LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maculadedegeneratie

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
oogklacht
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 09:41

Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door oogklacht »

Beste Mensen!

mijn oogarts heeft bij mij Maculadegeneratie geconstateerd!

Heeft iemand ervaring met deze ziekte en de behandeling daarvan?



https://www.gezondheidsnet.nl/zien/macu ... an-gehoord

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Beste Topicstarter! Misschien kunt u uw vraag beter stellen op een medisch forum? Dit is een forum voor consumenten met klachten en vragen - en soms ook goede tips. Hier vragen om mensen met dezelfde klacht is hetzelfde als dit op het marktplein omroepen.
Maar ik wens u sterkte want het is geen fijne aandoening.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt al wat gevonden op het internet, maar er staat nog veel meer.

Uw vragen zou u trouwens moeten stellen aan de behandelend arts.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door hänschen klein »

U kreeg vijf minuten geleden op het andere forum een goed antwoord van een oogkliniek ...

Er zijn in Nederland bijna 100 oogklinieken die ook informatie geven: https://www.zorgkaartnederland.nl/oogkliniek
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 02 aug 2018 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is een patiëntenvereniging, de Maculavereniging. Op hun website maculavereniging.nl vind u meer informatie.

oogklacht
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 09:41

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door oogklacht »

Lady1234 schreef:Maar u hebt al wat gevonden op het internet, maar er staat nog veel meer.

Uw vragen zou u trouwens moeten stellen aan de behandelend arts.
Beste,
deze vragen heb ik al aan mijn behandelde arts gevraagd.

Ik zoek ervaringsdeskundige, maar dat bent u blijkbaar niet! :mrgreen:

oogklacht
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 09:41

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door oogklacht »

Erthanax schreef:Er is een patiëntenvereniging, de Maculavereniging. Op hun website maculavereniging.nl vind u meer informatie.

Ook hier hetzelfde antwoord, info, heb ik intussen genoeg gevonden/opgezocht, maar ik zoek ervaringsdeskundige en op deze website staan helaas geen recensies van mensen!

oogklacht
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 09:41

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door oogklacht »

hänschen klein schreef:U kreeg vijf minuten geleden op het andere forum een goed antwoord van een oogkliniek ...

Er zijn in Nederland bijna 100 oogklinieken die ook informatie geven: https://www.zorgkaartnederland.nl/oogkliniek
Mijn vraagstelling is toch heel simpel, ik zoek geen 100 oogklinieken, maar mensen, die deze ziekte hebben (gehad) en met welke behandeling zijn geholpen.

oogklacht
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 09:41

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door oogklacht »

Lady1234 schreef:Dan is het toch heel fijn dat u vanmiddag om drie uur op het Kassa forum al een reactie hebt gehad van een ervaringsdeskundige die u alles mag vragen?

Maar daar hebt u verder niet meer gereageerd.

Sorry dat wij u andere informatie gaven.
Sorry, dat ik de hele dag gewerkt heb en niet op het forum was, zoals u, dus ik kijk nu na de berichten van Kassa. :mrgreen:

PS
Heb net de berichten op Kassa bekeken en inderdaad, heeft een ervaringsdeskundige gereageerd op mijn vraag! :wink:

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oogklacht: Eerlijk gezegd vind ik dat u wel iets vriendelijker mag reageren.
De Maculavereniging organiseert ook diverse activiteiten (zie hier}, waaronder ontmoetingen met lotgenoten . Via de Maculavereniging of de Oogvereniging maakt u meer kans op contact met lotgenoten dan op een zeer algemeen forum als dit. Heeft u ook uw oogarts gevraagd of er vanuit het ziekenhuis soms bijeenkomsten worden georganiseerd?

oogklacht
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 09:41

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door oogklacht »

Erthanax schreef:Oogklacht: Eerlijk gezegd vind ik dat u wel iets vriendelijker mag reageren.
De Maculavereniging organiseert ook diverse activiteiten (zie hier}, waaronder ontmoetingen met lotgenoten . Via de Maculavereniging of de Oogvereniging maakt u meer kans op contact met lotgenoten dan op een zeer algemeen forum als dit. Heeft u ook uw oogarts gevraagd of er vanuit het ziekenhuis soms bijeenkomsten worden georganiseerd?


Vriendelijk reageren, doe ik allen op mensen, die naar mij toe ook vriendelijk zijn!
Is het nu zo moeilijk om mijn vraag te begrijpen.
Ik vraag om ervaringsdeskundige en de rest van u links, heb ik al gehad.
Bij de Macula vereniging zijn geen lotgenoten, maar is een website om info te verkrijgen.
Op een ander forum heb ik blijkbaar een lotgenoot gevonden, dus hier is het maar....
Dus het heeft hier geen nut, om verder te gaan!

Radar
Site Admin
Berichten: 5511
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Maculadedegeneratie

Ongelezen bericht door Radar »

Op verzoek van Forumgebruiker is dit topic gesloten.

Gesloten