Darmspoelen

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Geetje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2023 19:15

Darmspoelen

Ongelezen bericht door Geetje1 »

Zo!!
Ik was even bezig met kijken of ik de zorgverzekering nog moet veranderen voor hert nieuwe jaar.
En toen kwam ik op de nota's van dit jaar.
Ik moet dagelijks darmspoelen en zag dus de nota's van de spullen die ik nodig heb om te darmspoelen, wat ik dagelijks moet doen door gezondheidsproblemen.
Echt, belachelijke prijzen, neem me niet kwalijk.
Goed, even getallen.
Ik gebruik de Qufora Irrisedo flow.
Dat betekend dat ik iedere dag een conus nodig heb.
Deze kosten €162,41 per 15 stuks.
Dat is al €330 per maand.
Dan heb ik één waterzak nodig per maand, à €75,21 per maand.
Al met al kost het dus bijna €5000 per jaar.
Ik snap dat spullen duur zijn, maar hier schrik ik echt van.
Oké, ik kan niet anders.
Maar je zou je toch bijna gaan schamen omdat je zo duur bent voor de zorgverzekering.
En dan komt de vraag bij mij op, of hier niet onderhandeld (kan) worden, zoals bijvoorbeeld bij medicatie,
Sommige medicatie kosten maar een fractie van wat ik nodig heb voor het darmspoelen en die worden niet vergoed.
Echt, ik vind het zo krom!!
Ik vraag me ook trouwens serieus af of ik met kostbaar kristal aan het werken ben, zo luxueus is alles verpakt, terwijl het allemaal plastic en rubber is.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik snap uw punt en u hebt ook helemaal gelijk. Met medicijnen wordt een merk al niet meer vergoed als het een paar cent per pakje duurder is dan een alternatief en met deze produkten is het einde zoek. Bizar.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft zich zeker niet te schamen voor die kosten. Wees blij dat u goede spullen krijgt, die u nodig hebt voor uw gezondheid.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ben maar blij dat het goed en hygiënisch verpakt is.
In veel opzichten kunnen we in Nederland trots op onze gezondheidszorg zijn.
In het land van de onbegrensde mogelijkheden, USA moet je al een enorm inkomen hebben anders is het maar behelpen.
Ja daar betaal je minder belasting.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door scontra »

Geetje1 schreef:
26 nov 2023 19:23
Zo!!
Ik was even bezig met kijken of ik de zorgverzekering nog moet veranderen voor hert nieuwe jaar.

Maar je zou je toch bijna gaan schamen omdat je zo duur bent voor de zorgverzekering.
Als uw huidige verzekeraar voldoet, dan simpelweg blijven zitten waar u zit.
"Schamen" omdat u zorgkosten moet maken, dat kunt u maar beter niet doen, nergens voor nodig en daarvoor is de zorgverzekering immers.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het zit in de naam. Zorgverzekering.
Wij zorgen voor elkaar.
Heel wat beter dan een fonds voor zieken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de spullen, die u voor uw aandoening nodig hebt, bevallen, zou ik maar bij de huidige zorgverzekeraar blijven. Een andere zorgverzekeraar heeft wellicht weer een andere leverancier met andere merken hulpmiddelen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Half september 1989 werd ik in Duitsland aangereden in de bestuurderszijde van mijn autootje. De klap kwam zo hard aan dat ik diezelfde dag en enkele dagen daarna met "één been aan de andere kant stond", maar dat ik na 2 1/2 week coma toch wakker mocht worden.

Geloof mij, zulk letsel daar houdt je altijd wat aan over. De kosten die toen gemaakt zijn bij 3 1/2 week op de intensive- en mediumcare in Duitsland, het speciaal vervoer naar Nederland en de 4 weken hier in Nederland in het ziekenhuis, alle nazorg en vele behandeling en meerdere opnames daarna, tot nu en, hoop ik, tot ver in de toekomst, zijn hoog geweest. Zeer hoog.

Maar geloof me, de zorg over die kosten daar groei je uiteindelijk eer makkelijk overheen als over het medisch letsel dat je als gevolg daarvan altijd bij je draagt.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 02 dec 2023 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door rwolters »

Voor dit soort producten vind ik de prijs eigenlijk wel meevallen. Het is geen rol vuilniszakken van de supermarkt maar medisch verantwoord spul. En er zijn mensen die veel meer kosten voor de verzekering. Zolang de kwalen niet door de eigen (slechte) levensstijl komen hoef je je nergens voor te schamen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
02 dec 2023 14:49
Als de spullen, die u voor uw aandoening nodig hebt, bevallen, zou ik maar bij de huidige zorgverzekeraar blijven. Een andere zorgverzekeraar heeft wellicht weer een andere leverancier met andere merken hulpmiddelen.
Maar deze verzekeraar kan op 1 januari (van welk jaar dan ook) ook van leverancier wisselen met andere hulpmiddelen. Bovendien kan je bij een eventuele nieuwe verzekeraar even checken wat je door hun geleverd krijgt.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het probleem is dat er voor een kleine doelgroep toch een fabriek moet draaien met een productielijn en een groep mensen. En omdat de afname laag is moet er ergens geld vandaan komen. In dit geval via de afnemer.

Geetje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2023 19:15

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Geetje1 »

J. Deltoer schreef:
02 dec 2023 11:21
Ik snap uw punt en u hebt ook helemaal gelijk. Met medicijnen wordt een merk al niet meer vergoed als het een paar cent per pakje duurder is dan een alternatief en met deze produkten is het einde zoek. Bizar.
Dit dus. Zo bizar

Geetje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2023 19:15

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Geetje1 »

Lady1234 schreef:
02 dec 2023 11:48
U hoeft zich zeker niet te schamen voor die kosten. Wees blij dat u goede spullen krijgt, die u nodig hebt voor uw gezondheid.
Daar ben ik ook zeker blij mee. Ik kan niet anders. Maar ik schrok toch. Zoals hierboven; medicatie wordt op centen beknibbeld en dit...........

Geetje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2023 19:15

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Geetje1 »

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik wilde op iedereen even reageren maar zo snel achter elkaar mag je niet reageren.
En natuurlijk ben ik heel blij dat ik een normaal leven kan leven met deze spullen. Maar ik ben het dus eigenlijk ook helemaal niet eens met de manier van verpakken. Dat alles apart verpakt zit, dat snap ik ook nog. Maar dat alles dan ook nog in dozen zit waar wel 3x zoveel in kan. Het komt uit Denemarken, dus ook nog eens heel veel extra transportkosten.
Tsja..............

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Darmspoelen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Er is natuurlijk een enorm verschil in de prijsberekening van hygiëne producten en medicamenten.
Vooral bij medicamenten kunnen er o.a. copyright kosten op zitten die totaal geen relatie hebben met de kostprijs van de ingrediënten.
Daarom valt in die sector ook veel meer te verdienen en te besparen.

Plaats reactie