De 'slimme weegschaal', is deze wel zo slim?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

De 'slimme weegschaal', is deze wel zo slim?

Ongelezen bericht door Radar »

Je komt ze tegen sportscholen, maar zijn ook te bestellen aan huis: de 'slimme' weegschaal. Maar hoe slim zijn deze eigenlijk? Radar deed onderzoek hiernaar en vergeleek vijf verschillende weegschalen. Heb jij een van deze in huis?

Lees hier alles over het onderzoek

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De 'slimme weegschaal', is deze wel zo slim?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus gewoon onzin spul. Zoals zoveel wat er te koop is.

ulrich.boche
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:08
Contacteer:

Re: De 'slimme weegschaal', is deze wel zo slim?

Ongelezen bericht door ulrich.boche »

Als ik me goed herinner aan de uitzending, was het resultaat van de Withings for het lichamsvet van Ellen 25% maar niet 35%.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: De 'slimme weegschaal', is deze wel zo slim?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als je verwacht dat je dat verschillende gegevens me kunt krijgen waarvoor je normaal professionele apparatuur nodig hebt, dus ook niet dat sportschool spul, dan kom je bedrijven uit. Voor mij houd hij dagelijks het gewicht bij, maar BMI kijk ik niet eens naar, omdat ik die niet belangrijk vind. Ook in de App waar alles bijgehouden wordt ook mijn stress meter en mijn hartslag en slaap bijgehouden, dus dan is het wel makkelijk. Maar ja voor 30 euro of iets mag je ook niet veel meer verwachten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De 'slimme weegschaal', is deze wel zo slim?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach, het is maar hoe je het gebruikt. Een bepaalde wijking hoeft helemaal niet zo erg te zijn, omdat de weegschalen vaak meer gebruikt worden om een ontwikkeling/ curve te volgen dan om exacte resultaten te weten. Zolang de afwijking consistent is, kan je de ontwikkeling prima volgen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De 'slimme weegschaal', is deze wel zo slim?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zit hem inderdaad in de ontwikkeling. Als je weet dat je te zwaar bent en/of wat andere zaken, kun je prima het verloop volgen van je pogingen er wat aan te doen.

Bij de laatste weging was ik 6 ons zwaarder vergeleken met drie maanden eerder, maar het vet (was ook te zien met een meetlint) was wél afgenomen. Dus doorgaan met de spieroefeningen, en wat meer bewegen en toch weer wat meer het dieet volgen...

com4ting
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2022 18:18

Re: De 'slimme weegschaal', is deze wel zo slim?

Ongelezen bericht door com4ting »

:D
Ik heb voor de grap eens tegelijkertijd verschillende weegschalen van hetzelfde merk in het ziekenhuis gebruikt: jullie ook Tros Radar?
Zéér verhelderend... :cry:

Gesloten