Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Kiewiet de Jonge
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2023 14:18

Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door Kiewiet de Jonge »

Begin januari 2023 heb ik mijn dak laten isoleren door Massing Dakwerken. In November had mijn buurman een lekkage veroorzaakt door amateuristisch isoleren van mijn dak
Hoewel ik 15 jaar garantie op het werk van Massing Dakwerken kreeg en ik dus contact zocht, bleek de eigenaar met de Noorderzon vertrokken. Heeft iemand dezelfde ervaring of kan iemand mij helpen de eigenaar te vinden

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door criticus2 »

ik zou bij de KVK inschrijving beginnen

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Richting uw buurman bent u waarschijnlijk zelf aansprakelijk voor de schade. Neem dus ook contact op met uw aansprakelijkheidsverzekering indien u die hebt.

En als de dakdekker aangesloten was bij een brancheorganisatie, neem dan ook contact op met die organisatie.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door BreejKC »

De eigenaar mag dan vertrokken zijn, de website staat gewoon op internet, met meerdere vestigingen. Ik neem aan dat u niet van de eigenaar maar van het bedrijf die garantie heeft ontvangen. Wat was het resultaat van uw contact daarmee? Wellicht meerdere vestigingen geprobeerd? Het KvK nummer staat onder de contactgegevens ook gewoon op hun website.

Jannie1951
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2023 22:25
Locatie: Nieuwbuinen

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door Jannie1951 »

Typisch geval van verzekering inschakelen. De oorzaak schade zal niet vergoed worden, maar de gevolgschade wel

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door Har45 »

Ivo.w schreef:
14 dec 2023 12:44
Richting uw buurman bent u waarschijnlijk zelf aansprakelijk voor de schade. Neem dus ook contact op met uw aansprakelijkheidsverzekering indien u die hebt.

En als de dakdekker aangesloten was bij een brancheorganisatie, neem dan ook contact op met die organisatie.
Als je een expert inschakelt voor het verbouwen, is de expert verplicht om de schade te vergoeden die hij zelf veroorzaakt.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

In november 2022 heeft uw buurman uw dak geisoleerd en daarbij een lekkage veroorzaakt ? Daarna heeft u de dakdekker ingeschakeld in januari 2023 en nu heeft u een klacht over zijn werk ?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door 16again »

Har45 schreef:
14 dec 2023 16:14
Als je een expert inschakelt voor het verbouwen, is de expert verplicht om de schade te vergoeden die hij zelf veroorzaakt.
Dat was ook mijn insteek.
Maar buurman heeft geen overeenkomst met dat bedrijf, het is TS die het bedrijf op het dak zijn gang heeft laten gaan.
Vandaar de verzekering van TS. Die dan op haar beurt achter dat bedrijf aan kan.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door BL2 »

HandigeHarrie schreef:
14 dec 2023 16:22
In november 2022 heeft uw buurman uw dak geisoleerd en daarbij een lekkage veroorzaakt ? Daarna heeft u de dakdekker ingeschakeld in januari 2023 en nu heeft u een klacht over zijn werk ?
Lees het eerste bericht nog eens......

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door PGros »

BL2 schreef:
14 dec 2023 18:23
HandigeHarrie schreef:
14 dec 2023 16:22
In november 2022 heeft uw buurman uw dak geisoleerd en daarbij een lekkage veroorzaakt ? Daarna heeft u de dakdekker ingeschakeld in januari 2023 en nu heeft u een klacht over zijn werk ?
Lees het eerste bericht nog eens......
Het is maar hoe je het leest.

In November had mijn buurman een lekkage. Veroorzaakt door amateuristisch isoleren van mijn dak

In November had mijn buurman een lekkage veroorzaakt. Door amateuristisch isoleren van mijn dak

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Valt dan nog mee, tussen januari en november.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Har45 schreef:
14 dec 2023 16:14
Als je een expert inschakelt voor het verbouwen, is de expert verplicht om de schade te vergoeden die hij zelf veroorzaakt.


Dat klopt deels.

Ja, de partij die de overeenkomst uitvoert, is richting de opdrachtgever aansprakelijk voor schade die tijdens de werkzaamheden ontstaat.

Maar: ongeacht of de uitvoerende partij de schade vergoedt, is de opdrachtgever aansprakelijk richting derden die schade hebben geleden. De opdrachtgever kan de schade op zijn beurt verhalen op de veroorzaker.
Als de veroorzaker gewoon meewerkend is wat betreft de afhandeling van de schade, wordt in praktijk de schade direct afgehandeld tussen de gedupeerde en de veroorzaker.

Maar hier is de veroorzaker met de noorderzon vertrokken en kan de gedupeerde de schade dus niet rechtstreeks met de veroorzaker afhandelen. En dan kan de gedupeerde wel degelijk de schade verhalen op de opdrachtgever van de werkzaamheden. Hoe de opdrachtgever het vervolgens bij de veroorzaker gaat verhalen, daar heeft de gedupeerde buurman niets mee te maken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe weet u zo zeker dat de lekkage bij uw buurman is veroorzaakt door de slechte isolatie van uw dak?

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door Aygulf »

HandigeHarrie schreef:
14 dec 2023 16:22
In november 2022 heeft uw buurman uw dak geisoleerd en daarbij een lekkage veroorzaakt ? Daarna heeft u de dakdekker ingeschakeld in januari 2023 en nu heeft u een klacht over zijn werk ?
TS heeft door een bedrijf zijn eigen dak laten isoleren. Dus de buurman heeft niets geïsoleerd. Buurman heeft dus niets veroorzaakt maar heeft schade veroorzaakt door bedrijf TS.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door de auditu »

Aygulf schreef:
15 dec 2023 11:17
[TS heeft door een bedrijf zijn eigen dak laten isoleren. Dus de buurman heeft niets geïsoleerd. Buurman heeft dus niets veroorzaakt maar heeft schade veroorzaakt door bedrijf TS.
Daar zijn we inmiddels ook wel achter, maar dat is niet wat er staat. :?

CorneeltjeM
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2024 19:54

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door CorneeltjeM »

Wij hebben helaas ook een zeer slechte ervaring met Massing Dakwerken. Bij ons is het werk helemaal niet gedaan en zijn ze niet meer te bereiken sinds de laatste factuur is betaald.

We hebben vorig jaar een offerte aanvaard omdat ze het werk snel konden uitvoeren. We hebben ruim aanbetaald. Daarna zijn ze gekomen om spullen op het dak te leggen en nog een keer om werk te doen, een paar uur. Ze zouden het later afronden, maar ze zijn nooit meer teruggekomen. Later zagen we dat er feitelijk helemaal geen werk is verricht. Ze nemen de telefoon niet meer op, beantwoorden geen e-mail of app of sms.

Ga dus nooit met Massing Dakwerken in zee!

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dakdekker veroorzaakt lekkage bij buurman

Ongelezen bericht door BL2 »

CorneeltjeM schreef:
23 mar 2024 20:15
......sinds de laatste factuur is betaald..... We hebben ruim aanbetaald.....
Waarom ruim aanbetalen ?, Zelfs bij het lokale klusbedrijf welke al vaak uitstekend werk alhier heeft verricht, doe we dat onder geen voorwaarde.

Plaats reactie