LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Luijerp
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2019 14:05

Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door Luijerp »

Heeft het nog zin de wachttijden bij het CBR nog aan te kaarten. Voor mij geldt nu een wachttijd sinds de ontvangst van het rapport van de keuringsarts van meer dan een half jaar (meer dan 26 weken). Hoe krijg ik het CBR in beweging?

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door rvjapio »

meld ze dat u naar de pers gaat, de directie aan de telefoon wil hebben en kabaal gaat maken op sociale media. Dat schijnt 'opeens' te helpen.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door smb »

Wij hadden grote problemen met CBR. Hadden 6 maanden van te voren ingediend. Heel vaak gebeld, telkens andere beloftes.
Heb maanden een verlopen rijbewijs gehad. Veel ziekenhuis bezoeken met taxi afgelegd.
Uiteindelijk de Ombudsman ingeschakeld en onze problemen uitgelegd. Toen ging het snel.
Overigens schijn je de taxikosten vergoed te krijgen (tenminste als je de bonnetjes bewaar).

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Zodra een Minister het lef heeft ze collectief op staande voet te ontslaan.

Maar dan heb ik nog steeds mijn twijfels.
maart 2019 begonnen en eergisteren een bericht in mijn mailbox.
Dat is om precies te zijn 6 dagen voor mijn verjaardag.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

smb schreef:
03 nov 2019 10:27
Overigens schijn je de taxikosten vergoed te krijgen (tenminste als je de bonnetjes bewaar).
Van het CBR??/waar is dat geregeld?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

75 Plusser zonder beperking op hun rijbewijs schijnen na 1 december een jaar met een verlopen rijbewijs te mogen rijden, als ze nog steeds wachten op de verlenging.

Die taxikosten kan men ook opvoeren op de aangifte bij de medische kosten plus een verhoging.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:
03 nov 2019 12:02
75 Plusser zonder beperking op hun rijbewijs schijnen na 1 december een jaar met een verlopen rijbewijs te mogen rijden, als ze nog steeds wachten op de verlenging.
Klopt; b.v. https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/06/ve ... r-a3972487 .

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door artilux »

Ze zijn op geen enkele manier onder druk te zetten.
Vanaf Maart bezig geweest,v/d week binnen gekregen 2 maanden zonder gezeten.
Had verleden week nog gebeld,er werd mij verteld, kan nog wel 4 weken duren, kreeg bijna een beroerte,1 week later in de bus.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je een beroerte krijgt reken maar op negen maanden. Eigen ervaring.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

artilux schreef:
03 nov 2019 12:44
kreeg bijna een beroerte
Lijkt me niet verstandig dat het CBR u dan uw rijbewijs toekent. Het CBR heeft een achterstand dat is nou eenmaal een fout, je kunt mensen ontslaan maar daarmee verdwijnt de achterstand niet. En ze kunnen ook niet onzorgvuldig/sneller werken want als er dan wat gebeurd gaat iedereen hun weer de schuld geven als er wat gebeurd.

Luijerp
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2019 14:05

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door Luijerp »

Bedankt voor de moeite. Ombudsman ingeschakeld en bij Radar gemeld en ineens is de zaak in beweging en geregeld.

kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: Wachttijden CBR, hoe krijg ik ze in beweging?

Ongelezen bericht door kuenjak »

Jan

Ik hoor niks anders als negative verhalen over het CBR. Maar zou er geen foutje bij de aanvrager kunnen zitten?
Mijn rijbewijs was half augustus dit jaar verlopen.
Ik ben in februari de 5 de,naar de gemeente gegaan voor de aanvraag van een nieuw rijbewijs. Ik kreeg wel te horen dat de datum in augustus dan niet meer geldig was, en dat deze dan vervroegd zou worden. Netjes 31.--€ betaald. Formulieren ingevuld, en aangetekend verzonden.
binnen 10 dagen de papieren voor een keurings arts. Een keurings arts uitgezocht daar heel snel een afspraak meegemaakt. Want ik had de horor verhalen in m'n hoof.
Keuring afgerond. Papieren weer aangetekend verzonden. de 16 de. Wat schets mijn verbazing 26 februari had ik de papieren dat ik het bij de gemeente op kon halen.
Dus het kan wel. En ik was ook 75 jaar. Alleen de verloop datum is niet meer augustus maar februari over 5 jaar.
Suc6 Jan Kuenen

Gesloten