LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnepanelen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
dogsbodylanguage
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2018 13:41
Contacteer:

Zonnepanelen

Ongelezen bericht door dogsbodylanguage »

Sarcastisch bedoelt.

Agrarische grond ? Dat hebben we toch niet nodig, we gaan er lekker op bouwen want dat levert veel meer op ( Euro’s ). En mochten we voedsel nodig hebben, dan halen we dat toch gewoon uit het buittenland, lekker voordelig. De boeren ? Daar hebben we toch gewoon malling aan, laat ze lekker achter de geraniums zitten ook al doen de meeste hun werk met veel liefde. Nee we moeten er zonnepanelen op gaan bouwen en wel op de afmeting van 20 VOETBALVELDEN dat gaat de gemeente tenminste eurootjes opleveren. Inwoners tegen dit plan, lekker belangrijk geld gaat voor. De NUON gaf aan dat ze Duitsland als voorbeeld namen. Daar zag ik dit soort parken alleen bij snelwegen waar in de verste omtrek geen huis te bekennen was. Ze geven ook aan dat het mooi omheind word met groen. Ik woon boven aan de dijk, en kijk er recht op dus vraag ik mij af HOE HOOG willen ze dit gaan maken zodat ik er niet constant mee geconfronteerd word vanuit mijn woonkamer.
Vandaag ( 8 februari 2018 ) hoorde ik dat ze de plannen over de verkiezingen heen gingen dragen. Dat geeft toch weer te denken. Nou we wachten het af.

#NUON. #Oudendijk. #Koggeland #NoordHolland

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zonnepanelen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ook sarcastisch bedoelt:
We zijn tegen windmolens, omdat ze hoog zijn, draaien, de horizon vervuilen, herrie maken en omdat ik lid ben van de club NIMBY.
We zijn tegen kolencentrales, omdat ze een vies goedje verbruiken als grondstof, je vuile handen krijgt als je ze aanraakt, je co2 krijgt als je ze verbrandt en dit niet afvangt en mijnwerkers er kapotte longen van krijgen.
We zijn tegen oliestookcentrales, omdat dat goedje van ver moet komen, duur is en schaars wordt, die rommel vies stinkt, het gevaarlijk is als je er een lucifer bijhoudt en het net als kolen co2 veroorzaakt als je het verbrandt.
We zijn tegen gasgestookte centrales, omdat ze duur zijn, gas duurder als kolen en olie is en het aardbevingen in Groningen veroorzaakt.
We zijn tegen kerncentrales, omdat radioactiviteit gevaarlijk is, omdat je het afval lang moet bewaren en omdat de productie van energie door deze centrales misschien wel te goedkoop is.
We zijn tegen groene stroom, opgewekt met waterkracht in het buitenland, want daar koop je je stroom toch niet, er handel is in energiecertificaten en je veel meer elektriciteit moet opwekken als je nodig hebt omdat je grote transportverliezen hebt.
We zijn tegen zonnecellen omdat, die schiiteren in het zonlicht, ze veel ruimte innemen en omdat ze uit China komen en daardoor veel te goedkoop zijn.
Ik ben tegen, Tegen, TEgen, TEGen, TEGEn, TEGEN!
Weet je wat, ik ga lekker in het donker en in de kou zitten. Maar daarop ben ik ook tegen, omdat ik dan niks meer zie en ik het koud krijg.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 08 feb 2018 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zonnepanelen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij ons gaan ze ook zo'n park maken. De bewoners van de gemeente hebben dit idee zelf aangedragen, omdat het plan om er een groot kassengebied van te maken niet doorging (i.v.m. de crisis) en de gemeente wel de hele grond al had aangekocht.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Zonnepanelen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Niet sarcastisch bedoeld: we hebben twee keer meegelopen in de fakkeloptochten in Groningen om onze solidariteit met benadeelden van de gaswinning te laten blijken. Maar als ik op m'n rondjes op de racefiets door Groningen en Drenthe kilometers maak zie ik talrijke borden als 'nu nog open landschap' of 'geen windmolens maar wel zonneakkers' enzovoort.
Maar die borden met een welkom van zonneakkers verdwijnen nu ook al als sneeuw voor de zon.
Blijft over dat we niks willen.
Want het landschap verandert evenals de prijzen van het onroerend goed.
Begrijp me goed, ik weet ook niet hoe het precies verder moet maar het moet op de een of andere manier wel verder!
Betere plekken uitzoeken voor alternatieve energie, mensen mee laten delen in de inkomsten, compenseren voor waardevermindering van onroerend goed?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zonnepanelen

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is toch simpel wat we willen: alles, maar niet bij ons in de buurt. Is dat zo moeilijk om te regelen (ook sarcastisch uiteraard).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonnepanelen

Ongelezen bericht door kweenie »

De boeren produceren, als het goed is, datgene wat hen het meest oplevert. Of dat nu een akker met aardappels, mais, productiebos of zonneenergie is. Ik geef ze daarin geen ongelijk.

Gesloten