LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postnl boven de wet?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
ekkerman
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2017 18:52

postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door ekkerman »

Ik woon in Enkhuizen. Eind september 2017 heb ik een electrische gitaar besteld in china. Deze werd na een dag of 10 opgestuurd en 24 oktober kreeg ik een zg BVA brief dat 23 oktober de gitaar door de douane was gegaan . Nu wilde de douane (lees post nl want die doen de inklaringen) weten d.m.v. bewijs wat de waarde van het pakket was . Bij deze bva brief zat ook meteen het Nederlands 3S track en trace nummer .Dit bewijs heb ik meteen ge upload en reeds op vrijdag 27 zag ik dat tussen 14.00 en 17.00 uur het pakket zou worden aangeboden. Ik zag op een gegeven moment de postnl zzp'er bus de staat inkomen en deze bezorgster ken ik een vrij aardig

Van deze bezorgster heb ik zelfs haar telefoon nummer omdat ik wel vaker in het weekeind een pakketje krijg maar soms gezien mijn werk weg moet en ik haar dan kan bellen en vraag; "waar ben je nu" en daar dan heen reed en het daar dan krijg , best een luxe. Aangezien ik door twee meervoudig gehandicapte kids veel dozen met luiers en dieetvoeding etc door haar overhandigd krijg en dit nu al de vierde Chinese gitaarzending is kent ze mij en mijn adres dus redelijk uit haar hoofd.

Terug naar het verhaal 27/10 ; Ik loop dus naar de grote witte bus en zeg tegen haar ; volgens mij heb je een groot pakket voor mij. Nee zei ze , die heb ik wel zien staan in distributie depot Opmeer met jouw adres erop maar omdat het rembours was en er ook een sticker Amsterdam opzat heb ik die laten staan!!! Ik dacht meteen ;dan bel je mij toch even of vraag iemand van het depot hoe of wat maar initiatief is iets dat niet iedereen aangeboren mee krijgt blijkbaar en dus vroeg ik haar het depot telefoon nummer en die kreeg ik en dus belde ik die meteen op.

Daar vroeg ik Mark van afdeling klachten of ze er zorg voor konden dragen dat deze de volgende dag de zaterdag dus als de chauffeuse ook mijn wijk rijdt het wel klaarzetten dat het meekomt!! was oke!

De volgende dag (ik kon niet wachten want ik wachtte er al zo lang op , belde ik de chauffeuse rond 11.00 uur of ze hem mee had en ze zei nee, het pakket was er niet!!!!!

Weer Mark in Opmeer gebeld en die heeft een rondje gelopen in het depot en kon hem niet vinden maar omdat de track en trace nu slechts melde dat de zending gesorteerd was en in depot moest zijn zou hij maandag meer uitsluitsel kunnen geven.

Maandag melde Mark dat hij slecht nieuws voor mij had en het pakket met de volgende dimensies ;
Gewicht: 7,84 kg
Afmetingen: 29,5 × 46,5 × 115,5 cm nergens te bekennen was.

de volgende dagen heeft mark volgens eigen zeggen nog eens gezocht en contact met de douane distributie gezocht opdat het zou worden tegen gehouden mocht het weer retour China gaan dus.....

Volgens de scans van het 3s nummer is het dus nog steeds in Opmeer !!! Het kan nu dus of gestolen zijn of zonder gescand te zijn ergens heen gebracht zijn wat op zich vreemd is omdat het dan bij aankomst weer gescand zou moeten worden en dan meteen bekend waar het is , maar niets van dit alles.

Na 5 werkdagen kon ik officieel een klacht indienen en zou men een opsporingsteam eraan zetten om dit op te lossen maar men zei mij dat als ze het niet zouden vinden ik de verstuurder in dit geval China post aansprakelijk zou moeten stellen en dat is dus mijn vraag ; dat is toch bezopen want zodra het door de douane is en in het depot met getuigen en track en trace in een postnl depot aanwezig is en daar door handelen van post nl zomaar verdwijnt dan kan post nl hun handen qua verantwoordelijkheid er toch niet zomaar aftrekken? Wat kan ik doen!!!!!!
Laatst gewijzigd door ekkerman op 04 nov 2017 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Niet zo veel. PostNL handelt in overeenstemming met de postwet,.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt niets doen, u bent ook geen partij voor PostNL. U moet bij de afzender gaan klagen, die is namelijk opdrachtgever.

Overigens snap ik ook niet waarom u een toevoeging plaatst over de bezorger. En waarom zou die bezorger u moeten bellen als hij/zij een doos ziet staan met uw naam er op? U bent niet de opdrachtgever, dus de bewoording dat de bezorger initiatief moet nemen is nutteloos. De bezorgers krijgen een route doorgegeven en laden deze spullen. Als uw doos niet op de vrachtlijst staat wordt deze niet geladen. Simpeler kan het niet.

Kortweg: klagen bij de verzender en hopen dat met uw uitspraken de bezorger nog wilt langskomen bij u.

ekkerman
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2017 18:52

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door ekkerman »

de bezorgster zou mij even kunnen bellen omdat ze mij kent zo ook blijkt uit het verhaal en zij niet geheel wist wat te doen zou ze met een beetje initiatief wel degelijk het pakket hebben kunnen meenemen en had ik het nu dus gehad!!!

ekkerman
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2017 18:52

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door ekkerman »

het pakket stond voor haar klaar om meegenomen te worden maar ze heeft het laten staan met alle gevolgen van dien , een belletje of een vraag ter plekke had veel gescheeld

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door scontra »

ekkerman schreef:de bezorgster zou mij even kunnen bellen omdat ze mij kent zo ook blijkt uit het verhaal en zij niet geheel wist wat te doen zou ze met een beetje initiatief wel degelijk het pakket hebben kunnen meenemen en had ik het nu dus gehad!!!
Uw (overigens volledig ongepaste) personificatie van de betrokken bezorgster, aardig, maar ietwat simpel en vrij doof, kunt u niet het initiatief verwachten die u van haar eist.
Over uw denigrerende tekstinhoud zullen we het verder maar niet hebben.

ekkerman
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2017 18:52

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door ekkerman »

ik zou niet weten wat er verder aan mijn feitelijk chronologische verhaal nog denigrerend zou zijn het is zoals het is en laat nu anderen er maar op reageren a.u.b.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ekkerman schreef:de bezorgster zou mij even kunnen bellen omdat ze mij kent zo ook blijkt uit het verhaal en zij niet geheel wist wat te doen zou ze met een beetje initiatief wel degelijk het pakket hebben kunnen meenemen en had ik het nu dus gehad!!!
Een bezorger wordt betaald per afgeleverd pakket. De opbrengst per pakje is dusdanig laag dat er een hoop per dag bezorgd moeten worden. Als een bezorger voor aanvang van de rit eerst nog achter mensen aan moet bellen kost dat simpelweg teveel tijd. Als u het enige pakje had zou het kunnen, maar PostNL bezorgd gemiddeld 11 miljoen pakjes per dag. Al zou maar 1% een klacht hebben waar achteraan gebeld moet worden zou er voor de rit (dus voor 7 uur 's ochtends) al 110.000 mensen gebeld moeten worden. Die beltijd kan echt wel beter besteed worden.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door Cro »

Het is vrij simpel, je bent voor PostNL geen partij juridisch gezien en anders dan het van je aftypen kan je hier richting PostNL niet veel doen. Zij hebben geen verplichtingen richting jou en de bezorger ook niet.

Wat je wel moet doen is de correcte route volgen in gevallen als dit: contact opnemen met de Chinese verkoper en deze laten weten dat je het pakket niet ontvangen hebt, hij kan dan via China Post een onderzoek laten instellen en jou een nieuwe gitaar opsturen. De verkoper is namelijk aansprakelijk richting jou, China Post richting de verkoper en PostNL richting China Post. Het is helaas en veel gemaakte fout dat de ontvangende partij van een poststuk of pakket denkt dat PostNL verantwoordelijk is richting de ontvangende partij bij een probleem. Dit is echter niet zo.

ekkerman
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2017 18:52

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door ekkerman »

als je weet dat het is geweest in opmeer en gezien door een aantal mensen waaronder de bezorgster en de tracking zegt dat het nog steeds in opmeer is en dat is dus niet zo en je leest al die verhalen over postnl dan is het moeilijk te verkopen dat postnl geen verantwoording hoeft af te leggen . dit is misschien juridisch zo maar blijft moeilijk te verkopen en verteren. en dient nodig eens aan de kaak gesteld te worden dunkt mij , beetje de omgekeerde wereld dit , post nl of een van hun medewerkers laat het bewust of onbewust verdwijnen en het is de verantwoordelijkheid van verkoper of china post , kom nou?!!!

ekkerman
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2017 18:52

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door ekkerman »

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... or-postnl/

kijk hier maar eens naar en huiver!!!!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ekkerman schreef:https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... or-postnl/
kijk hier maar eens naar en huiver!!!!!
Huiver? Het zijn voorbeelden en waarschijnlijk zijn de betreffende postbezorgers al reeds ontslagen.

PostNL verwerkt 11 miljoen poststukken per dag. Dat zijn er ongeveer 4 MILJARD per jaar, dus het is niet zo vreemd dat het wel eens mis gaat. Je voorbeeld naar Tros Radar is leuk, maar Tros Radar is een televisie programma en de genoemde voorbeelden zijn erg leuk voor de kijkers, ze geven geen reëel beeld van PostNL in het algemeen.

Lees de cijfertjes van PostNL er maar eens op na:

https://www.postnl.nl/klantenservice/be ... bezorging/

Een televisie programma zou vermelden:

4% wordt niet op tijd bezorgd
Niet alle pakketten worden op het juiste adres afgeleverd
13% van de klanten is niet tevreden

Zelfde cijfertjes maar trekken wel de aandacht van de kijkers.

In jouw geval is er wat fout gegaan, dat is vervelend. Ze bieden je aan dat ze na 5 werkdagen een onderzoek kunnen instellen (dit hoeven ze niet) en geven je de juiste informatie dat als het niet gevonden kan worden je bij de verkoper moet zijn.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ekkerman schreef:als je weet dat het is geweest in opmeer en gezien door een aantal mensen waaronder de bezorgster en de tracking zegt dat het nog steeds in opmeer is en dat is dus niet zo en je leest al die verhalen over postnl dan is het moeilijk te verkopen dat postnl geen verantwoording hoeft af te leggen . dit is misschien juridisch zo maar blijft moeilijk te verkopen en verteren. en dient nodig eens aan de kaak gesteld te worden dunkt mij , beetje de omgekeerde wereld dit , post nl of een van hun medewerkers laat het bewust of onbewust verdwijnen en het is de verantwoordelijkheid van verkoper of china post , kom nou?!!!
PostNL moet wel verantwoording afleggen. Echter niet aan u, omdat u niet de klant bent die PostNL heeft ingeschakeld. Dat is China Post en daaraan moet PostNL verantwoording afleggen. China Post is ondertussen weer ingeschakeld door de verkoper en daar leggen zij verantwoording aan af. De verkoper is uw ENIGE contractpersoon in dit geval, want zij moeten verantwoording aan u afleggen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
ekkerman schreef:als je weet dat het is geweest in opmeer en gezien door een aantal mensen waaronder de bezorgster en de tracking zegt dat het nog steeds in opmeer is en dat is dus niet zo en je leest al die verhalen over postnl dan is het moeilijk te verkopen dat postnl geen verantwoording hoeft af te leggen . dit is misschien juridisch zo maar blijft moeilijk te verkopen en verteren. en dient nodig eens aan de kaak gesteld te worden dunkt mij , beetje de omgekeerde wereld dit , post nl of een van hun medewerkers laat het bewust of onbewust verdwijnen en het is de verantwoordelijkheid van verkoper of china post , kom nou?!!!
PostNL moet wel verantwoording afleggen. Echter niet aan u, omdat u niet de klant bent die PostNL heeft ingeschakeld. Dat is China Post en daaraan moet PostNL verantwoording afleggen. China Post is ondertussen weer ingeschakeld door de verkoper en daar leggen zij verantwoording aan af. De verkoper is uw ENIGE contractpersoon in dit geval, want zij moeten verantwoording aan u afleggen.
En ondanks dat dit compleet juist is, maakt POSTNL voor TS een uitzondering en willen ze al een onderzoek starten, maar als hieruit volgt dat het pakket vermist is dan moet hij het regelen met de verkoper in China. Eigenlijk best netjes van POSTNL dat ze al een onderzoek doen zonder dat je voor hun een contract partij bent.

Mucha

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door sjohie »

ekkerman schreef:Ik woon in Enkhuizen. Eind september 2017 heb ik een electrische gitaar besteld in china. Deze werd na een dag of 10 opgestuurd en 24 oktober kreeg ik een zg BVA brief dat 23 oktober de gitaar door de douane was gegaan . Nu wilde de douane (lees post nl want die doen de inklaringen) weten d.m.v. bewijs wat de waarde van het pakket was . Bij deze bva brief zat ook meteen het Nederlands 3S track en trace nummer .Dit bewijs heb ik meteen ge upload en reeds op vrijdag 27 zag ik dat tussen 14.00 en 17.00 uur het pakket zou worden aangeboden. Ik zag op een gegeven moment de postnl zzp'er bus de staat inkomen en deze bezorgster ken ik een vrij aardig

Van deze bezorgster heb ik zelfs haar telefoon nummer omdat ik wel vaker in het weekeind een pakketje krijg maar soms gezien mijn werk weg moet en ik haar dan kan bellen en vraag; "waar ben je nu" en daar dan heen reed en het daar dan krijg , best een luxe. Aangezien ik door twee meervoudig gehandicapte kids veel dozen met luiers en dieetvoeding etc door haar overhandigd krijg en dit nu al de vierde Chinese gitaarzending is kent ze mij en mijn adres dus redelijk uit haar hoofd.

Terug naar het verhaal 27/10 ; Ik loop dus naar de grote witte bus en zeg tegen haar ; volgens mij heb je een groot pakket voor mij. Nee zei ze , die heb ik wel zien staan in distributie depot Opmeer met jouw adres erop maar omdat het rembours was en er ook een sticker Amsterdam opzat heb ik die laten staan!!! Ik dacht meteen ;dan bel je mij toch even of vraag iemand van het depot hoe of wat maar initiatief is iets dat niet iedereen aangeboren mee krijgt blijkbaar en dus vroeg ik haar het depot telefoon nummer en die kreeg ik en dus belde ik die meteen op.

Daar vroeg ik Mark van afdeling klachten of ze er zorg voor konden dragen dat deze de volgende dag de zaterdag dus als de chauffeuse ook mijn wijk rijdt het wel klaarzetten dat het meekomt!! was oke!

De volgende dag (ik kon niet wachten want ik wachtte er al zo lang op , belde ik de chauffeuse rond 11.00 uur of ze hem mee had en ze zei nee, het pakket was er niet!!!!!

Weer Mark in Opmeer gebeld en die heeft een rondje gelopen in het depot en kon hem niet vinden maar omdat de track en trace nu slechts melde dat de zending gesorteerd was en in depot moest zijn zou hij maandag meer uitsluitsel kunnen geven.

Maandag melde Mark dat hij slecht nieuws voor mij had en het pakket met de volgende dimensies ;
Gewicht: 7,84 kg
Afmetingen: 29,5 × 46,5 × 115,5 cm nergens te bekennen was.

de volgende dagen heeft mark volgens eigen zeggen nog eens gezocht en contact met de douane distributie gezocht opdat het zou worden tegen gehouden mocht het weer retour China gaan dus.....

Volgens de scans van het 3s nummer is het dus nog steeds in Opmeer !!! Het kan nu dus of gestolen zijn of zonder gescand te zijn ergens heen gebracht zijn wat op zich vreemd is omdat het dan bij aankomst weer gescand zou moeten worden en dan meteen bekend waar het is , maar niets van dit alles.

Na 5 werkdagen kon ik officieel een klacht indienen en zou men een opsporingsteam eraan zetten om dit op te lossen maar men zei mij dat als ze het niet zouden vinden ik de verstuurder in dit geval China post aansprakelijk zou moeten stellen en dat is dus mijn vraag ; dat is toch bezopen want zodra het door de douane is en in het depot met getuigen en track en trace in een postnl depot aanwezig is en daar door handelen van post nl zomaar verdwijnt dan kan post nl hun handen qua verantwoordelijkheid er toch niet zomaar aftrekken? Wat kan ik doen!!!!!!
Dan hoort het niet in haar route, en zal ze het niet meenemen. Het hele bezorgsysteem is een lange keten van stappen, daar kan zij, of welke andere bezorger ook, niet zomaar van afwijken. Dat sommige bezorgers een nummer achterlaten om te bellen, dat doet de PostNL bezorger hier ook, is iets anders, en gaat doorgaans om het op de namiddag nogmaals bezorgen van pakketten die ze al in de bus hebben, en graag kwijt willen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

sylvesterb schreef:Lees de cijfertjes van PostNL er maar eens op na:
https://www.postnl.nl/klantenservice/be ... bezorging/
Ga ik doen:
Een televisie programma zou vermelden:

4% wordt niet op tijd bezorgd
Er staat:
96% van de consumentenpost op tijd bezorgd
Verder:
Niet alle pakketten worden op het juiste adres afgeleverd
Deze tekst helemaal niet gevonden; logisch; valt immers niet onder post- maar onder pakketbezorging; heb jij er blijkbaar bijgeschreven.
13% van de klanten is niet tevreden
Van de postbezorging dus.

Zo zout heb ik het zelden gegeten.

In het voorgaande genoemde cijfers worden 'kwaliteitscijfers' genoemd; google eens op 'kwaliteitscijfers pakketbezorging';??

atlas1302

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Maat de gitaar is weg, waar is die dan gebleven? hij stond daar netjes ingeklaard in een hoekje te wachten op bezorging. En zoefffff....de volgende dag gitaar weg en nergens te vinden.

Wie vindt dat nu leuk, ik zie de grap daar niet van in. Maar het afschuifsysteem is begonnen en ik zou gewoon een dispute openen bij China vrienden dat het percel niet is geleverd.

Tja, en dan begint het...welles nee nietes!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: postnl boven de wet?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

atlas1302 schreef:Maat de gitaar is weg, waar is die dan gebleven? hij stond daar netjes ingeklaard in een hoekje te wachten op bezorging. En zoefffff....de volgende dag gitaar weg en nergens te vinden.

Wie vindt dat nu leuk, ik zie de grap daar niet van in. Maar het afschuifsysteem is begonnen en ik zou gewoon een dispute openen bij China vrienden dat het percel niet is geleverd.

Tja, en dan begint het...welles nee nietes!
Het afschuiven is niet begonnen. Als u het bovenstaande gewoon leest en gewoon een dispuut opent bij de verkoper komt alles goed. U kunt beter de kop van de vraag veranderen dat u boven de wet wil staan. Helaas voor u gaat dat niet gebeuren en zal u zich gewoon aan de normale procedure moeten houden.

Gesloten