LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne anti Duits?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mlaout
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2013 12:11

Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door mlaout »

Wij verhuren ons gastenverblijf aan de kust, voor ± 80% aan Duitse gasten. De Digitenne aansluiting biedt echter geen enkele Duitse zender. Wij hebben KPN om uitleg gevraagd en deze verklaart zorgvuldig de vraag naar de zenders te peilen en daar het aanbod op af te stemmen.
Wij denken dat het anders zit. Waarom anders wel België en Engeland in het pakket.
Duitsers zullen wel duurder zijn...

Laouris

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door Rim69 »

Wat een onzin. Niemand kijkt naar die Duitse zenders. Als jij ze wel aan Duitsers aan wil bieden moet je overstappen naar een provider die ze wel aanbiedt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door bprosman »

Het zal wel iets met populariteit te maken hebben onder de Nederlandse klanten.
Als ik in Duitsland een kamer huur heb ik ook nog nooit meegemaakt Nederlandse zenders te hebben muv wat grote(re) hotels.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het zenderaanbod kun je gewoon (van tevoren) bekijken op de site.

Ik zelf (kabel) heb in geen jaren een duitse zender bekeken, maar de BBC bekijk ik wekelijks en de belg kijk ik ook regelmatig. Dus ik vind het niet vreemd dat ze geen duitse zenders doorgeven en wel belgische en britse. Overigens wel vervelend dat je geen BBC 3 of 4 hebt en ook geen Ketnet. Het blijft toch een zeer uitgekleed pakket.

Als je duitse zenders wil, de meeste duitse zenders zijn zonder decoder via de satelliet te ontvangen. Je hebt daar dus geen dure ontvanger met decoder (en abonnement) voor nodig zoals voor de Nederlandse zenders, maar je kunt een simpel setje kopen. Dat kost in totaal zo'n 100 euro en dan ben je voorzien van een hele rits aan duitse zenders.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:Overigens wel vervelend dat je geen BBC 3 of 4 hebt en ook geen Ketnet. Het blijft toch een zeer uitgekleed pakket.
DVB-T is nu eenmaal niet bedoeld voor een uitgebreid zenderpakket, maar als systeem om met minimale middelen (en tegen lage kosten) een aardige dienst te leveren. Meer zenders er op "proppen" betekent lagere kwaliteit.
kweenie schreef: Als je duitse zenders wil, de meeste duitse zenders zijn zonder decoder via de satelliet te ontvangen. Je hebt daar dus geen dure ontvanger met decoder (en abonnement) voor nodig zoals voor de Nederlandse zenders, maar je kunt een simpel setje kopen. Dat kost in totaal zo'n 100 euro en dan ben je voorzien van een hele rits aan duitse zenders.
Precies, bovendien biedt je dan echte service voor je Duitse gasten i.p.v. alleen de standaard ARD/ZDF/WDR.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door bprosman »

Duitsers zullen wel duurder zijn...
Zeeuwse kust ? :wink:
Meer zenders er op "proppen" betekent lagere kwaliteit.
En Digitenne is al helemaal kapot gecomprimeerd.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Hier hetzelfde probleem. Huisje in de verhuur (NH) met alleen maar Duitse bezoekers.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Geven ze wel Animal Planet/National Geographic door?
Anders zijn ze bij KPN nog dierenhaters ook!
Ik vind de titel van dit topic wel zwaar overdreven.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door plumber »

mlaout schreef:Wij verhuren ons gastenverblijf aan de kust, voor ± 80% aan Duitse gasten. De Digitenne aansluiting biedt echter geen enkele Duitse zender. Wij hebben KPN om uitleg gevraagd en deze verklaart zorgvuldig de vraag naar de zenders te peilen en daar het aanbod op af te stemmen.
Wij denken dat het anders zit. Waarom anders wel België en Engeland in het pakket.
Duitsers zullen wel duurder zijn...

Laouris
Schotel nemen en prijs huisje met 10 euro verhogen.
ruim 400 zenders.

MohKraats
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2013 11:01

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door MohKraats »

Ik zou willen aanraden een satelliet ontvanger te plaatsen.
Er zijn erg veel duitse zenders FTA op de sateliet te ontvangen, de publieke en commerciële zenders.
Dit kan al met een hele simpele, en goedkope installatie.
Je kan hiervoor gewoon FTA ontvangers gebruiken. :D

Als je een ontvanger gebruikt met een CI (common interface) zou je er ook nog een Canal Digital kaart in kunnen steken en ook de nederlandse zenders via sateliet binnen halen.

Voor een gastenhuis met meerdere kamers, zou ik dan alleen wel gaan voor een enkele schotel met verdelers, zodat je niet voor iedere ontvanger een schotel nodig hebt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Digitenne anti Duits?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MohKraats schreef:Ik zou willen aanraden een satelliet ontvanger te plaatsen.
Dat werd in het eerste antwoord op 30-jan al aangeraden....

Gesloten