bedrijf ga je er direct vanuit dat het zakelijk zal zijn (en omdat je dat een paar centen scheelt).

Het is toch logisch dat de UPS-chauffeur moet aangeven of de aflevering was bij een huis of een bedrijf?! Anders gaat iedereen de optie zakelijk aanvinken en krijgt UPS niet waar ze recht op heeft (dat is nou eenmaal het tarief).
En ja, als je dan de factuur krijgt dan komt er een toeslag van ongeveer €2,00 bij EN DAT IS LOGISCH!! dan had je vooraf maar de juiste gegevens moeten opgeven.....
En dat je je daar druk over maakt en UPS gaat zwart maken op een forum en klachtenwebsite, dat is geheel onterecht! Het is jouw fout en niet die van UPS. Dat je dat niet inziet.....


Dus als je nog iets gaat verzenden, vraag de ontvanger even het een woonadres is.......


(ik werk niet bij UPS maar heb zelf wel een klantnummer)

Gesloten