LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
stofzuigertje

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een ketting overhouden is ook waardeloos en de kans op slechte partij en volgende jaar de andere.....

Maar de sloten, een set van 3 goede verkopen en 4 nieuwe leveren.
Wel kunnen gezonde bedrijven zoals de Chinees wel eens in een huurpand zitten.
Bij een 10 jaren huur contract wat plotseling 30% duurder word is verhuizen en spoorloos verdwijnen beter dan wurg contract verlengen.
Dan zit deze vaak elders in het land met flinke korting als nieuwe huurder!
Bij 10 jaren is eerste 2 jaren half geld en onderhandelen over de prijs mogelijk, maar na opnieuw 10 jaren????

Als U een nette nooit geopende verpakking kocht is alsnog wegens niet meer bestaande verkoper contact opnemen met de importeur de enige weg.
Vaak word via een dealer in jou regio dan alsnog geleverd.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

stofzuigertje schreef:De Gamma, ja niet de beste winkel heeft Huismerk sloten uit Zwitserland, niet duur en zowel per stuk, per 2 , 3 en vaak op bestelling en soms op voor 4....
Bij bestellen kan ook, en die zijn prima met echte certificaat en niet na te maken!

Deze zijn zowel goedkoper als beter dan Lips Nemef fusie groep die niet bepaald de gezondste onderneming is.. wel groter....
Deze sloten van Gamma zijn ook bij vakhandel tegen iets andere prijzen leverbaar en Duitse test... waren ze beste prijs/kwaliteit en niet na te maken.
Komen die cilinders van de Gamma waar je over spreekt uit de fabriek van (Dormo)Kaba ?

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Laten we wel wezen, de bron van mijn klacht en het probleem ligt bij Assa-Abloy, de producent van Nemef/Lips/Yale. Zij stoppen een niet geheel goed product in de verpakking, t.w. drie gelijksluitende cilinders met een vierde niet-gelijksluitende cilinder, i.p.v. vier gelijksluitende cilinders. En vervolgens gaat nu bij Assa-Abloy de vlag uit omdat de verkoper opgehouden heeft te bestaan. Maar wie heeft uiteindelijk dit probleem veroorzaakt? Juist, Assa-Abloy, die kennelijk nog niet eens in staat in de verpakking het juiste product te stoppen. En dan niet zijn verantwoordelijkheid nemen, om misselijk van te worden, van zo’n bedrijfspolitiek.

En waarom doet Assa-Abloy zo moeilijk, zo klant-onvriendelijk. Als ze hun fout hadden toegegeven, naar een inventieve oplossing hadden gezocht, hadden ze dat, schrik niet, misschien ergens tussen de € 15 en € 20 gekost! Zal toch voor zo’n bedrijf niet onoverkomelijk zijn lijkt mij zo.

Wie het handelen van hun klantenservice om zo’n bedrag begrijpt mag het zeggen.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Melis62 schreef:Laten we wel wezen, de bron van mijn klacht en het probleem ligt bij Assa-Abloy, de producent van Nemef/Lips/Yale. Zij stoppen een niet geheel goed product in de verpakking, t.w. drie gelijksluitende cilinders met een vierde niet-gelijksluitende cilinder, i.p.v. vier gelijksluitende cilinders. En vervolgens gaat nu bij Assa-Abloy de vlag uit omdat de verkoper opgehouden heeft te bestaan. Maar wie heeft uiteindelijk dit probleem veroorzaakt? Juist, Assa-Abloy, die kennelijk nog niet eens in staat in de verpakking het juiste product te stoppen. En dan niet zijn verantwoordelijkheid nemen, om misselijk van te worden, van zo’n bedrijfspolitiek.

En waarom doet Assa-Abloy zo moeilijk, zo klant-onvriendelijk. Als ze hun fout hadden toegegeven, naar een inventieve oplossing hadden gezocht, hadden ze dat, schrik niet, misschien ergens tussen de € 15 en € 20 gekost! Zal toch voor zo’n bedrijf niet onoverkomelijk zijn lijkt mij zo.

Wie het handelen van hun klantenservice om zo’n bedrag begrijpt mag het zeggen.
U blijft maar hameren op verantwoordelijkheid nemen, maar ze houden zich netjes aan de wet. Uw verkoper is niet betrouwbaar gebleken en u hebt geen overeenkomst met Assa-Abloy. Ik heb zelf regelmatig zaken gedaan met Assa en kan u nogmaals verzekeren dat ze echt niet zo star zijn zoals u beweert. Met dat verschil dat wij rechtstreekse contacten hadden en daar ook inkochten. Want dat is de wet nog steeds, garantie moet je halen bij je verkoper.
Dat er fabrikanten zijn die coulanter zijn is leuk, maar dat is geen recht.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

stofzuigertje schreef:Als U een nette nooit geopende verpakking kocht is alsnog wegens niet meer bestaande verkoper contact opnemen met de importeur de enige weg.
Vaak word via een dealer in jou regio dan alsnog geleverd.
Dat is exact wat ik geprobeerd heb, maar geen resultaat, want zoals gezegd, ze hebben de vlag uitgehangen nu de verkoper niet meer te traceren is.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Uit een ander topic:
R. Proctor schreef:Op de vraag: "Wat zijn mijn rechten?" Moet automatisch een juridisch antwoord komen.
Beter is de vraag: "Hoe kan ik een klein probleem zo soepel mogelijk oplossen, in samenwerking met de verkoper"
Daar wordt je leven veel vrolijker van.
arvandongen schreef:Geheel mee eens.
Maar maak dat sommige hier maar eens wijs.
En of nu de samenwerkingn tussen de koper en de verkoper betreft, of tussen de koper en de fabrikant, ik ondersteun dezelfde insteek van arvandongen en R.Proctor: “Hoe kan ik een probleem zo soepel mogelijk oplossen”.

Maar ik heb al begrepen op dit forum dat niet iedereen er zo over denkt, dat niet iedereen daar een voorstander van is.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

NeoDutchio schreef: Er komen wel eens B-keuze partijen op de markt die opgekocht worden.
NeoDutchio schreef: En ook ja, er zijn verschillend lijnen die verkocht worden. Voor bouwmarkten wordt bv en goedkopere soort gebruikt dan voor de vakhandel.
NeoDutchio stelt dat Assa-Abloy B-keuze partijen op de markt brengt, dus partijen die niet de standaard kwaliteit hebben, maar een mindere kwaliteit. Een kwalijke zaak want de koper van een Assa-Abloy artikel (Nemef/Lips/Yale) gaat er natuurlijk vanuit, lijkt mij tenminste, dat er een constante kwaliteit verkocht wordt door Assa-Abloy.

In een andere post zegt NeoDutchio dat er “verschillende lijnen verkocht worden, voor bouwmarkten wordt een goedkopere soort gebruikt dan voor de vakhandel”. Dat noem ik gewoon de zaak belazeren, want de klant/koper wordt voor de gek gehouden, die kijkt op de site van Nemef, Lips of Yale en leest daar de kwaliteits-informatie, waar helemaal niets vermeld staat over verschillen in kwaliteit van een bepaald product-artikel. Dan mag de klant er toch van uitgaan dat de kwaliteit van de geleverde producten op alle verkooppunten dezelfde is?
NeoDutchio schreef: Ik heb zelf regelmatig zaken gedaan met Assa en kan u nogmaals verzekeren dat ze echt niet zo star zijn zoals u beweert. Met dat verschil dat wij rechtstreekse contacten hadden en daar ook inkochten.
NeoDutchio schreef:Uit ervaring weet ik dat Assa Abloy echt niet moeilijk doet in dit soort gevallen.
NeoDutchio maakt duidelijk, dat als het om Assa-Abloy gaat, hij een ingewijde is. Zijn beweringen komen er dus op neer, dat Assa-Abloy een verschillende kwaliteit levert voor hetzelfde product terwijl de koper daarvan niet op de hoogte is. Dus wat NeoDutchio zegt betekent dus ook, dat wat dit betreft Assa-Abloy ook hier de boel flest, om het maar zachtjes uit te drukken.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Ben je nu non stop om de zoveel tijd aan het reageren puur zodat je post hoog blijft in de actuele topics? Voor wat aandacht?
Je kan nog tientallen a4tjes vol typen maar er verandert niets aan het geheel.Assa-Abloy heeft 0 verantwoording naar jou, daarvoor moet je bij de verkoper zijn waarvan je nog steeds de naam niet geeft. Het geeft mij in ieder geval het gevoel dat er iets niet klopt aan dat deel van het verhaal omdat je teveel gefocust bent op de leverancier

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Radar/AvroTros biedt een platform aan om consumentenbelangen en consumentenkwesties aan te kaarten, te verduidelijken en indien mogelijk op te lossen. Als een fabrikant (hier Assa-Abloy) produkten op de markt brengt met verschillende kwaliteitsniveaus waarvan de consument niet op de hoogte is maar alleen de insiders, zoals hier NeoDutchio stelt, dan lijkt mij dit platform een uitstekende plaats dit te bespreken. Gewoon, omdat dat een zeer ernstige zaak is. Maar dat vindt HADES2001 kennelijk niet.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Melis62 schreef:
NeoDutchio schreef: Er komen wel eens B-keuze partijen op de markt die opgekocht worden.
NeoDutchio schreef: En ook ja, er zijn verschillend lijnen die verkocht worden. Voor bouwmarkten wordt bv en goedkopere soort gebruikt dan voor de vakhandel.
NeoDutchio stelt dat Assa-Abloy B-keuze partijen op de markt brengt, dus partijen die niet de standaard kwaliteit hebben, maar een mindere kwaliteit. Een kwalijke zaak want de koper van een Assa-Abloy artikel (Nemef/Lips/Yale) gaat er natuurlijk vanuit, lijkt mij tenminste, dat er een constante kwaliteit verkocht wordt door Assa-Abloy.

In een andere post zegt NeoDutchio dat er “verschillende lijnen verkocht worden, voor bouwmarkten wordt een goedkopere soort gebruikt dan voor de vakhandel”. Dat noem ik gewoon de zaak belazeren, want de klant/koper wordt voor de gek gehouden, die kijkt op de site van Nemef, Lips of Yale en leest daar de kwaliteits-informatie, waar helemaal niets vermeld staat over verschillen in kwaliteit van een bepaald product-artikel. Dan mag de klant er toch van uitgaan dat de kwaliteit van de geleverde producten op alle verkooppunten dezelfde is?
NeoDutchio schreef: Ik heb zelf regelmatig zaken gedaan met Assa en kan u nogmaals verzekeren dat ze echt niet zo star zijn zoals u beweert. Met dat verschil dat wij rechtstreekse contacten hadden en daar ook inkochten.
NeoDutchio schreef:Uit ervaring weet ik dat Assa Abloy echt niet moeilijk doet in dit soort gevallen.
NeoDutchio maakt duidelijk, dat als het om Assa-Abloy gaat, hij een ingewijde is. Zijn beweringen komen er dus op neer, dat Assa-Abloy een verschillende kwaliteit levert voor hetzelfde product terwijl de koper daarvan niet op de hoogte is. Dus wat NeoDutchio zegt betekent dus ook, dat wat dit betreft Assa-Abloy ook hier de boel flest, om het maar zachtjes uit te drukken.
Dat er voor de bouwmarkten een andere lijn verkocht word dan voor de vakhandel heeft niets met flessen te maken. Een consument bij de gamma wil niet de hoofdprijs betalen. Bij een vakhandel worden andere kwaliteiten geleverd aangezien de klant daar wel meer wil gaan betalen. Er worden geen verschillende kwaliteiten geleverd, enkel andere series. De prijs moet ergens vandaan komen.

stofzuigertje

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Melis 62, stuur Assa Abloy een mail met de link naar dit forum....
Vinden ze niet leuk maar de kans dat ze plotseling de foute levering goed maken is dan veel groter.

En de Gamma, ja de huismerk komt van M&C, Swiss... en welke merken er nog meer bij zitten weet ik niet, met kaartje voor bijbestellen maar kan altijd mits je dat kaartje hebt, zowel cilinders als extra sleutels kun je alleen via kaartje krijgen....

Maar mail Assa eens, en kijk of ze nu wel coulance geven als geheel Nederland kan lezen hoe de merken Lips & Nemef de service van niet meer bestaande handelaar overnemen.....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Brahms »

Kan zijn dat ik er over heen gelezen heb, maar bij welke (verdwenen ?) bedrijf is de set van 4 nu eigenlijk gekocht. Immers dat is toch de kern van dit topic.
Waarom wordt Assa-Abloy zo langzamerhand door het slijk gehaald en wordt de eigenlijke veroorzaker, de leverancier en diegene welke het probleem moet oplossen niet genoemd?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom wordt Assa-Abloy zo langzamerhand door het slijk gehaald
Omdat dat het eigenlijke doel is van het topic.
TS schuift alles af van de verkoper naar de fabrikant.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Melis62 schreef:
NeoDutchio schreef: Er komen wel eens B-keuze partijen op de markt die opgekocht worden.
NeoDutchio schreef: En ook ja, er zijn verschillend lijnen die verkocht worden. Voor bouwmarkten wordt bv en goedkopere soort gebruikt dan voor de vakhandel.
NeoDutchio stelt dat Assa-Abloy B-keuze partijen op de markt brengt, dus partijen die niet de standaard kwaliteit hebben, maar een mindere kwaliteit. Een kwalijke zaak want de koper van een Assa-Abloy artikel (Nemef/Lips/Yale) gaat er natuurlijk vanuit, lijkt mij tenminste, dat er een constante kwaliteit verkocht wordt door Assa-Abloy.

In een andere post zegt NeoDutchio dat er “verschillende lijnen verkocht worden, voor bouwmarkten wordt een goedkopere soort gebruikt dan voor de vakhandel”. Dat noem ik gewoon de zaak belazeren, want de klant/koper wordt voor de gek gehouden, die kijkt op de site van Nemef, Lips of Yale en leest daar de kwaliteits-informatie, waar helemaal niets vermeld staat over verschillen in kwaliteit van een bepaald product-artikel. Dan mag de klant er toch van uitgaan dat de kwaliteit van de geleverde producten op alle verkooppunten dezelfde is?
NeoDutchio schreef: Ik heb zelf regelmatig zaken gedaan met Assa en kan u nogmaals verzekeren dat ze echt niet zo star zijn zoals u beweert. Met dat verschil dat wij rechtstreekse contacten hadden en daar ook inkochten.
NeoDutchio schreef:Uit ervaring weet ik dat Assa Abloy echt niet moeilijk doet in dit soort gevallen.
NeoDutchio maakt duidelijk, dat als het om Assa-Abloy gaat, hij een ingewijde is. Zijn beweringen komen er dus op neer, dat Assa-Abloy een verschillende kwaliteit levert voor hetzelfde product terwijl de koper daarvan niet op de hoogte is. Dus wat NeoDutchio zegt betekent dus ook, dat wat dit betreft Assa-Abloy ook hier de boel flest, om het maar zachtjes uit te drukken.
Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan naar hetgeen NeoDutchio stelde. Er blijken twee soorten verpakkingen te zijn van Assa-Abloy producten, de één is een blister, en bij de andere zit alles in een doos(je). Aan drie verkopers heb ik het verschil gevraagd. Verkoper één wist het verschil niet, verkoper twee vertelde dat er een kwaliteitsverschil zit in de verschillende verpakkingen, en verkoper drie vertelde dat hij daar niets over mocht zeggen …

Dus het schijnt dat wat NeoDutchio stelde er inderdaad kwaliteitsverschillen zitten in producten met dezelfde product-code, en waarvan de consument/koper dus niet op de hoogte is.

Dus hierbij dank aan NeoDutchio dat hij dat hier op het forum gemeld heeft.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Even een aanvulling op mijn laatste post.

Bij de twee verschillende verpakkingen van Assa Abloy produkten (blister of doos) met kennelijk kwaliteitsverschillen, zijn dus de product-codes hetzelfde, doch de barcodes komen niet overeen.

stofzuigertje

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een blister kun je ophangen aan het gaatje, doosje moet je andere stelling hebben en laten bouwmarkten nu plastic blisters eisen omdat ze dan geopende doosjes voorkomen zodat er geen 4 maar 3 in zitten of geruild voor oude zooi....
Doosje is voor normale winkels, plastic blister voor DHZ ketens.

En massa maakt goedkoper, Gamma MC die ze als huismerk verkopen is in Duitsland ruim 40% of meer duurder.....
Die zijn als 1, 2 , 3 en 4 te leveren maar voor setje 4 meestal vooraf online reserveren of thuis laten bezorgen!
Ook 5e of 6e bij bestellen kan dus jou huis en van kinderen of ouders gelijk sluitend krijgen is mogelijk.

Deze Swiss firma laat ook wel eens elders wat produceren maar met Anti Kern Trek in slot hoef je geen duurder nieuwe beslag te kopen....

https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... b021702807
Deze hoef ik niet, dat is net geen open huis....

https://www.gamma.nl/assortiment/nemef- ... b021292237
Voordelig 4x.... maar ik wil betere...

https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B442648
Helaas maar 3x, blijkbaar is 4x op bestelling of uit de handel gehaald en word het bij bestellen....
Maar wel goede en nergens na te maken en dat is bij ....... wel anders helaas.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door vroem »

Maar ik heb al begrepen op dit forum dat niet iedereen er zo over denkt, dat niet iedereen daar een voorstander van is.
Melis62

Berichten: 14
Geregistreerd: 30 jan 2018 20:12
dat is wel een erg makkelijk standpunt wanneer je aan de kant staat waarvan je zelf vindt dat er iets naar je toe moet komen.
Blijft dat het van de kant van Assa Abloy wel volledig valt onder coulance. Nu weet ik van mijzelf dat mijn neiging tot een coulanceregeling jegens anderen sterker afneemt naarmate de andere kant meer eisend dan verzoekend wordt. Wellicht lukt het niet omdat de toonzetting niet de juiste is?

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Toonzetting? Er zijn meer klachten op internet te vinden over Assa-Abloy. En nog nooit hebben ze één reactie geplaatst, laat staan een klacht opgelost. Minachting van de consument heet dat, en mij is dat inmiddels ook in directe correspondentie gebleken.

Nu kan ik gelijk wel even vertellen wat 1 van de 3 verkopers (zie mijn eerdere post) mij toevertrouwde. Hij biechtte op, dat ze spullen van Assa-Abloy niet graag verkochten, omdat ze wat slechte ervaringen hadden gehad met garantie-kwesties, dat Assa-Abloy altijd moeilijk deed en soms niets wilde weten van garantie op hun producten, terwijl er volgens de verkoper toch echt wel wat aan de hand was. De verkoper zei ook dat ze de Assa-Abloy wel moesten verkopen om een breed assortiment te hebben, en er ook vraag naar was, maar dat ze liever een ander merk aanraadden. En hij noemde daarbij M&C (Stofzuigertje had het daar ook al over), wel wat duurder zei hij, maar prima kwaliteit, en nooit geen gezeur van de fabrikant.

Overigens gaat het kennelijk niet zo goed met Assa-Abloy. De Nemef-fabriek in Nederland kent al zo’n 16 jaar onrust, met gedwongen ontslagen, en mogelijke bedrijfssluitingen. Ook bij de sociale werkvoorzieningen (ja daar waar o.a. de cilinders worden ingepakt) waar 280 mensen voor Nemef werken, zal het werk voor Nemef stoppen. Op directieniveau is het zowel bij moederbedrijf Assa-Abloy als dochter Nemef een duiventil, de directieleden worden steeds in hoog tempo vervangen.

Alles laat bij mij toch de indruk achter, dat Assa-Abloy een niet gezond bedrijf is. Misschien was dochter Nemef dat wel, maar wordt dat sinds de overname door Assa-Abloy met alleen maar problemen geconfronteerd. Maar misschien was het Assa-Abloy bij de overname alleen maar om de naam Nemef te doen.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Melis62 schreef:Toonzetting? Er zijn meer klachten op internet te vinden over Assa-Abloy. En nog nooit hebben ze één reactie geplaatst, laat staan een klacht opgelost. Minachting van de consument heet dat, en mij is dat inmiddels ook in directe correspondentie gebleken.

Nu kan ik gelijk wel even vertellen wat 1 van de 3 verkopers (zie mijn eerdere post) mij toevertrouwde. Hij biechtte op, dat ze spullen van Assa-Abloy niet graag verkochten, omdat ze wat slechte ervaringen hadden gehad met garantie-kwesties, dat Assa-Abloy altijd moeilijk deed en soms niets wilde weten van garantie op hun producten, terwijl er volgens de verkoper toch echt wel wat aan de hand was. De verkoper zei ook dat ze de Assa-Abloy wel moesten verkopen om een breed assortiment te hebben, en er ook vraag naar was, maar dat ze liever een ander merk aanraadden. En hij noemde daarbij M&C (Stofzuigertje had het daar ook al over), wel wat duurder zei hij, maar prima kwaliteit, en nooit geen gezeur van de fabrikant.

Overigens gaat het kennelijk niet zo goed met Assa-Abloy. De Nemef-fabriek in Nederland kent al zo’n 16 jaar onrust, met gedwongen ontslagen, en mogelijke bedrijfssluitingen. Ook bij de sociale werkvoorzieningen (ja daar waar o.a. de cilinders worden ingepakt) waar 280 mensen voor Nemef werken, zal het werk voor Nemef stoppen. Op directieniveau is het zowel bij moederbedrijf Assa-Abloy als dochter Nemef een duiventil, de directieleden worden steeds in hoog tempo vervangen.

Alles laat bij mij toch de indruk achter, dat Assa-Abloy een niet gezond bedrijf is. Misschien was dochter Nemef dat wel, maar wordt dat sinds de overname door Assa-Abloy met alleen maar problemen geconfronteerd. Maar misschien was het Assa-Abloy bij de overname alleen maar om de naam Nemef te doen.
Noem eens 1 bedrijf waar geen klachten klachten over te vinden zijn? Assa Abloy is een fabrikant, deze levert niet aan consumenten. Minachting hebben ze niet, ze leveren niet aan consumenten.
En een fabriek waar al 16 jaar lang gedwongen ontslagen kent kan ook niet. Er is altijd een natuurlijk verloop en als je daarnaast al 16 jaar lang mensen blijft ontslaan blijft er niemand meer over.
U blijft een zondebok zoeken en naar allerlei manieren om Assa Abloy te bewegen u te helpen. Maar dit gaat niet gebeuren.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Melis62 schreef:Toonzetting? Er zijn meer klachten op internet te vinden over Assa-Abloy. En nog nooit hebben ze één reactie geplaatst, laat staan een klacht opgelost. Minachting van de consument heet dat, en mij is dat inmiddels ook in directe correspondentie gebleken.

Nu kan ik gelijk wel even vertellen wat 1 van de 3 verkopers (zie mijn eerdere post) mij toevertrouwde. Hij biechtte op, dat ze spullen van Assa-Abloy niet graag verkochten, omdat ze wat slechte ervaringen hadden gehad met garantie-kwesties, dat Assa-Abloy altijd moeilijk deed en soms niets wilde weten van garantie op hun producten, terwijl er volgens de verkoper toch echt wel wat aan de hand was. De verkoper zei ook dat ze de Assa-Abloy wel moesten verkopen om een breed assortiment te hebben, en er ook vraag naar was, maar dat ze liever een ander merk aanraadden. En hij noemde daarbij M&C (Stofzuigertje had het daar ook al over), wel wat duurder zei hij, maar prima kwaliteit, en nooit geen gezeur van de fabrikant.

Overigens gaat het kennelijk niet zo goed met Assa-Abloy. De Nemef-fabriek in Nederland kent al zo’n 16 jaar onrust, met gedwongen ontslagen, en mogelijke bedrijfssluitingen. Ook bij de sociale werkvoorzieningen (ja daar waar o.a. de cilinders worden ingepakt) waar 280 mensen voor Nemef werken, zal het werk voor Nemef stoppen. Op directieniveau is het zowel bij moederbedrijf Assa-Abloy als dochter Nemef een duiventil, de directieleden worden steeds in hoog tempo vervangen.

Alles laat bij mij toch de indruk achter, dat Assa-Abloy een niet gezond bedrijf is. Misschien was dochter Nemef dat wel, maar wordt dat sinds de overname door Assa-Abloy met alleen maar problemen geconfronteerd. Maar misschien was het Assa-Abloy bij de overname alleen maar om de naam Nemef te doen.
Over ongezonde bedrijven geproken, hoe gaat het met die winkel waar je de spullen gekocht hebt en verantwoordelijk is voor je garantie?

Waarom nog steeds de obsessie van assa-abloy?
Ze gaan je niet helpen dat is duidelijk, neem je verlies en ga verder met het leven.
Je kan nog 10 jaar hierop doorgaan maar daar krijg je geen oplossing mee en ook je geld niet terug.

Gesloten