Bedrijf betalen dat niet doet wat het belooft?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
renskevt78
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2024 12:58

Bedrijf betalen dat niet doet wat het belooft?

Ongelezen bericht door renskevt78 »

Wij hebben te maken gekregen met een bedrijf BVH daktechniek. Na wat onderzoek, omdat ze niet echt afspraken na kwamen bleek dat gegevens op de website niet klopten.

- er staat dat het bedrijf zelf 25 jaar of langer ervaring heeft, maar het is pas een jaar ingeschreven bij de KVK en wie
heeft dan die jarenlange ervaring.
- Het certificaat op de website kent geen bedrijf BVH daktechniek.
- Er is niet volgens de veiligheidsnormen gewerkt zoals aangegeven op de site.
- En daar staat 10 jaar garantie, terwijl 5 jaar garantie is gezegd.
- duizenden reviews, maar er zijn er maar vier terug te vinden.

Ook zeiden ze dat de nokvorsten gerepareerd moesten worden. Wij hebben daarom een second opinion aangevraagd om te checken of de nokvorsten echt nodig zijn. Dit was niet zo. Het kan nog wel 10 jaar goed gaan zei hij.

Verder meteen gevraagd hoe het zit met de schoorsteen. Die bleek matig gedaan. Er is bijvoorbeeld geen lood gebruikt. Ik vond de zwarte flap ook al een rare kleur. Daarnaast is het oude lood niet verwijderd en niet vervangen voor nieuw lood. Hij kon niet inschatten of de schoorsteen daadwerkelijk geïmpregneerd was.

Aan jullie twee vragen:
1. moet je betalen als een bedrijf niet alles doet wat er is afgesproken en het niet de kwalificaties heeft die ze zeggen te hebben?
2. is iemand anders bekend met dit bedrijf BVH daktechniek uit den Bosch?

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Bedrijf betalen dat niet doet wat het belooft?

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Den Bosch is berucht om de malafide dakdekkers bedrijven. Daar zijn al verschillende items op consumentenprogramma's aan gewijd.

Meestal vragen die malaifde bedrijven ook contact/pin betaling op het moment dat ze klaar zijn met het "werk"
Uit je posting lijkt te volgen dat je nog niet betaald hebt, en dat zou ik dan ook niet doen.
Heb je wel betaald dan ben je bijna zeker gewoon je geld kwijt en zou ik er geen energie meer in stoppen.

Heb je nog niet betaald dan zou ik de inhoudelijke tekortkomingen melden en vragen of zie die zonder kosten kunnen herstellen binnen 2 weken.

De misleiding met aantal jaren ervaring en tevreden klanten is vervelend maar maakt hier niet het verschil.
Ik ben zover als er op een website pontificaal wordt gerept over het aantal tevreden klanten ik denk dat het tegenovergestelde het geval zou zijn. Een extra reden in dat geval om bijvoorbeeld het bedrijf op trustpilot op te zoeken.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Bedrijf betalen dat niet doet wat het belooft?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Op zich zijn er wel een aantal signalen waaruit afgeleid kan worden dat het hier dakbedrijf gaat waar je wat vraagtekens bij kunt zetten. Echter, dit achteraf doen en niet vooraf is op zich niet heel handig aangezien ze het werk vermoedelijk a hebben gedaan en dan zul je vermoedelijk moeten betalen.

wat betreft:

- er staat dat het bedrijf zelf 25 jaar of langer ervaring heeft, maar het is pas een jaar ingeschreven bij de KVK en wie
heeft dan die jarenlange ervaring.

Zegt helemaal niets (of is heel ruim geïnterpreteerd), het bedrijf kan overgenomen zijn of degene die het bedrijf gestart is heeft die ervaring (als het een eenmansbedrijf betreft kan dat en jarenlang je werk incorrect uitvoeren is ook ervaring dus....

- Het certificaat op de website kent geen bedrijf BVH daktechniek.

Dat klinkt niet goed.

- Er is niet volgens de veiligheidsnormen gewerkt zoals aangegeven op de site.

Heeft u daarvoor betaald? inmiddels zijn de regels zeer streng en kost veiligheid (in de vorm van een steiger) vaak meer dan het eigenlijke werk (en het ontslaat ook de particuliere opdrachtgever niet van een controleplicht)

- En daar staat 10 jaar garantie, terwijl 5 jaar garantie is gezegd. Aan "gezegd" heb je niets het hoort in de offerte en op de factuur te staan (net als in de voorwaarden).

Dus kijk wat je in opdracht hebt gegeven en wat de afspraken waren (offerte), laat bij twijfel een inspectie van het verrichte werk uitvoeren en ga in overleg over de resultaten en vraag of ze het op willen lossen alvorens te betalen.

P.s. dat van de nokvorsen is een bekende truc van een reeks oplichters uit de regio den Bosch. Kost een vermogen terwijl de oplossing (Flexim eronder smeren) al lang niet meer de correcte is. Dat lood is onzin, ook goede bedrijven werken inmiddels met loodvervangers (meestal zwart) omdat het metaal zelf op termijn niet meer mag worden toegepast (en de vervangers net zo lang meegaan).

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Bedrijf betalen dat niet doet wat het belooft?

Ongelezen bericht door rvjapio »

..als ze niet hebben gedaan wat is afgesproken EN u hebt het werk niet al goedgekeurd, dan zou ik niet betalen. Als u wel al akkoord bent gegaan dan wordt het lastiger en kunt u bv proberen korting te bedingen op het eindbedrag.

Plaats reactie