LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Tullio Fan;

jij schrijft "Er gaan minstens tien jaar overheen tussen de HPV-infectie en het ontstaan van kanker. Tot nu toe is alleen bewezen dat het vaccin de vermoedelijke voorloperletsels zou voorkomen. Om zeker te zijn of vaccinatie het beoogde effect zal bereiken, is dus veel meer tijd nodig. Het is in elk geval misleidend om te spreken van een 'vaccin tegen baarmoederhalskanker'."

Ik kreeg de actieve cellen, fase 2, op mijn 18e jaar. Wil je mij vertelen dat ik al op mijn 8e levensjaar sexueel actief was ?

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Jojosie


Bedankt voor je informatie.
Het lezen van jou stukje is verhelderend en verteld mij wat ik allang wist, voelde, intuitief. Hopenlijk reageren meisjes en moeder net zo intuitief en voorzichtig, en laten ze zich niet weer meeslepen door een een hype die dit domme kabinet ons wil "aansmeren".

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door puma73 »

je moet je van tulliofan niks aantrekken, die kan alleen maar onzinschrijven/regulier afkraken.

ze maakt hier regelmatig reclame voor een alternatieve club die zegt te strijden voor keuzevrijheid van der kankerpatient. komt het verhaal niet in hun straatje te pas dan gaat men over tot de meest walgelijke verhalen en fabeltjes.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

vr 06 mrt 2009, 18:46 |

Vaccinatie Haagse meisjes moet over

DEN HAAG - Haagse meisjes die woensdag zijn gevaccineerd tegen baarmoederhalskanker in sporthal Loosduinen, moeten nogmaals geprikt worden. Het vaccin was te koud en het kan zijn dat het daardoor niet goed werkt. Dat liet een woordvoerster van de gemeente vrijdag weten.
De GGD Den Haag vindt het „heel vervelend” voor de meisjes, maar neemt het zekere voor het onzekere en roept de 1193 meisjes opnieuw op.
Maandag begon de landelijke vaccinatiecampagne tegen baarmoederhalskanker voor meisjes die dit jaar tussen 13 en 16 jaar oud zijn. In totaal krijgen ze drie prikken, een in maart, een in april en een in september

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Welja, nog maar een prik. Je gelooft toch niet wat je leest...'.Het kán zijn dat het daardoor niet werkt.' Wat de gevolgen van nóg een prik krijgen zullen zijn weten ze ook niet. Weten ze veel...ezeltje prik, we zien wel waar we terecht komen..

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door eeliane »

Wat een schandaal dat in Den Haag, dus nog maar een prikkie, als het niet zo triest was zou je ze gewoon uitlachen daar... wat een rotzooitje met dat vaccin.
Het is trouwens geen bacterie maar een virus en kan ook al alleen met schaamstreek contact worden overgebracht, zelfs met vingers etc. dus condoom is niet afdoende.
Beter alle vrouwen vanaf 20 jaar oproepen voor uitstrijken, alleen als je weet dat je nog niet aan sex hebt gedaaan hoef je evt niet te komen, rest kan dat vrijwilllig, dat zou pas doden schelen per jaar.
Want van die 200 die er jaarlijks aan overlijden zijn er 100 die niet voor het uitstrijkje kwamen opdraven!!!
Ik hoop alleen niet dat dit vaccinatie programma er vooor gaat zorgen dat er niemand meer kkomt voor de uitstrijkjes want dan gaan er pas doden vallen, gelukkig hebben we dan met 20ers te maken en niet met pubers , wellicht zijn die makkelijker over te halen tot het maken van een uitstrijkje...

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

teken deze petitie en stuur hem door naar zoveel mogelijk mensen a.u.b.



http://www.axci.nl:80/axci/index.php?ln ... NKERVACCIN

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

maandag 9 maart a.s. uitzending Radar over de vaccinatie:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... tart=false

Het DEScentrum over de snelle invoering van de vaccinatie:
Het doet hen denken aan de historie van het DES-hormoon
http://www.descentrum.nl/home.php?line=001-070

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Menno, thank. Allemaal kijken !

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Dit bericht heeft in het Nederlands Tijdschrift voor geneeskunde gestaan:
http://zaplog.nl/zaplog/article/protest ... eneeskunde

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Bravo Tros Radar! Goede uitzending.

Prof. van Leeuwen heeft duidelijk gemaakt dat ons a.h.w. iets als volkomen veilig wordt voorgeschoteld terwijl het niet lang genoeg onderzocht is.
Ook dat er 5 van de 7 punten uit het rapport van de gezondheidsraad min of meer genegeerd zijn. Waar heb je dan die raad voor nodig is dan mijn vraag? Hoef je ze ook niet om een rapport te vragen als je er toch niets mee doet. Bespaart ook weer geld.
Bekijk de uitzending en trek uw eigen conclusies.

Worden wij dan geacht makke schapen te zijn vraag je je dan af? Men ging er gewoon vanuit dat het volk het wel zou pikken!! En dat was gebeurd ware het niet dat er moeders zijn die zijn opgestaan en het lef hebben gehad om dit aan te kaarten!!

Op onderstaande site kunt u vele info vinden m.b.t. die ongeruste moeder: filmpjes/video van de TV- Radio uitzendingen Omroep Gelderland/Omroep Friesland/Waterland TV Noord Holland/ Nova tv en Netwerk. Ook interviews van diverse kranten. In no time wist deze moeder Anneke al die media aandacht te krijgen. Bravo Anneke!!! Je nam het op bij Omroep Friesland tegen twee universitair opgeleiden. Je stond je mannetje en oh wat deed men hun best om de boel te verdedigen. Je hebt Nederland wakker gemaakt. Vele meisjes en hun ouders zijn en zullen je dankbaar zijn!

De uitzending van vanavond hebben Anneke ’s verhaal bevestigd! Toch blijft het RIVM voet bij stuk houden maar dat doet Anneke ook en hoe!!!!

Ik kan me ook voorstellen dat er talloze ouders zijn die boos zijn omdat de voorlichting en de info in gebreke is gebleven. Ik hoop dat de campagne afgeblazen wordt en men het onderzoek hervat want er zijn nogal wat vragen die antwoord behoeven, lijkt mij.

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/


http://player.omroep.nl/?aflID=9058719

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door overname »

De wetenschap schrijdt voort :D

DeRNAi (RNA interference) is a revolution in biology, representing a breakthrough in understanding how genes are turned on and off in cells, and a completely new approach to drug discovery and development. Its discovery has been heralded as “a major scientific breakthrough that happens once every decade or so,” and represents one of the most promising and rapidly advancing frontiers in biology and drug discovery today which was awarded the 2006 Nobel Prize for Physiology or Medicine. RNAi is a natural process of gene silencing that occurs in organisms ranging from plants to mammals. By harnessing the natural biological process of RNAi occurring in our cells, the creation of a major new class of medicines, known as RNAi therapeutics, is on the horizon. RNAi therapeutics target the cause of diseases by potently silencing specific messenger RNAs (mRNAs), thereby preventing disease-causing proteins from being made. RNAi therapeutics have the potential to treat disease and help patients in a fundamentally new way.

Centraal wanbeheer
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:25

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Centraal wanbeheer »

Oh de wetenschap schrijdt zeker in flinke passen voort en de ware gentechnologie (met resultaten voor het volk) zit eraan te komen, maar dat is niet de agressieve entingscampagne met het baarmoederhalskanker 'vaccin'.

Wie wat kennis heeft van hoe dingen werken op celniveau, hoe virussen aangrijpen en wie een brede kennis heeft mbt wetenschap, waaronder ook statistiek zal niet blij zijn met deze campagne. Het is lastig uit te leggen voor de leek, maar ik zal een poging doen:

Allereerst mbt dit 'vaccin' zelf: Het is géén vaccin tegen baarmoederhalskanker, maar een vaccin tegen een deel van bepaalde virussen die een rol zouden spelen bij de ontwikkeling van baarmoederhalskanker. Het is dus geen vaccin in traditionele zin. (medisch fout)

Er zijn veel te weinig onderzoeksresultaten over de gevolgen van de entingen, met name in de doelgroep waarop nu wordt ge-ent. Voor zover er onderzoeksresultaten zijn, worden deze ruim positief vertaald naar andere doelgroepen (statistisch fout), waarmee men een deel van de bevolking feitelijk tot proefkonijnen maakt. Het zou niet de eerste keer zijn dat dit fout gaat.
Men neemt niet eens mee dat er al een behoorlijk goed resultaat is tegen bmhk, door uitstrijkjes, waarbij juist het deel dat niet deelneemt de helft uit maakt van de slachtoffers. Het is dan onzin om te stellen dat ze met vaccinatie wél zouden deelnemen en er aldus de helft minder slachtoffers zouden zijn. De winst bedraagt dan niet 100 sterfgevallen minder (misschien!), maar eerder 50 (misschien). Goochelen met cijfers kan iedereen die tot 10 kan tellen.

Men dient een afweging te maken met betrekking tot urgentie. Niemand zou klagen als vrouwen bij bosjes dood neervielen en er iemand met een mogelijk 'medicijn' kwam. Dit is niet het geval. Er is geen enkele reden onvoorzichtig te zijn mbt het introduceren van een nieuw medicijn tegen een risico dat niet groter is dan het worden overreden door en vrachtauto. Wie dat wel doet neemt een groter risico dan het risico dat men denkt te bestrijden en dat is ronduit dom. (politiek fout)

Hoe hard het ook klinkt, er wordt altijd een kosten baten analyse gemaakt, ook mbt medische zaken. Althans, dat zou men moeten doen. In dit geval is dat niet gebeurd, of niet goed gebeurd. De kosten voor uitstrijkjes zijn een stuk lager en ze zijn efficiënter dan de kosten voor enting, waarbij de efficiëntie nog zeer twijfelachtig is. Het kan zelfs zo zijn dat risico alleen toeneemt door de introducering van deze campagne, omdat een deel van de bevolking er -foutief- vanuit zal gaan dat men wel veilig is en aldus de uitstrijkjes nalaat. Dit zou per saldo een duurder 'medicijn' opleveren dat ook nog minder efficiënt is. (economisch fout)

Als laatste wil ik nog toevoegen dat door de zeer agressieve campagne en de foutief verstrekte informatie er nu een grote groepsdruk is onder jongeren om wel de entingen te ondergaan. Kinderen worden nu notabene verweten christelijk te zijn als ze een enting niet willen. Dat zegt iets over de kennis van jongeren mbt de geschiedenis, over intellect, over tolerantie, over recht op zelfbeschikking, over peer pressure en nog over een heleboel andere zaken, waaronder de macht van 'de staat'. Pardon, het zijn niet de kinderen van de staat meneer Klink, het zijn de kinderen van de ouders.

Geen van deze zaken zijn in mijn optiek goed te noemen. Het is een miskleun en dient zo snel mogelijk te worden gestopt. De verantwoordelijken hiervoor dienen minimaal publiekelijk te schande te worden gemaakt.

Centraal wanbeheer
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:25

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Centraal wanbeheer »

Aangezien de staat de kinderen direct tot doelgroep heeft gemaakt, denk ik dat ik hetzelfde zou moeten doen met het kritische geluid. En wellicht is dat voor veel ouders ook beter te bevatten.
Daarom heb ik de volgende metafoor bedacht:

In en om het huis zijn veel scherpe dingen, waaraan iemand zich soms krast en dan soms een pleister nodig heeft. In heel uitzonderlijke gevallen snijdt iemand per ongeluk een ader door en in nog uitzonderlijker gevallen bloedt iemand dood.

Om dit te voorkomen zijn er mensen die opletten en actie ondernemen als dingen vaak op dezelfde plaats fout gaan. Zo is er een rubber dopje op een oude spijker gezet vlakbij een deur waar continu mensen lang lopen en menigmaal iemand zich heeft geprikt. (dat is het uitstrijkje).
Het werkt best goed, maar het kan toch wel eens gebeuren dat ergens anders iemand een ader open haalt. Het is zeldzaam, maar komt voor.

Nu heeft de pleisterwinkel bedacht dat ze 'alle' scherpe dingen kunnen voorzien van een fluwelen hoesje. Men snijdt zich dan minder snel en ja, uit onderzoek blijkt dat ook.
Dus nu worden in de praktijk alle scherpe dingen die men maar kan vinden voorzien van een fluwelen pleistertje en de pleisterwinkel verdient er goed aan. (het 'vaccin'). Pa zegt dat het moet, want hij vindt de mevrouw van de pleisterwinkel wel leuk.

Probleem is dat het best duur is, want er zijn toch wel erg veel scherpe dingen in huis als je zo eens gaat zoeken. En andere mensen hebben al aangetoond dat je altijd bepaalde scherpe dingen vergeet, dus het hele idee van de hoesjes niet zo goed werkt.
Maar het ziet er best wel veilig uit. Je ziet bijna geen scherpe dingen meer en de mensen van de rubberstopjes zijn er niet zo blij mee, want dwars door een fluwelen hoesje heen kun je je soms nog lelijk snijden en iedereen doet nu onveilig omdat ze die scherpe dingen niet meer zien.

Dat is ongeveer de campagne die nu is gestart met enting tegen baarmoederhalskanker.

De vraag is dus, wil je veilig lijken en in bepaald opzicht wat veiliger zijn, maar misschien ook wel onveiliger omdat je het niet goed meer ziet en daarvoor veel geld betalen, of leven met hier en daar scherpe randjes en op de echt gevaarlijke plaatsen een rubber stopje, voor veel minder geld?
In beide gevallen zal iemand zich nog wel eens lelijk snijden, totdat men een echte oplossing heeft gevonden. Misschien blijkt dat inderdaar een soort pleistertje te zijn van de pleisterwinkel en misschien zelfs wel iets met fluweel erin (met een staaldraadje erbij of zo), maar voorlopig is alleen dat fluwelen hoesje niet voldoende.

Zou het dan niet beter zijn als al dat geld dat nu wordt besteed aan fluwelen hoesjes, wordt uitgegeven aan het verven van de veel te lage deuropeningen in felle rood gele balken, zodat een heleboel mensen niet continu met de kop tegen de muur lopen? En aan onderzoek om structurele oplossingen te bedenken (de deuropening vergroten bv)

Jammer voor de pleisterwinkel, maar dan moeten ze maar met een echt goede pleister komen. Medelijden hoeven we met hen niet te hebben hoor, het is één van de meest winstgevende winkels. Naast pleisters verkopen ze ook zalfjes en pillen, verbandjes en steunzolen.

Misschien dat meneer Klink en bepaalde oncologisch gynaecologen het nu ook snappen...

Centraal wanbeheer
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:25

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Centraal wanbeheer »

Het klinkt misschien niet zo netjes maar van mij mogen bepaalde mensen acuut een terminale vorm van baarmoederhalskanker krijgen, w.o. ene groothuizen, klink, een handvol oncologisch gynaecologen en managers bij Merck en Smit Kline.

Ent dat maar es in je dikke darm, stelletje volksverneukers!

(officiele klacht ingediend bij rivm, ze bellen me nog... sure)

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

gelezen op onderstaande website:



http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/



EERSTE NEDERLANDSE SLACHTOFFER?
Ik ben zooo verdrietig omdat mijn dochter meteen na het krijgen van de HPV-vaccinatie een stuiptrekkings-aanval kreeg en een dag later met ern-stige ademhalings problemen in het ziekenhuis is beland. Ze ligt op de Intensive Care en de doktoren vrezen voor haar leven. Lees hier verder op de website van Zembla-TV: http://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.262 ... 3de5d9cd20 (zie schokkend bericht Charlot op 4 maart 2009)!!!.
.
OPROEP CHARLOT (zie bericht hierboven)!
ANNEKE BLEEKER wil graag in kontakt komen met CHARLOT, danwel met personen die haar kennen, om zodoende in kaart te brengen wat de waar-de van haar berichtgeving is en hiermee eventueel anderen te helpen. Men kan per e-mail kontakt opnemen met Anneke: [email protected]
.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Bijwerkingen vooral melden, want die moeten bekend worden !

http://www.meldpuntmedicijnen.nl

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Marer »

@TullioFan: Waar was het groepje Welzijn verscholen achter het blog Natriumbicarbonaat.com toen Marjolein Bouwman, 25 jaar oud, overleed aan baarmoederhalskanker? En dit door toedoen van een non-behandeling van de criminele kwakzalver Simoncini gepromoot door het groepje Welzijn.
Alle niet gevaccineerde meisjes mogen dus net als Marjolein Bouwman het risico lopen op baarmoederhalskanker? En kan die criminele kwakzalver uit Rome dan weer eens zijn "kanker is een schimmel" bestrijden met het niet werkend middeltje bica? Waarom omarmt jullie armtierig groepje die vaccinaties niet? Ik denk dat meneer Simoncini nog wat proefkonijntjes wil hebben. Het liefst jonge vrouwen met baarmoederhalskanker, kan hij zich op uitleven!

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Marer »

@Centraalwanbeheer:
Quote:

"Het klinkt misschien niet zo netjes maar van mij mogen bepaalde mensen acuut een terminale vorm......."

Niet zo netjes? Dat is een understatement. Zoiets wens je niemand toe. Hoe gek kan iemand reageren. Omdat internet zo lekker anoniem is? Het is te belachelijk voor woorden. Iemand terminale kanker toe te wensen. Meer dan belachelijk. U bent niet meer serieus te nemen, u weet beslist niet waar u het over heeft.
Laatst gewijzigd door Marer op 10 mar 2009 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door kiz »

Alle niet gevaccineerde meisjes mogen dus net als Marjolein Bouwman het risico lopen op baarmoederhalskanker?
Kun je aangeven hoe groot dat risico op baarmoederhalskanker precies is?

Gesloten