LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisdiercrematie

Andere onderwerpen over dieren
assantar
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2005 00:39

Huisdiercrematie

Ongelezen bericht door assantar »

Afgelopen donderdag heb ik een van mijn honden in moeten laten slapen.
Net als 3 andere keren wilde ik hem laten cremeren bij de SHCN in Stompwijk.

Op maandag al gebeld om afspraken te maken hoe ik e.e.a. geregeld wilde hebben.

Helaas heeft de crematie veel eerder plaats gevonden dan door mij telefonisch met het SHCN was afgesproken en ook de manier waarop de hond vervoerd werd (in een te kleine mand) heeft mij heel erg boos en verdrietig gemaakt.

Je wilt bij zo'n afscheid dat een ander net zo met je dier omgaat als dat je dat zelf hebt gedaan en dat wensen gerespecteerd en op de manier uitgevoerd worden zoals is afgesproken.
Je vertrouwt het laatste stukje afscheid aan anderen toe.
Door de manier waarop dit nu gebeurd is blijf ik weer met een kater zitten.

Bij een familielid is een aantal jaren geleden hetzelfde fout gegaan.
Je zou toch denken dat men er alles aan doet om dit soort dingen dan te voorkomen.
Blijkbaar gaat het nog steeds te makkelijk verkeerd, tot extra groot verdriet van de eigenaren.

Zijn er meer mensen die minder prettige ervaringen hebben gehad met dit crematorium?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Huisdiercrematie

Ongelezen bericht door nevermind »

Bij een familielid is een aantal jaren geleden hetzelfde fout gegaan.
Je wilt toch niet zeggen, dat een familielid in een dieren crematorium is gecremeerd?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Huisdiercrematie

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik heb een kat laten cremeren via dit centrum en kan niet anders zeggen dat alles heel netjes en correct is verlopen. Heel erg dat dit bij niet het geval is ik wete hoe het voelt een beest te verliezen

Moos27
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2012 21:21

Re: Huisdiercrematie

Ongelezen bericht door Moos27 »

Ik heb 3 honden laten cremeren in Stompwijk, en alleen maar goede ervaringen tot nu toe.
Enige is dat mijn 2e hond eerder gecremeerd werd dan was afgesproken, maar ze hebben dat wel netjes laten weten vlak daarvoor. Ik was er niet blij mee omdat ik op mijn werk was op dat moment, maar je doet er niet zo veel meer aan dan. De laatste keer heb ik zelf mijn hond in de oven mogen schuiven, heel bijzonder.

Gesloten