LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunstofkozijnen nemen?????????

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kaka23
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2009 18:56

kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door kaka23 »

Hallo,

ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben karin en ben 25 jaar en woon samen met mijn vriend en heb samen met hem een dochtertje van 1.5 jaar oud.

we hebben afgelopen zomer iemand laten komen van een berdrijf die in kunstofkozijnen werkt.
we wilden wel een gesprek en hij mocht ook een prijs opgave maken, maar wel met dikke na druk dat we nergens aan vast kwamen te zitten!!.
zoiets doe je niet zomaar, het is toch wel weer een flinke investering. :? .

helaas kregen wij de finaciering niet rond, omdat ik om een hele lullige bedrag geregistreerd sta bij de BKR (hier wist ik niks van af)
nou goed, dit hadden we door gegeven aan Niklo (kunstofkozijnen) dat wij de financiering niet rond kregen, maar waar zij op terug reageerden dat ZIJ wel iemand hadden die voor ons kon kijken of we het wel rond konden krijgen.
tot nu toe heb ik mijn poot stijf gehouden en gezegd dat ik bij mijn eigen finacieel adviseur blijf!!
Niklo eist nu van ons dat wij minstens 2 afwijzingen hebben van 2 banken willen wij onder de overeenkomst uit komen.

wij hebben destijds alleen een prijsogave laten maken met nadruk ook op het papier "onder voorbehoud van financiering" de man van Niklo zei dat dit geen probleem was en dat we nergens aan vast zaten.

verder hebben wij nog niks gedaan, het liefste wilde zij al iemand laten komen om de boel te laten opmeten.
maar dat wilden wij niet, al helemaal niet omdat het finacieel niet rond komt!!

in hoe verre staan zij in hun recht??

kunnen wij hier onderuit????

groetjes

karin

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Volgens mij ligt de "bewijslast" bij het bedrijf.
Zij moeten kunnen aantonen dat je een bindende afspraak hebt.
Heb je ergens je handtekening onder gezet?
En zo ja, wat staat daar precies in?
Zo nee, dan lijkt het mij sterk dat zij kunnen aantonen dat je een overeenkomst met hen hebt.
Lees de voorwaarden van het bedrijf eens door om te kijken of het überhaupt klopt dat je van 2 banken afwijzingen moet hebben.
Ik zou eens bellen en naar de manager/eigenaar vragen en een persoonlijke afspraak met hem maken.
Als je 1 op 1 met hem praat en uitlegt wat er gebeurd is, is er een goede kans dat hij/zij bijdraait.
Is dat niet het geval, gewoon om een kopie van het ondertekende contract vragen waar in staat dat jij kozijnen bij hen af zal nemen.
Lijkt mij dat ze dat dan niet kunnen overleggen.
Kunnen zij dit echter wel, dan heb je getekend en is het probleem om van hen af te komen groter.
Heel veel succes Karin!

kaka23
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2009 18:56

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door kaka23 »

hai!!

bedankt voor je reactie,

wij hebben duidelijk gezegt dat wij nergens aan vast wilden komen te zitten, deze jonge man legde ook duidelijk uit dat dit niet het geval was.
dit was voor ons ook de eerste keer dat wij dit deden, voor ons dus allemaal nieuw.
we hebben ook duidelijk gezegt dat (als we in zee wilden gaan) moesten kijken of het finacieel haalbaar was.
we moesten ook binnen 8 dagen laten weten of we het rond konden krijgen, dit hebben wij laten weten en we hebben ook laten weten dat het NIET haalbaar was.
ook uitgelegt waarom, later belde de "baas" mij op, omdat ik een mail had gestuurd met daarin dat ik heel verbaasd was dat ze mij een brief hadden gestuurd met daarin de felicitatie van onze aankoop van kunstofkozijnen, terwijl wij niks rond hebben rondom de finacien!!
hij legde uit dat onzen overeenkomst tussen de aankoop papieren waren gekomen en dat wij daarom die broef hadden gekregen, onze overeenkomst moest dus op een andere stapel liggen!!

al met al een dikke wir war, nu komen ze dus met het verhaal dat er minstens 2 afwijzingen moeten zijn van 2 banken.
nou ik kan hem denk ik wel 10 geven, ook ivm met de crisis, en ik geregistreerd sta bij de BKR!!

als wij nu ook iemand hadden laten komen om de boel op te meten en dergelijke dan was het ook weer een ander verhaal maar dat hebben wij zelfs niet gehad!!
alleen een infromatief gesprek, zij hebben een prijsopgave gemaakt "met ondervoorbehoud van financiering".

maar we zoeken het vandaag nog maar eens even goed uit, hij blijft ook maar bellen :?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Trap er niet in!!Laat hij maar bewijzen dat ze je wat VERKOCHT hebben.

Dreig hem met je rechtsbijstand als hij weer blijft bellen.

kaka23
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2009 18:56

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door kaka23 »

ik heb destijds bij de BKR de registratie op gevraagt, ik ga deze kopieren en mee sturen naar hun als bewijs dat ik geregistreert sta!!

vandaag hebben ze ook alweer 3 maal gebeld, je word er niet goed van!!
dat gedram!!! :?

hoe vaak ik het ook tegen ze zeg, luisteren hoooooooooooooo maar!!

heel vervelend

ronnieniks
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2009 13:04

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door ronnieniks »

hoi karin.
wat jij hier nu opschrijft zakt mij echt de broek van af!!
wij hebben jullie op 06-08-2008 kunststofkozijnen verkocht,ik heb de koopovereenkomst hier voor mij liggen.
er staat inderdaad onder voorbehoud van financiering op,het is toch heel normaal dat wij dan vragen om de afwijzingen als jullie tegen ons zeggen dat het niet lukt????als wij alle mensen op hun blauwe ogen moeten geloven dan kunnen wij onze zaak wel sluiten!!
maar je vergeet er bij te zeggen hoe vaak je hebt aangegeven hoe graag je de kozijnen wilde,we hebben jou mailtjes hier nog in de comp staan.
bryan heeft alleen met jou mee gedacht en voorgesteld dat het misschien via onze relatie mbt financiering wel zou kunnen lukken,maar dat was alleen een voorstel en geen verplichting!!
ik zit hier te trillen achter de comp van woede,want het laatste waar mensen mij van kunnen beschuldigen is wel het misleiden van mensen.ik probeer gewoon op een eerlijke manier mijn brood te verdienen,en dan beschuldig je mij dat ik oneerlijke zaken doe?ik snap niet waar je het lef vandaan haalt!!!!
en je weet donders goed dat je een koopovereenkomst getekend hebt...
het staat er met grote letters boven
het is misschien je leeftijd,maar zorg in de toe komst dat je eerlijk blijft,dat maakt het leven een stuk aangenamer.
ps.je kan mij altijd bellen,dan wil ik dit wel eens met jou uitspreken,dan zullen we zien wie hier eerlijk is en wie niet!!!!
en daarbij ik snap dit hele verhaal van jou eigenlijk niet want als je de afwijzingen naar ons opstuurd is de koopovereenkomst ontbonden.dus wat is nu eigenlijk het probleem.
ik zit er over te denken om je aan te klagen wegens smaad,want je brengt nu mijn bedrijf in diskrediet,terwijl ik al die tijd gewoon eerlijk ben geweest.

m.vr.gr. ronnie niks
niklo kunststoftechniek.

ronnieniks
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2009 13:04

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door ronnieniks »

hoi karin
ik heb even jou mail verkeer met bryan uitgeprint,als je wil kan ik dat openbaar maken.
dan zien de mensen in ieder geval hoe het daadwerkelijk zit!!
wij bestaan al een aantal jaren,we zijn er altijd trots op geweest dat wij niet op tros radar voor kwamen,en nu dit!!!!
ronnie niks
niklo kunststoftechniek.
Laatst gewijzigd door ronnieniks op 19 mar 2009 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

kaka23
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2009 18:56

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door kaka23 »

beste Mensen,

naar aanleiding van mijn berichten hier op Radar ben ik zelf gebeld door het bedrijf Niklo.
Het bedrijf is zo diep teleurgesteld in mij dat ik dit op Radar heb getypt!!
en ik wil daarom graag mijn wel gemene excuses aanbieden!

ik wil absoluut niet het het bedrijf in kwaatlicht stellen, het enige wat ik wil vertellen is dat ik zelf beter had moeten weten en het onderling met hun had moeten bespreken en het niet via Radar had moeten doen.

ik heb met de Heer Ronnie gebeld (van Niklo) en hij heeft mij uitglegd dat hij dit heel erg vond dat dit gebeurd is, omdat wij verder wel een goed gesprek hebben gehad!! en dat ik dit dan zo hier neer zet als of zij door en door een slecht bedrijf zijn, dit is absoluut niet het geval!!
en dat is ook zo het gesprek en alles is ons heel goed bevallen, de reden dat wij niet verder kunnen met de kunstof kozijnen komt door de registratie van de BKR.
Niklo is verder een goed bedrijf, en wil ik echt niet in kwaatlicht stellen.

mensen ik heb hier van geleerd!! praat met het bedrijf waarmee je in zee bent gegaan.
de Mensen van Niklo hebben mij laten in zien dat ik dit niet op zo`n manier had moeten doen!!

nogmaals mijn wel gemene exuses voor dit ongemak!!

ik heb hun belooft mijn excuses aan te bieden en bij deze wil ik dat ten zeerste doen!!

ik ga nu mijn afwijzingen van de banken naar hun toe sturen!! zodat zij ook verder kunnen

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nu hoor je het verhaal idd van 2 kanten.

Goed van de leverancier om hier te reageren want je krijgt zo idd een slechte naam.

John Krans
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:18

Re: kunstofkozijnen nemen?????????

Ongelezen bericht door John Krans »

Een verblijvende offerte verplicht je tot niets. Laat ze maar gewoon dreigen, juridisch hebben ze geen poot om op te staan. Geef ze maar je "middenvinger", dat is het enige dat zij verdienen.

Gesloten