Statiegeld

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Blazoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2017 07:36

Statiegeld

Ongelezen bericht door Blazoen »

Misschien is dit al gemeld, ik kon het in elk geval niet vinden in uw lijsten.

Het statiegeld bij AH blijft niet zoals vroeger geldig, als je dit vergeet te verrekenen, maar vervalt (ik dacht na 10 uren).
Hierdoor schiet je niet alleen het doel van statiegeld voorbij, maar dit lijkt me ook diefstal.

Gr. Blazoen

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Statiegeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Blazoen schreef:
16 mar 2023 15:16
Misschien is dit al gemeld, ik kon het in elk geval niet vinden in uw lijsten.
Dan heb je inderdaad iets gemist.
Blazoen schreef:
16 mar 2023 15:16
Het statiegeld bij AH blijft niet zoals vroeger geldig, als je dit vergeet te verrekenen, maar vervalt (ik dacht na 10 uren).
Hierdoor schiet je niet alleen het doel van statiegeld voorbij, maar dit lijkt me ook diefstal.
AH mag dit simpelweg niet eisen: er is gewoon een wettelijke verjaringstermijn van 5 jaar van toepassing.

Overigens vraag ik me af waar jij je op baseert, want AH schrijft zelf (volkomen terecht!) dit op de website:
Waar en tot wanneer kan ik een statiegeldbon inleveren?

Heb je lege flessen ingeleverd, dan kan je de bon bij de kassa van jouw winkel inleveren. Ben je de bon vergeten in te leveren, dan heb je nog 5 jaar om dit te doen. Hierna vervalt de waarde van de bon. Dit kan ook bij een andere AH dan waar je normaal komt, maar dan alleen bij de servicebalie. Het kan niet in een AH to go.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Statiegeld

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geen van die bonnetjes houdt het 5 jaar vol, dat kan ik je wel vertellen.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Statiegeld

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zal ergens op sociale media wel weer een gerucht rondgaan, net als over die vermeende weegschaaloplichting bij de Jumbo.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Statiegeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 mar 2023 15:25
Geen van die bonnetjes houdt het 5 jaar vol, dat kan ik je wel vertellen.
Haha true. Toch gek dat de materiele bewaartermijn een stuk korter is dan de formele bewaartermijn :wink:

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Statiegeld

Ongelezen bericht door Erthanax »

Blazoen schreef:
16 mar 2023 15:16
(...) Het statiegeld bij AH blijft niet zoals vroeger geldig, als je dit vergeet te verrekenen, maar vervalt (ik dacht na 10 uren).
Hierdoor schiet je niet alleen het doel van statiegeld voorbij, maar dit lijkt me ook diefstal.

Gr. Blazoen
Heeft u een duidelijke bron voor deze "informatie", zodat anderen die ook kunnen raadplegen? Ik vermoed van niet.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Statiegeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zal wel op Facebook staan, vermoed ik. 😁

Plaats reactie