LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weg bewijzering

Andere onderwerpen over auto en vervoer
william-1973
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 jun 2013 20:53

weg bewijzering

Ongelezen bericht door william-1973 »

Gisteren naar Beverwijk geweest, en op de terugweg viel me toch een grove fout op.

Ik meen dat het op de A2 was.
Het wonder is geschied en Breda en 's-Hertogenbosch liggen maar 20 kilometer van elkaar af

er staan letterlijk op het bord 's-Hertogenbosch 45 kilometer en Breda 65 Kilometer.

Hoe je het gaat bekijken en gaat nameten op google maps, Tom Tom je komt er niet aan.
wie weet wel die verklaring te geven dat het wel klopt

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet opgelet bij topografie ? :wink:
Je zat waarschijnlijk op de A2 ergens "onder" Amsterdam.
Als je naar Den Bosch rijdt blijf je op de A2 die een beetje oostelijk afbuigt, ga je naar Breda ga je via de A27 en buig je westelijk af. Deze splitsing zit ongeveer bij Culemborg.

Ik zou zeggen, pak eens een 'ouderwetse' kaart :wink:

william-1973
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 jun 2013 20:53

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door william-1973 »

U weet zeker niet wat mijn A naar B route is geweest?

Als je van Raamsdonksveer naar Beverwijk rijd dan is dat 110 Km
route A27, A2, A9

Op de terugweg een goede 40 km gereden tot ik dit bord tegenkom, Breda 65 kilometer.
als je die over de A 27 volgt.
Als je nu nog naar mijn te rijden kilometers kijkt dan ziet u dat ik nog 70 kilometer moet afleggen eer ik thuis ben, en dan praat ik over de afslag net na keizerveer op de A27 . Breda is dan nog een goede 13 a'14 kilometer verder en dan zit je aan afslag Breda Noord.

En een echte topografische kenner zoals u, hebt u zeker weinig tijd gehad om op te letten bij het uurtje rekenen dat u elke dag kreeg :wink:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door dhc »

En dit is uw grootste probleem? Je kunt je in arrenmoede ook afvragen waar je je in hemelsnaam druk om maakt? U bent toch thuisgekomen?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door sadfly »

Zolang de borden maar de goede kant op wijzen en de tank nog vol genoeg is. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sadfly schreef:Zolang de borden maar de goede kant op wijzen en de tank nog vol genoeg is. :wink:
Ja neem overlevingskit mee voor geval dat dwz ,lekkere warme deken,water,etc
Volgende keer misschien wel 40 km om en dan..

Waar maakt men zich druk om tegenwoordig...

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik ben zeker geen topografisch talent (integendeel), maar wat zou dan de grove fout zijn ?
Het wonder is geschied en Breda en 's-Hertogenbosch liggen maar 20 kilometer van elkaar af
er staan letterlijk op het bord 's-Hertogenbosch 45 kilometer en Breda 65 Kilometer.
Maak je dan hieruit op dat Breda en 'sHertogenbosch op 20 kilometer van elkaar afliggen ??????

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door newmikey »

langste adem schreef: Maak je dan hieruit op dat Breda en 'sHertogenbosch op 20 kilometer van elkaar afliggen ??????
Tsja, dat leek mij ook al zo'n komische conclusie :lol:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door kiz »

Als je via de A9/A2 rijdt ben je vanaf Beverwijk na ca. 40 km ongeveer bij Vinkeveen.
Vanaf daar is de afstand naar Den Bosch (centrum) ca. 81 km (over de A2) en naar Breda (centrum) ca. 95 km (A2/A27).

TS heeft denk ik wat meer dan 40 km gereden voordat hij de borden Den Bosch/Breda zag (ik schat ongeveer bij Maarssen).
De verklaring is hierboven al ergens gegeven: naar Breda ga je vlak na Vianen van de A2 naar de A27, voor Den Bosch blijf je de A2 volgen.

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door wdubbelost »

william-1973 schreef:Gisteren naar Beverwijk geweest, en op de terugweg viel me toch een grove fout op.

Ik meen dat het op de A2 was.
Het wonder is geschied en Breda en 's-Hertogenbosch liggen maar 20 kilometer van elkaar af

er staan letterlijk op het bord 's-Hertogenbosch 45 kilometer en Breda 65 Kilometer.

Hoe je het gaat bekijken en gaat nameten op google maps, Tom Tom je komt er niet aan.
wie weet wel die verklaring te geven dat het wel klopt

Een wonder zou het zijn als Breda en 's-hertogenbosch dezelfde plaats waren :D
verder vind ik het zeer vermakelijk waar mensen zich soms mee bezig houden/druk om maken..

bij Deventer staat ook op de borden Almelo 40km ofzo, dit is echter ook niet dat getal maar minder, maar omdat je op de A1 Almelo voorbij rijd moet je eerst via de A35 terug en dat is ook een km of 5 tot 10..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door sjohie »

ANWB borden geven de afstand aan via hetzelfde wegtype als waar het bord met de aanduiding bij staat, en dan ook nog met de genoemde plaats/stad als doel, wat niet synoniem is aan het stadscentrum. :wink:

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door cherokee »

Ik zag vanmiddag ook zo'n bord.....Leeuwarden 15km en Bolsward 15 km....en toch liggen ze 30 km uit elkaar.
Hoe is het mogelijk :shock:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door plumber »

Wat moeten die mensen dan wel niet die een bord voor hun kop hebben :oops:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door sjohie »

cherokee schreef:Ik zag vanmiddag ook zo'n bord.....Leeuwarden 15km en Bolsward 15 km....en toch liggen ze 30 km uit elkaar.
Hoe is het mogelijk :shock:
Er is wel een punt waar je met de auto ~15km van beide plaatsen verwijderd bent volgens mij. Maar dat soort afstanden worden met een routeringstool in een GIS pakket berekend, en op zo'n bord gezet. Ze gaan het echt niet na plaatsing van zo'n bord nog even nameten, aangezien ze slechts ter indicatie er op staan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: weg bewijzering

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Er stonden borden en toch zegt u dat de bewijzering weg is.

Gesloten