LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Revolyn en andere afslankproducten: waarom doet niemand hier iets aan?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
NienkedeWaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2019 12:47

Revolyn en andere afslankproducten: waarom doet niemand hier iets aan?

Ongelezen bericht door NienkedeWaal »

Beste Radar,

Als derdejaars studente Voeding en Diëtetiek, ben ik al heel wat onzin tegengekomen op voedselgebied. De constante stroom misinformatie op social media en via populaire diëten is bijna niet te tackelen door diëtisten. Ik maak mij vooral zorgen om de alternatieve afslankmiddelen zoals "Revolyn" (https://revolyn-nl.com/special.php). Niet alleen claimen deze producten resultaat zonder verandering van leefstijl of beweging, ze zeggen ook voorgeschreven te worden door artsen en dat ze mensen met "medische complicaties ten gevolge van overgewicht" kunnen laten afslanken en zelfs genezen. Het is niet moeilijk om te begrijpen dat dit de gezondheid (en portemonnee) van veel onschuldige slachtoffers kan schaden.

Ik heb hier bericht over gestuurd naar het European Institute for Food Law, maar dit is een vrijwilligersorgaan, natuurlijk. Het zou echt heel fijn zijn als jullie ergens in de komende maanden misschien een kort stukje in het televisieprogramma aan afslankproducten en medische voedingsclaims zouden kunnen wijden. Zo kan er wat meer bewustzijn gecreëerd worden!
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mar 2019 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Revolyn en andere afslankproducten: waarom doet niemand hier iets aan?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bewustzijn moet in jezelf zitten. Hoeveel topics zijn er al gemaakt door mensen die niet nadenken. Als je de meeste kwalen met een simpel pilletje kan oplossen, dan zouden artsen dus niet meer nodig zijn.
Zodra mensen zelf gaan nadenken zullen een hoop mensen ander werk moeten gaan zoeken. Niet alleen bij de pillendraaiers, maar ook malafide autoverkopers, vage chinese webshops, zolderkamerhobbiesten, enz.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Revolyn en andere afslankproducten: waarom doet niemand hier iets aan?

Ongelezen bericht door BL2 »

U bent hier op het forum van Radar, beter is het een bericht aan de redactie van het TV programma te zenden.

Echter ik denk, al besteden ze er een hele avonduitzending aan, het gaat toch niet helpen.
Er blijft altijd een groep mensen geïnteresseerd voor dit soort producten, al kost het hun gezondheid en/of vermogen.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Revolyn en andere afslankproducten: waarom doet niemand hier iets aan?

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Niet alleen claimen deze producten resultaat zonder verandering van leefstijl of beweging...”

Mensen willen toch graag bedrogen worden? Wat is gemakkelijker dan maar veel blijven eten, weinig bewegen, dichtgroeien en dan pillen nemen om “ af te kunnen vallen”.
Ik kan me nog afslankpillen herinneren die in de jaren negentig werden gepromoot door mevr. Schilder en die als warme broodjes over de toonbank gingen. De enige die hier beter van werd, was de producent van die pillen.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Revolyn en andere afslankproducten: waarom doet niemand hier iets aan?

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Het enige afslank product wat echt helpt is het door mij ontworpen VDH dieet.
Vreet De Helft.

Gesloten