Hottub niet geleverd

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u gelijkgekregen hebt, kunt u uw vordering in handen geven van een deurwaarder.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hebnikskrijgniks schreef:
22 jan 2024 20:05
Ik heb een rechtszaak aangespannen en mijn gelijk gekregen. Maar nog steeds mijn geld niet terug.
Het helpt wel als je daarbij aangeeft wat je al geprobeerd hebt. Heb je uberhaupt al een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld?
Hebnikskrijgniks schreef:
22 jan 2024 20:05
We kunnen hem privé aanpakken, daar is een mogelijkheid voor.
Dat kan jij niet. Dat kan alleen een curator. En dan krijg je vrijwel zeker geen cent.
Hebnikskrijgniks schreef:
22 jan 2024 20:05
Dan kan hij zijn bijna nieuwe landrover en huis wel verkopen.
Onzin. Die Landrover is een leasebak en dat huis staat vást niet op zijn naam.
Hebnikskrijgniks schreef:
22 jan 2024 20:05
Hiervoor hebben we wel meerdere mensen nodig om de kosten van de advocaat te delen.
Waarom? Je hebt helemaal geen advocaat nodig, maar een gerechtsdeurwaarder. En die maakt zijn kosten per schuldeiser, die kosten kan je niet delen. Alleen als je het faillissement wilt aanvragen heb je een advocaat nodig, maar dat is de domste/ laatste optie.
Hebnikskrijgniks schreef:
22 jan 2024 20:05
Of we moeten met z'n alle bij hem langs gaan in Deil. Misschien dat hij dan wel ons geld terug geeft
Ja, dát is een goed idee... :lol:

En... hoe heb je vorm gegeven aan mijn advies uit november?
Moneyman schreef:
17 nov 2023 10:36
Hebnikskrijgniks schreef:
17 nov 2023 08:10
Dit gaat een rechtzaak worden, waarbij Barrelsauna alle kosten zal moeten gaan betalen.
Maak wel een goede inschatting hoe groot de kans is dat je dat geld überhaupt terug krijgt.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
23 jan 2024 10:25
Hebnikskrijgniks schreef:
22 jan 2024 20:05
Ach MM, deze gedupeerde heeft exact de juiste nick uitgekozen, en zal alles in het werk stellen om te zorgen dat het blijft kloppen. Kun je schrijven wat je wil. :D

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Ik probeer hem er alleen van te weerhouden dat zijn nick "hebnikskrijgnikshebnogminder" moet worden :D

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zulke grote bedragen vooruit betalen.

Hebnikskrijgniks
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2023 14:32

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Hebnikskrijgniks »

Goedemiddag gedupeerden.

Ik heb een tip voor jullie.
Laat zo snel mogelijk beslag leggen bij de belastingdienst. Dit heb ik ook gedaan. Ik heb mijn volledige bedrag terug ontvangen, ook de deurwaarder en advocaat hebben hun geld ontvangen.
Dat is de enige plaats waar zij nu nog geld hebben staan, en jullie je geld vandaan kunnen halen.
Succes.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beslag leggen bij de belastingdienst? Grapjas.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe moet ik me dat voorstellen?
Beslag laten leggen bij de Belastingdienst?
De Belastingdienst kan beslag laten leggen als het bedrijf een belastingschuld heeft maar als particulier of bedrijf kun je geen beslag leggen bij de Belastingdienst.
De deurwaarder kan eventiueel wel beslag leggen op hun bezittingen maar dan moeten ze die op papier wel hebben.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
14 mar 2024 14:22
Beslag leggen bij de belastingdienst? Grapjas.
Een ander grapjas noemen omdat je niet weet wat de mogelijkheden zijn is nogal zwak.

Ik leg zo vaak beslag onder de Belastingdienst. Dat is immers gewoon een derde partij, waaronder beslag gelegd kan worden als er rechtsverhouding is waaruit vorderingen voortvloeien.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
14 mar 2024 14:24
De Belastingdienst kan beslag laten leggen als het bedrijf een belastingschuld heeft maar als particulier of bedrijf kun je geen beslag leggen bij de Belastingdienst.
Natuurlijk wel. Net als bij iedere andere partij waarop de schuldenaar nog een vordering heeft.
juliomariner schreef:
14 mar 2024 14:24
De deurwaarder kan eventiueel wel beslag leggen op hun bezittingen maar dan moeten ze die op papier wel hebben.
Onjuist. Het "op papier hebben" is helemaal niet nodig, sterker: het is precies andersom. Ik kan bij een schuldenaar overal beslag op leggen, totdat aangetoond wordt dat de spullen niet van de beslagene zijn of er andere/ oudere rechten zijn.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus dan legt u dus beslag op eventuele teruggave? (mits deze er is?)
Wat betreft uw laatste opmerking op mijn reactie. klopt ik legde de bewijslast verkeerd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ze de spullen niet leveren en ook de vooruitbetaalde bedragen niet teruggeven, zullen ze ongetwijfeld ook geen tegoed hebben bij de belastingdienst.

Maar ik heb u blijkbaar ten onrechte een grapjas genoemd. Want wat u schreef, blijkt te kunnen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik denk ook niet dat ze een tegoed hebben bij de belastingdienst maar als ik Hebniks moet geloven blijkbaar wel.
Hoewel je dan moet afvragen of dat nog steeds zo is. Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen dus zullen ze wel maatregelen hebben getroffen zodat dit truukje geen 2e keer lukt.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
14 mar 2024 14:28
Dus dan legt u dus beslag op eventuele teruggave? (mits deze er is?) Wat betreft uw laatste opmerking op mijn reactie. klopt ik legde de bewijslast verkeerd.
Bij particulieren is dat inderdaad de voorlopige teruggaaf, maar het kan ook de zorg- of huurtoeslag zijn.
juliomariner schreef:
14 mar 2024 14:59
Ik denk ook niet dat ze een tegoed hebben bij de belastingdienst maar als ik Hebniks moet geloven blijkbaar wel. Hoewel je dan moet afvragen of dat nog steeds zo is. Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen dus zullen ze wel maatregelen hebben getroffen zodat dit truukje geen 2e keer lukt.
De vraag is of ze dat kunnen voorkomen. De meeste situaties waarin je een vordering op de fiscus hebt, vloeien voort uit wettelijke verplichtingen.
Lady1234 schreef:
14 mar 2024 14:52
Als ze de spullen niet leveren en ook de vooruitbetaalde bedragen niet teruggeven, zullen ze ongetwijfeld ook geen tegoed hebben bij de belastingdienst.
Het één is geen gevolg van het ander. En je hebt blijkbaar ongelijk: er was wel degelijk een vordering (dat is de correcte term).
Lady1234 schreef:
14 mar 2024 14:52
Maar ik heb u blijkbaar ten onrechte een grapjas genoemd. Want wat u schreef, blijkt te kunnen.
Je noemde mij geen grapjas, maar iemand anders die oprecht probeert een andere gedupeerde te helpen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moneyman

Ik reageerde ook op de Ts en niet op u @moneyman.

Plaats reactie