LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Praxis

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.

Hoe prijsbewust ben JIJ als je aanbiedingen leest in een folder?

niet
0
Geen stemmen
soms
2
25%
nooit
0
Geen stemmen
valt me niet op
0
Geen stemmen
ik kijk niet naar aanbiedingen, als ik wat wil, koop ik het
0
Geen stemmen
ik ben altijd prijsbewust
6
75%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Faust001
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2008 16:28

Praxis

Ongelezen bericht door Faust001 »

Tjah, Praxis...
Ik kom er noodgedwongen vaak, in Zierikzee heb je welgeteld 1 doe-het-zelf-zaak en daarmee heeft de Praxis in kwestie het monopolie daar. Wat mij opgevallen is dat er steeds meer merkartikelen de schappen uit gaan en vervangen worden door de zogenaamde "eigen merken". De kwaliteit van deze artikelen laat voor zich spreken: zoals laatst het laminaat van Praxis eigen merk wat ik kocht, ongeveer 20 M2, ik heb er welgeteld 6 uur over gedaan om dit te leggen terwijl deze hoeveelheid normaal in 2 uur uit mijn handen komt... Dit nooit meer dus. Daarnaast merken zoals Pyrania, boren en zaagjes bv. niet meer te koop, maar wél Praxis eigen merk.. in no time bot. Bitjes idem. Hollewandpluggen van Fisher, niet meer te krijgen daar, maar wél hun eigen merk die door reeds weinig gewicht zoals een gordijnrails al uit het plafond komen.
Daarnaast lijkt het ook steeds meer een supermarkt gaan worden... zitkussens, snoepgoed, stereo's, ijsjes... enz...enz....
Mócht je de pech hebben niet goed te weten wát je waarvoor nodig hebt, krijg je een voorgebakken folder (als je geluk hebt) óf je word verwezen naar het rek met foldertjes waar álles te vinden is, want verstand van zaken hebben de goedkope jonge krachten niet echt meer.
Nog zoiets is de zogenaamde voordeelpakketten, je zal maar een balkje nodig hebben van 2 meter lang en ongeveer 40 bij 40 mm... dan zit je meteen vast aan een voordeelpakket van 3 stuks... nádeelpakket dus!!! Hout wat je koopt is nooit genoeg uitgedroogd en trekt krom terwijl de schappen vol staan met beschadigde planken (in de hoop dat je het gewoon meeneemt en niet ziet).
MAAR !!! wát wil het geval? stel dat je in een ander dorp of stad je boodschapjes bij de Praxis doet, en daar zit toevallig een Gamma vlak achter (zoals in den Helder), dan zie je ineens dat er wél producten goedkoper kunnen, wél weer een ander merk, want ze kunnen natuurlijk niet dezelfde producten elders goedkoper verkopen he.
Voorbeeld: de goedkoopste raamuitzetter in Zierikzee kost 13€, een soortgelijke, maar van een ander merk in den Helder... 9€ !!! Wat een doorzichtige politiek, graaipolitiek dus, en zo worden we allemaal genept door onze goedkope bouwmarkten, want de Praxis heeft daarin niet het alleenrecht, dit maakt ze zeker niet goedkoop in de zin van hun prijzen, maar goedkoop in de zin van bedrijfsvoering. Ik heb er weinig moeite mee gehad met mijn half afgemaakte LTS-opleiding de jongens door te krijgen die daarvoor hoogstwaarschijnlijk en minimaal een universitaire opleiding hebben genoten.
Helaas denken we met zn allen dat we inderdaad goedkoper uit zijn, herhaling is de kracht van de reclame, en dat is precies wat deze jongens doen om ons op deze gedachten te dwingen. Terwijl we helaas niet beter meer weten gaan we als makke schaapjes in op hun aanbiedingen die goedkoop LIJKEN te zijn, maar minstens 4 keer over de kop gaan voor het uberhaupt ook maar een aanbieding kan worden, voor de rest betalen we nog meer... en daarmee hebben we meteen ook dat kleine ondernemertje waar we nog wél 1 balkje kochten uit de weg geruimd. En doe het zelven doe ik nog steeds, een vakman inhuren is ook geen financieel pretje.
Dit wou ik even kwijt, een ergernis die helaas op feiten gebaseerd is.
Laatst gewijzigd door Faust001 op 14 nov 2008 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Praxis

Ongelezen bericht door vladja »

Alleen maar negatieve antwoorden mogelijk. Zeer slecht onderzoek, Geeft totaal vertekend beeld.

Faust001
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2008 16:28

Re: Praxis

Ongelezen bericht door Faust001 »

zijn er andere antwoorden denkbaar in het huidige financiele en koopgrage klimaat?

vascodagama
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: Praxis

Ongelezen bericht door vascodagama »

Ik moet helaas zeggen dat je gelijk hebt. Ik heb zelf maar een HBO niveau :), maar ik durf te beweren dat steeds meer mensen het doorkrijgen. Lang leve het internet. Mijn raad aan iedereen is ook op internet te kijken alvorens iets te kopen. Zelf bel ik ook naar winkels als het om grotere aankopen gaat.
Mijn raad : ga niet meer naar die Praxis, en neem contact op met Hornbach, en vraag of ze er daar één willen plaatsen. Wij hebben hier in Leeuwarden een praxis èn een Gamma, maar Hornbach is volgens mij nog wel een stukje beter.
Tevens heb ik hier om de hoek nog een kleinhandel zitten, maar die is helaas meestal veels te duur.
Op internet vind ik mijn meeste hout. Vooral in de dorpjes rondom Leeuwarden. Voorbeeld : osb plaat 9mm voor 2,75 €
De enige oplossing is dus zelf geen schaap te zijn en actief te zoeken naar alternatieven. Begin desnoods zelf een DHZ zaakje :)

Gesloten