Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
31 mar 2024 12:28
Een rekening verwachten van € 1.500,00 en al € 900,00 in het bakje hebben en dan nog € 2.000,00 extra opnemen? Waarom?
Heel simpel: omdat ts een autist is. Eentje die duidelijk mogelijke problemen wil voorkomen, ook als dat irrationeel lijkt. En die een inschattingsfout heeft gemaakt die hem duur komt te staan.

Lady1234
Berichten: 27171
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien heeft een andere autist in dat gezin het kistje wel veilig opgeborgen, maar weet dat niet meer.

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady, je bent enkel aan het zuigen. Stop daar nu eens mee.

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vraag je jezelf wel eens af of je bijdragen ook helpend voor TS zijn, Lady?

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door witte angora »

Zit er nog even naar te kijken, de verhuizing was 14 maart, dus 17 dagen geleden. Als een ander gezinslid dat ding verborgen had, dan zou het toch allang boven tafel zijn gekomen?

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 mar 2024 12:38
Lady, je bent enkel aan het zuigen. Stop daar nu eens mee.
Nou ja, dan kunnen sommigen hier elkaar ook wel een hand geven.
De hand die ze een ander boven het hoofd houden dan :D

Lady1234
Berichten: 27171
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, ik ben gelukkig niet vaak verhuisd, maar was dan ook weleens wat “kwijt”. Wat pas na lange tijd uit een onverwacht hoekje tevoorschijn kwam.

Maar je mag blijkbaar wel gewoon vier medewerkers van een bedrijf van diefstal beschuldigen omdat je autist bent?

Lady1234
Berichten: 27171
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
31 mar 2024 12:39
Vraag je jezelf wel eens af of je bijdragen ook helpend voor TS zijn, Lady?
En waar helpt u dan mee?

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
31 mar 2024 12:50
Nou, ik ben gelukkig niet vaak verhuisd, maar was dan ook weleens wat “kwijt”.
Exact waarom TS zoveel geld bij zich had. Vermoed ik tenminste. Omdat je bij een verhuizing inderdaad een en ander niet terug kan vinden. Maar met voldoende cash voor een langere periode kun je je financieel in ieder geval redden tot de boel weer op orde is. Dat geeft een stuk rust. Tenminste, dat is de 'rare gedachtenkronkel' van deze autist.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 mar 2024 12:55
Exact waarom TS zoveel geld bij zich had. Vermoed ik tenminste. Omdat je bij een verhuizing inderdaad een en ander niet terug kan vinden. Maar met voldoende cash voor een langere periode kun je je financieel in ieder geval redden tot de boel weer op orde is. Dat geeft een stuk rust. Tenminste, dat is de 'rare gedachtenkronkel' van deze autist.
Voldoende cash voor een langere periode? Een bankpas gebruiken is geen optie?

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
31 mar 2024 13:17
witte angora schreef:
31 mar 2024 12:55
Exact waarom TS zoveel geld bij zich had. Vermoed ik tenminste. Omdat je bij een verhuizing inderdaad een en ander niet terug kan vinden. Maar met voldoende cash voor een langere periode kun je je financieel in ieder geval redden tot de boel weer op orde is. Dat geeft een stuk rust. Tenminste, dat is de 'rare gedachtenkronkel' van deze autist.
Voldoende cash voor een langere periode? Een bankpas gebruiken is geen optie?
Léés je ook wat er geschreven wordt? Een bankpas die je niet terug kan vinden is inderdáád geen optie om te gebruiken...

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
31 mar 2024 13:18

Léés je ook wat er geschreven wordt? Een bankpas die je niet terug kan vinden is inderdáád geen optie om te gebruiken...
Een bankpas heb je toch altijd bij je, die stop je toch niet in een verhuisdoos? Dat is inderdaad een vreemde gedachtenkronkel.

Lady1234
Berichten: 27171
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En er zijn daar vijf personen, alle passen kwijt?

Auti2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2024 18:53

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Auti2000 »

Op deze eerste Paasdag van de Verrezen Heer dan maar even een reactie!
Allereerst mijn uitgesproken dank aan iedereen die gereageerd heeft met zijn/haar inzichten. Har45 ik heb al een bericht gestuurd naar de geschillencommissie of daar nog iets te doen is.

Het is mijn ervaring als man van middelbare leeftijd met autisme dat als ik snel moet denken en dingen te snel gaan en vooral moet beslissen (dát is het knelpunt) dat ik dan gaten laat vallen. Vandaar dat ik op een forum als dit graag de inzichten van anderen ervaar om rust te krijgen dat ik alles gedaan heb en het ook voor mezelf af kan sluiten.
Ik kom nu van boosheid vooral naar mezelf op het punt van acceptatie: het is zoals het is, je komt bij een verhuizing in een vortex van beslissingen die gewoon teveel zijn. Op een gegeven moment wil je gewoon klaar zijn en, en daar had ik voorzorgsmaatregelen moeten nemen, zijn grote steken gevallen. Mijn vrouw is ziek geworden dus ze kon mij niet controleren. Daar kijken we nu naar de toekomst hoe dat beter te organiseren.

Lady1234 heeft helemaal gelijk. Ik was vreselijk dom. Wat mij nog het meest raakte: dit had ook een schade van een halve ton kunnen zijn die zo gestolen is. Het is het verschijnsel dat bij autisme op een gegeven moment de besliscapaciteit afneemt en je jezelf in bescherming moet nemen. Niet gedaan. Ik wilde de verhuizing snel achter de rug hebben. Ik neem mijn voorzorgsmaatregelen inderdaad. Bij mentale overbelasting iemand vragen om te souffleren etc.

De contante betaling en het geen factuur ontvangen zijn inderdaad een rode vlag. Zoals gezegd: na 100 beslissingen die al teveel zijn ga je daar snel overheen. Te snel.
Strikt genomen zijn de feiten: toen ik bij ons nieuwe huis aankwam & in de tas keek zag ik het geldbakje. Een paar uur later was dat geldbakje verdwenen. En ik heb het er zelf niet uitgehaald. En inderdaad: ik ben de enige die dit zag en één getuigen is géén getuige. En ja, strikt genomen is er een kleine kans dat er iets anders is gebeurd. Er kan iemand anders binnengesneakt zijn en de kist genomen. Ik kan een black out in mijn geheugen hebben en in waanzin zelf het geld door de wc hebben gespoeld en het geldkistje begraven. Ja, en van een buitenstaander bezien, ik kan ook liegen. Al is het zo: ik ben 50, mijn tijd is kostbaar realiseer je je dan. Ik wil geen drama & herrie meer dus ga zeker geen gedoe verzinnen. Maar... toegegeven, dat is subjectief.

Het verhuisbedrijf reageerde na hierover gecontacteerd te zijn: ''het is frappant en spijtig. We hebben gesproken met de verhuizers en hij kan zich niet voorstellen dat een van hen dit gedaan heeft.'' En, de situatie was zo, het was haast haast haast (fout achteraf) het verhuisbedrijf dat we eerst wilde was hem toch niet en mijn vrouw vond deze.
Achteraf gezien zag ik in recenties & ook de naam op de overschrijving dat de oprichters niet helemaal zuivere koffie zijn. Jajaja, dat had ik van tevoren uitgebreid moeten bestuderen. Heb ik laten liggen, Mea Culpa. Waarschijnlijk heeft een klacht dan ook weinig zin. Ik realiseer mij dat ik niks aan bewijs heb.
Wat voor mij ook wel een dingetje is: het bedrijf adverteert ook bij ouderenforums/organisaties. En het lijkt mij sterk dat ik de eerste en enige ben. De verhuizers weten dat mensen door de contante betaling vraag cash bij hebben en in een chaotische periode zitten. Dan maakt de gelegenheid snel de dief.

Naast dat dit een praktisch forum is is het ook misschien voor mij wel een vorm van therapie. Het zou rust geven als ik weet dat ik alle mogelijkheden heb geprobeerd, (erg) kwaad ben geweest op mijzelf, een verhaal eraan heb kunnen geven en het op een rijtje heb gezet. En ook daarin niet alleen op mezelf vertrouw maar ook gereflecteerd heb bij anderen voor advies.
Voor mij is een conclusie: ik ben dom & naief geweest en had mijn veiligheid niet op orde. Dit is een wake up call en ik ben nu hard aan het werken aan procedures dit te verbeteren. Contant geld altijd bij me, zeker niet teveel. Dat heb ik in afgelopen jaren laten vallen en daar ben ik nu voor gestraft. Ik was overprikkeld en wilde er snel vanaf en dat wreekte zich.
Ook komt de dader(s) er in dit geval hoogstwaarschijnlijk mee weg. Zuur dat je dan bedenkt dat ze nu waarschijnlijk met zijn vieren hard lachen om ''dat domme watje'' en lekker feesten van geld waar ik hard voor werkte. En hun niet toekomt. Tja, het is wat het is. Ik ben waarlijk niet de eerste sinds de oerknal van wie iets gestolen is.

Ik zit nu lekker in mijn nieuwe huisje met vrouw & kinderen. Het huis is véél beter dan mijn vorige woning en ik ga er zeker van genieten en dit incident niet mijn vreugde laten stelen.
Dit was inderdaad een dure les.

Lady1234
Berichten: 27171
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is zuur en zondegeld, maar verder niets aan te doen.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Auti2000 “Ik kom nu van boosheid vooral naar mezelf op het punt van acceptatie: het is zoals het is, (…)
Ik zit nu lekker in mijn nieuwe huisje met vrouw & kinderen. Het huis is véél beter dan mijn vorige woning en ik ga er zeker van genieten en dit incident niet mijn vreugde laten stelen.“

Zo is het, laat dit achter u en geniet van de nieuwe woning 👍🏻

Erthanax
Berichten: 9710
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Diefstal van geldkistje tijdens verhuizing

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dom, vreselijk dom zelfs, naïef, boos; wees nu niet te streng voor uzelf. Een verhuizing kan veel spanning en onrust brengen, en er zijn heel veel mensen die in dergelijke omstandigheden een steekje laten vallen. En daarnaast doet iedereen wel eens iets waarvan hij zich later afvraagt: “Waarom in hemels naam?”
Ik hoop dat u en uw gezin heel veel fijne jaren in uw nieuwe woning zullen beleven.

Plaats reactie