LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aircooler bij BlueGood

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Dounya
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2018 09:05

Aircooler bij BlueGood

Ongelezen bericht door Dounya »

:evil: op 27 juli had ik een Aircooler besteld bij BlueGood. Deze werd pas bezorgd 34 dagen later op 30 augustus.

Op de site stond niet vermeld dat het tijdelijk niet leverbaar was dus vandaar deze gekozen.

Maar nu wil ik het retourneren en lees op hun site alleen maar ellende en een klachtenregen!!

Velen hebben niets ontvangen maar wel betaald anderen wel ontvangen en retour gezonden en ontvangen hun geld niet terug.

Eén en al drama dus.
Dit moet toch niet kunnen?

Groet Lyda

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aircooler bij BlueGood

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op de site van BleuGood heeft op de homepage gestaan dat er een flinke vertraging was van de aircoolers. Tja, zo snel is de post ook niet vanuit China.
Beter had u vooraf kunnen kijken naar de site van Bluegood, dan had u zeker deze webwinkel overgeslagen. Immers klopt er niets van. Ook al heeft u de wet aan uw kant, er zit nogal een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Dit soort winkeltjes zijn alleen juridisch aan te pakken, aan een klant hebben ze lak.

fritsfrits
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018 23:59

Re: Aircooler bij BlueGood

Ongelezen bericht door fritsfrits »

Ik zie nergens staan dat je het niet kan retourneren, dus wat is nu concreet je vraag?..

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aircooler bij BlueGood

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fritsfrits schreef:
08 sep 2018 19:57
Ik zie nergens staan dat je het niet kan retourneren, dus wat is nu concreet je vraag?..
Deze verkoper denkt slim te zijn en heeft zijn retourvoorwaarden voor de aircoolers aangepast. Doordat er tijdens de hittegolf zoveel vraag was en zij de enige waren die nog iets van verkoeling konden leveren ging het mis. De levertijden liepen op waardoor er pas na de hitte geleverd kon worden. Om niet zelf met alle voorraad te blijven zitten mocht ineens alleen maar nieuwe, ongebruikte en in dichte verpakking terug gestuurd worden. Zodra je de doos hebt opengemaakt krijg je al kosten om de oren. Als je het lef ook nog gehad hebt om het te testen verviel hun recht om te herroepen. Er mogen niet eens vingenafdrukken op zitten: https://bluegood.nl/pages/retourneren-aircoolers.
Helaas is dat niet volgens de wetgeving.

Helaas is dit 'bedrijf' slecht bereikbaar. Omdat ze niet zo groot zijn hebben ze geen telefoon (?) en met mailen kan het 3 dagen duren voordat er antwoord komt, dit vanwege de vele bestellingen (?). Het bedrijf heeft een virtueel kantoor (?) en gebruikt het KVK nummer van Speeltoestel King. Er worden levertijden aangegeven van 9 tot 19 dagen en ze spreken zelf al over vertraging door douane controles. Oftewel, een zolderkamerhobbiest met een dropshippingsbedrijfje.

fritsfrits
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018 23:59

Re: Aircooler bij BlueGood

Ongelezen bericht door fritsfrits »

NeoDutchio schreef:
08 sep 2018 20:13
een zolderkamerhobbiest met een dropshippingsbedrijfje.
Dat leek mij in het vorige topic al evident, maar neemt niet weg dat ik het tamelijk voorbarig vind om nu al brand en moord te schreeuwen voordat het product überhaupt is teruggestuurd.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aircooler bij BlueGood

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fritsfrits schreef:
08 sep 2018 20:17
NeoDutchio schreef:
08 sep 2018 20:13
een zolderkamerhobbiest met een dropshippingsbedrijfje.
Dat leek mij in het vorige topic al evident, maar neemt niet weg dat ik het tamelijk voorbarig vind om nu al brand en moord te schreeuwen voordat het product überhaupt is teruggestuurd.
Als je bij voorbaat al weet dat een vingerafdruk je al minimaal 50% gaat kosten lijkt het mij ook handig om juist vooraf al te zorgen dat alles goed geregeld gaat worden. Je hebt er niets aan als je je aankoop niet meer hebt en de verkoper je, met niet bestaande regels, zonder of met te weinig geld achter laat.

Gesloten