LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] detox voetenbad van Figurwell

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

detox voetenbad van Figurwell

Ongelezen bericht door Robjee »

Je geeft aan dat je over de methode van Figurwell niet direct te spreken bent zonder daar inhoudelijk op in te gaan. Blijkbaar heb je jezelf hierop georiënteerd, over nagedacht of contact opgenomen. Mijn vragen zijn dan; op welke wijze, wat zijn je feitelijke bezwaren
In een ander topic gaf ik aan dat ik geen voorstander ben van de behandelingen van Figurwell. Inhoudelijk ging ik daar niet op in omdat het topic daarvoor ongeschikt was vond ik. Wel stelde ik voor om een topic daarover te beginnen waarin ik dan zou proberen een inhoudelijke reactie te plaatsen. Helaas bleef dat achterwege.
Daarom wil ik op deze manier alsnog jouw vragen beantwoorden rstpt. Hierbij beperk ik me nu tot het detox-voetenbad:

Dagelijks wordt ons lichaam belast met gif. Dit gif komt in ons via de lucht, eten en drinken. Het verteringsstelsel is in staat een deel van deze giffen te isoleren en uit te scheiden. Ook via diverse organen wordt het gif uit de bloedbaan verwijderd. Echter door de jaren heen verzamelt gif zich in ons lichaam. Met ons Detox voetenbad, wordt het gif via de voeten verwijderd. In het Detoxbad komt een speciale zoutoplossing, via een applicator wordt stroom door het water geleid. Hierdoor wordt het Detoxbad een verlengstuk van het lichaam en komt er een ionenstroom op gang waarna het gif met de ionenstroom uit het lichaam wordt gevoerd. Gelijktijdig komt er zout in het lichaam wat er voor zorgt dat het lichaam meer basisch wordt en uiteindelijk Ph neutraal.
http://www.figurwell.nl/

Ten eerste is het de taak van Figurwell om aan te tonen dat een bepaalde behandeling werkt. Wat betreft het detox-voetenbad heb ik geen onderzoeken gevonden die de claims bevestigen. Eerder besteedde Tros Radar daar ook al aandacht aan. Deze kwamen tot de conclusie dat het detox-voetenbad niet werkzaam is. Een reactie van Yvo Sijpkens:

Ook internist-nefroloog Yvo Sijpkens van het Leids Universitair Medisch Centrum heeft voor Radar de werking van het voetenbad onderzocht. Volgens Sijpkens is het ontgiften van het lichaam via voetenbaden totale onzin. "Als mensen zich er al beter door voelen, dan berust dit op een placebo effect" zegt hij.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ni ... sh=1506130

Het hele scale aan ontgiftingskuren en -behandelingen lijkt onzinnig.

Het hele detox-idee, zoals dat in advertenties e.d. gepropageerd wordt, is onzinnig. Het is een aanslag op de portemonnee en kan bovendien gezondheidsschade opleveren. Voor het alledaagse ontgiften is de eigen lever samen met de nieren en darmen het beste adres en die kunnen het werk best aan, mits je zorgt voor voldoende toevoer van doodgewoon kraantjeswater. Twee à drie liter per dag, zodat de afvalstoffen opgelost kunnen worden, naar lever, nieren en darmen worden gebracht en na bewerking verwijderd kunnen worden. En bij verdenking van echte vergiftiging is het Antigifcentrum het juiste adres.
http://skepp.be/artikels/pseudo-wetensc ... ieet/detox

Gesloten