LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Blizzard-01
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2011 09:11

BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door Blizzard-01 »

Op [link verwijderd door de moderator] (veiling) ben ik de hoogste bieder op een whirlpool. Het bad gekocht voor 535 Euro en daarover de kosten van veiling en vervoer. Het bad kost nieuw bij andere aanbieders zo rond de 1500 Euro.

Daarna begint de ellende. Het antwoord van BVA auctions op mijn klacht / vraag zegt voldoende.

Beste mensen,

In februari hebben wij een Whirlpool bij u gekocht. Vandaag is de tegelzetter langs geweest om het werk bij ons op te nemen. Wij kwamen er achter dat het bad niet juist geleverd is. Wij hebben een rechtse opstelling bij u gekocht en het bad is voor linkse plaatsing. Kunnen we hier nog iets mee? Is bij u bekend waar ons bad is gebleven?

Zie bijlagen (R staat voor rechts in het typenummer)

Vriendelijke groeten,
*********

Antwoord va BVA auctions:

Geachte heer *****,

Ik heb bericht gekregen van de opdrachtgever van de betreffende veiling dat zij tegen betaling van een bedrag van € 1200 (exclusief BTW) een bad kunnen leveren. Hiervoor geef ik u de website gegevens van de betreffende verkoper zodat u daarvoor zelf contact kunt opnemen.

[link verwijderd door de moderator]


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

****** bva auctions

Note: Met andere woorden; stik er maar in, wij hebben het geld en u de ellende!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar reageer je dan 8 maanden later pas ? :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

In februari gekocht en je komt er nu pas achter dat het bad niet oke is ? :shock:

Ook wij hebben de badkamer een tijdje geleden verbouwd maar bij het leveren van spullen hebben we alles goed nagekeken omdat niet alles meteen geinstalleerd kon worden.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door WilWil »

E.e.a. staat in de voorwaarden beschreven. Er wordt flink gehamerd op de onderzoeksplicht van de koper. En dat er geen enkel recht aan de teksten en foto's geplaats door BVA ontleed kan worden.

Ben je op een kijkdag geweest of heb je puur op plaatje en omschrijving gekocht? In het laatste geval weet je dat dit het risico is, dat staat immers in de voorwaarden.

Sowieso is nu reageren als je in februari gekocht hebt rijkelijk laat.

Hoewel ik je weing kans geef, kun je altijd informeren bij het juridisch loket.

Blizzard-01
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2011 09:11

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door Blizzard-01 »

Het bad was ingepakt in een krat. Of ik nu direct of een half jaar later met het bad aan de slag ga is niet van belang. De omschrijving was; Bad, opstelling rechts. Dat staat ook op de factuur.

Dat bad raak ik wel weer kwijt, Het gaat om de botte reactie op mijn mail waarin ik vriendelijk vraag of er nog iets aan gedaan kan worden. En of er achterhaald kan worden waar het bad voor rechtse opstelling is gebleven.

Enneu... ik ben zelf ondernemer en weet heel goed dat je allerlei voorwaarden kan opstellen maar dat het Nederlands recht altijd prevaleert boven deze voorwaarden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door bprosman »

En of er achterhaald kan worden waar het bad voor rechtse opstelling is gebleven.
Wat denk je zelf na een half jaar :? . Als je nou de eerste week was geweest was er nog een kansje geweest op een magazijnmedewerker die die dat geweten had.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kopen bij een veiling is niet hetzelfde als kopen in een normale winkel.

Voor een executoriale verkoop is zelfs het uitzonderingsartikel 19 BW 7 van toepassing:
1 In geval van een executoriale verkoop kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak behept is met een last of een beperking die er niet op had mogen rusten, of dat deze niet aan de overeenkomst beantwoordt, tenzij de verkoper dat wist.
2 Hetzelfde geldt indien de verkoop bij wijze van parate executie plaatsvindt, mits de koper dit wist of had moeten weten. Bij een consumentenkoop kan de koper zich er echter wel op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door JtC »

Blizzard-01 schreef:Het bad was ingepakt in een krat. Of ik nu direct of een half jaar later met het bad aan de slag ga is niet van belang.
M.a.w. zelfs na 10 jaar zou je er nog op terug kunnen komen? Als jij ondernemer bent, dan wil ik wel eens zien wat jij gaat doet doen als jij een klant met een dergelijk probleem krijgt...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat had je verwacht dan ?
Dat ze het bijvoorbeeld zomaar ff gaan omruilen
naar een half jaar ? :shock:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je koopt op een veiling omdat je een winkel te duur vind. Goederen worden daar voetstoots verkocht. Omschrijving kan helemaal mis zijn. Daar zijn kijkdagen voor om dat te onderzoeken. Op dat bad verdient het veilinghuis een paar tientjes. Daar kunnen ze echt geen gezeur voor hebben.

Wees een vent, je hebt je leergeld betaald, verkoop dat bad en ga de volgende keer naar de kijkdagen. Er komen nog vei;lingen genoeg en ze worden steeds goedkoper :D

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: BVA auctions levert verkeerde bad en zegt "bekijk het maar

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

sjoegel schreef: Er komen nog vei;lingen genoeg en ze worden steeds goedkoper :D
Dat mag ook wel, want de huidige veilingen vragen zowat evenveel als de nieuwwaarde in de winkel waar het kwaliteitsgoed betreft.

Ik bied doorgaans alleen op artikelen die op 1 euro starten. :D Maar die staan er zelden bij. :cry:

Gesloten