LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
zwaneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2018 16:21

Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door zwaneveld »

Mijn nieuwe energiebedrijf Qurrent pikt de overstapboete in. Ze halen je op straat over om over te stappen. Volledig groene energie, clubliefde voor Feyenoord en "wij betalen uw overstapboete meneer". Wanneer doet u dat dan? "Bij de eerste jaarafrekening, over een jaar dus". En dan komen de kleine lettertjes in het contract een paar weken later, waarin staat dat je die boete binnen 3 maanden zelf moet declareren. Niet op gewezen op straat, geen mailtjes en weg boete dus toen ik die niet aantrof op de jaarafrekening. Terwijl ze precies wisten hoe hoog die was. Strikt juridisch geen speld tussen te krijgen, maar immoreel! Weer snel overstappen dus en nu wel opletten!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik stap nooit over op straat, niet aan de deur en ook niet aan de telefoon. Zou u ook niet moeten doen. En overstapoen als u nog een contract hebt, is helemaal dom.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door witte angora »

zwaneveld schreef:
05 nov 2018 16:36
Mijn nieuwe energiebedrijf Qurrent pikt de overstapboete in. Ze halen je op straat over om over te stappen. Volledig groene energie, clubliefde voor Feyenoord en "wij betalen uw overstapboete meneer". Wanneer doet u dat dan? "Bij de eerste jaarafrekening, over een jaar dus". En dan komen de kleine lettertjes in het contract een paar weken later, waarin staat dat je die boete binnen 3 maanden zelf moet declareren. Niet op gewezen op straat, geen mailtjes en weg boete dus toen ik die niet aantrof op de jaarafrekening. Terwijl ze precies wisten hoe hoog die was. Strikt juridisch geen speld tussen te krijgen, maar immoreel! Weer snel overstappen dus en nu wel opletten!
Vreemd, ik ken Qurrent juist als een bedrijf dat zijn zaakjes goed op orde heeft. Waren de verkopers van Qurrent zelf, of is het een extern bedrijf dat leeft van de kortingen die normaal gesproken naar de overstappende consument gaan?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U moet de boete binnen 3 maanden bij uw nieuwe leverancier declareren. Dit zal toch wel vermeld staan in die kleine letters en ook dat u er een kopie bij moet dat waarop te zien is dat deze boete betaald heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2018 19:31
Uw rechten bij koop op straat: https://www.consuwijzer.nl/thema/verkoo ... koopruimte
De Ts heeft al meer dan een jaar energie gehad van Qurrent.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben benieuwd of topicstarter weer op straat gaat overstappen.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik koop niets meer aan de deur en stap ook niet over. Tegenwoordig met al die koopjes lijken er ook meer stroomstoringen te komen. Ik blijf bij de netwerkbeheerder, die ook het onderhoud doet. Als iedereen dat doet, dan komen die asociale en vervelende energieverkopers ook niet meer aan de deur. Win-win!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vijf keer overgestapt, vijf keer overstap bonus gevangen. Je gewoon aan de regels houden dan komt alles in orde. De netwerkbeheerder is nooit jouw energieleverancier.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door henk51 »

Erwin uit Oosterhout schreef:
11 nov 2018 13:22
Ik koop niets meer aan de deur en stap ook niet over. Tegenwoordig met al die koopjes lijken er ook meer stroomstoringen te komen. Ik blijf bij de netwerkbeheerder, die ook het onderhoud doet. Als iedereen dat doet, dan komen die asociale en vervelende energieverkopers ook niet meer aan de deur. Win-win!

Bij iedere overstap blijft u bij dezelfde netwerkbeheerder tenzij u verhuisd naar een gedeelte in nederland waar een andere netwerkbeheerder actief is. Stroomstoringen hebben niets met de energie bedrijven van doen.In uw geval Verlies/verlies u mist ieder jaar een bonus van 150-300 euro. Net als Theotrucker vermeld goed aan de regels houden.Ben op een budget bijeenkomst van Eef van Opdorp geweest georganiseerd door de Rabobank
Die adviseerde ieder jaar over te stappen ik doe dit al jaren zo.
Tip nooit aan de deur afsluiten via een Winkelketen,telefoon en zeker niet op straat. Gewoon met uw pc/tablet via een van de vele vergelijkingssite's


groeten Henk

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door scontra »

Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2018 19:49
Ben benieuwd of topicstarter weer op straat gaat overstappen.
Van bus 237 naar bus 71 misschien wel :oops:

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ben ik nou de enige hier die niet uit mijn hoofd mijn verbruik weet en wat ik nu betaal per kw/u en wat voor gas? Hoe kan je overstappen naar een andere aanbieder als u geen vergelijk doet? Puur voor de jaarpremie? Omdat ze zeggen de goedkoopste te zijn? Voor de kado's of waardebonnen?
Als ik online ga vergelijken kan mijn maandvoorschot enorm omlaag. Goh. Zelfs aanbieders die mij een premie van € 350,- bieden. Duik je dan verder de cijfers in blijkt je verbruikskosten een stuk hoger te zijn en betaal je dus gewoon je eigen premie of kado's.
Ik blijf lekker zitten waar ik zit en geniet van de verkopers op straat. Zodra het woordje besparen of korting valt vraag ik altijd aan hun wat ik nu betaal. Daar kunnen ze al geen antwoord op geven, dus hoe kunnen ze dan zeggen dat ik ga besparen of goedkoper uit ben?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij de vergelijkingen op gaslicht.com wordt rekening gehouden met de bonus. Je betaalt niet je eigen bonus. Maar blijf lekker zitten waar je zit. Iemand moet tenslotte de bonus betalen. Als iedereen overstapt is het feest gauw voorbij.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Iemand pikt jouw boetes in en het is nóg niet goed.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Theotrucker schreef:
11 nov 2018 20:20
Bij de vergelijkingen op gaslicht.com wordt rekening gehouden met de bonus. Je betaalt niet je eigen bonus. Maar blijf lekker zitten waar je zit. Iemand moet tenslotte de bonus betalen. Als iedereen overstapt is het feest gauw voorbij.
Als ik het totaalbedrag zie met de bonus al verrekend, zit ik nog hoger als wat ik nu betaal. Klinkt best leuk een bonus van € 300,-, maar als mijn jaarrekening € 350,- hoger is dan wat ik nu heb, dan betaal ik wel degelijk mijn eigen bonus.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn jaarrekening was 350. Daarnaast kreeg ik de bonus nog uitbetaald. Bonus zit nooit in de jaarrekening. Wordt apart verrekend.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Theotrucker schreef:
11 nov 2018 21:01
Mijn jaarrekening was 350. Daarnaast kreeg ik de bonus nog uitbetaald. Bonus zit nooit in de jaarrekening. Wordt apart verrekend.
Een jaarrekening van € 350? Dat is voor de meeste mensen 3 maanden voorschot. En of de bonus nu apart of direct verrekend wordt, als de jaarafrekening hoger is dan wat ik nu betaal, betaal ik het dus gewoon uit eigen zak.
U kan bij de AH bananen kopen voor € 1,00 per kilo. Bij de Jumbo is er een mooie actie, nu 25% korting. Normaal € 1,50, nu dus slechts € 1,13 per kilo. Wat kies je dan, de hoge korting omdat het zo lekker klinkt, of de lage prijs? Ik kijk naar de prijs onderaan de streep.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energiebedrijven pikken overstapboetes in

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het klopt bij mij wel. Het gaat niet om korting maar om de euro's die door gaslicht.com uitgerekend worden. Van het negatieve getal bij het stroomverbruik wordt een gedeelte van mijn gas betaald. Met dank aan deze mooie zomer en mijn zonnepanelen.

Gesloten