Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jos851
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2024 12:40

Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door jos851 »

Hallo allemaal,

De laatste tijd merk ik dat er steeds meer gesproken wordt over de impact van ongediertebestrijdingsmiddelen op het milieu en onze gezondheid. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied. Hebben jullie wel eens milieuvriendelijke methoden toegepast voor het bestrijden van ongedierte in of rond het huis? Zo ja, welke methoden waren effectief en welke vielen tegen?

Ook hoor ik graag of er iemand is die ervaring heeft met het gebruik van diervriendelijke vallen of natuurlijke afweermiddelen. Het lijkt me nuttig om een overzicht te krijgen van wat er allemaal beschikbaar is en hoe effectief deze opties zijn.

Ik kijk uit naar jullie verhalen en tips!

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is dit een huiswerk opdracht?
Volgt er zo een of andere commerciële link
Vind de vraagstelling zo breed en algemeen dat er zo geen antwoord op gegeven kan worden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ongedierte? Vliegen bijvoorbeeld? Neem een vliegenmepper.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door kuklos »

jos851 schreef:
15 feb 2024 12:40
Hebben jullie wel eens milieuvriendelijke methoden toegepast voor het bestrijden van ongedierte in of rond het huis? Zo ja, welke methoden waren effectief en welke vielen tegen?
Wat versta je onder ongedierte? Onze kat was extreem effectief tegen muizen, vogels, mollen, eekhoorns, konijnen, ratten en honden. Maar tegen spinnen, vliegen, bijen, wespen en dergelijke deed hij niet zoveel.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Om de muizen in de kelder te bestrijden heb ik de kelder onder water gezet. Nu heb ik geen muizenoverlast meer, alleen nog wateroverlast.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door Erthanax »

jos851 schreef:
15 feb 2024 12:40
De laatste tijd merk ik dat er steeds meer gesproken wordt over de impact van ongediertebestrijdingsmiddelen op het milieu en onze gezondheid. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied. Hebben jullie wel eens milieuvriendelijke methoden toegepast voor het bestrijden van ongedierte in of rond het huis? Zo ja, welke methoden waren effectief en welke vielen tegen?

Ook hoor ik graag of er iemand is die ervaring heeft met het gebruik van diervriendelijke vallen of natuurlijke afweermiddelen. Het lijkt me nuttig om een overzicht te krijgen van wat er allemaal beschikbaar is en hoe effectief deze opties zijn.

Ik kijk uit naar jullie verhalen en tips!
Ik merk dat helemaal niet. Sinds wanneer merkt u dat? Hoeveel meer dan “vroeger”? Ziet u berichten in de media, hoort u gesprekken aan de tap?

Een tip heb ik nog wel voor u: Als u zoekt op “diervriendelijk ongediertebestrijding” komt u vanzelf deze pagina van Milieu Centraal tegen, en een hele trits commerciële dienstverleners. Leesvoer genoeg, dunkt me.

juliomariner schreef:
15 feb 2024 15:22
Is dit een huiswerk opdracht?
Volgt er zo een of andere commerciële link
Vind de vraagstelling zo breed en algemeen dat er zo geen antwoord op gegeven kan worden.
Ik gok op een commerciële link naar een webwinkel met diervriendelijke vallen en natuurlijke afweermiddelen, maar ik kan het mis hebben.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
15 feb 2024 19:31
Om de muizen in de kelder te bestrijden heb ik de kelder onder water gezet. Nu heb ik geen muizenoverlast meer, alleen nog wateroverlast.

Toch hopelijk wel zwemles voor die muizen geregeld?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, gewoon in het diepe gegooid.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als je er ratten in had gezet waren de muizen weggeweest zonder wateroverlast.

alrik34
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2024 21:44

Re: Ervaringen en tips voor milieuvriendelijke ongediertebestrijding?

Ongelezen bericht door alrik34 »

Ik gebruik zelf altijd deze diervriendelijke muizenvallen. Werken zeer goed. Al heb ik wel op gemerkt dat als het hele kleine muisjes zijn dat ik de trigger plaat iets moet verzwaren met een muntje. 20 cent bijvoorbeeld.

Plaats reactie